Jump to content

RoelNL

Lid VFROC
  • Posts

    1,596
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    15

RoelNL last won the day on November 11 2024

RoelNL had the most liked content!

1 Follower

About RoelNL

  • Birthday 09/04/1986

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Sliedrecht
  • Interesses
    volleybal, kitesufen, wintersport, Volvo, motorrijden, sleutelen, en nog wat andere dingen

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800F
  • De mijne is
    Rood

Recent Profile Visitors

5,746 profile views

RoelNL's Achievements

Vaker hier dan op de VFR

Vaker hier dan op de VFR (8/10)

  • Very Popular
  • Conversation Starter
  • Reacting Well
  • Dedicated
  • Posting Machine

Recent Badges

416

Reputation

  1. De tekst laat daar weinig aan de verbeelding over 😉 oil level 125mm
  2. https://www.crosstourer.com/index.php/topic,2264.8.html hyperpro geeft 125mm maar dat is met hyperpro veren en er wordt niks gezegd over het het lucht gat.
  3. Even voor de duidelijkheid je problemen zijn begonnen nadat er dingen aan de originele bedrading zijn aangepast? Zo ja, dan weer maken zoals het ervoor was en de usb en handvat verwarming op een andere manier aansluiten. Direct op accu misschien, de usb lader gebruikt alleen stroom als er een lampje op de unit zit en anders pas als er iets aan gekoppeld wordt, voor de handvatverwarming geldt hetzelfde mits dit een aftermarket is.
  4. Uit zou wel een lampje in dashboard betekenen, zo werkt het bij mijn 800f in ieder geval.
  5. Laat maar weten wanneer ik langs kan komen, deze week kan ik niet.
  6. Nou ik denk dat je toen mijn fiets gebruikt had. ik wil het wel proberen
  7. RoelNL

    Sticker..

    Meestal helpt warm maken met een warmte pistool wel. Wel opletten dat het niet te warm wordt en de rest eromheen gaat smelten.
  8. Nu maar hopen dat de O2 sensors heel blijven omdat deze nu lekker de aangekoekte rommel kunnen verbranden😉.
  9. Ik krijg mijn motor niet boven de 60 graden binnen 2km, bij normaal rijden in de winter. Het lijkt haast wel bijna een blokkade in het koelsysteem. Ik zou proberen het systeem te flushen. Bij mijn oude vtec deed de waterpomp het niet meer zelfs toen ging het niet zo snel. Vergeet niet dat de druk dop op de radiateur enorm belangrijk is voor het koelsysteem, als het systeem geen druk kan opbouwen dan kookt koelwater enorm snel en verlies je veel kvs door het overloop slangetje op je tankje. Lucht is ook funest voor het koelsysteem. Aangezien het kvs er uitkwam verwacht ik dat de sensor toch wel een correcte waarde aangeeft, zoiets kan jezelf ook wel voelen.
  10. Soms kun je frame ook nog los halen om meer ruimte te krijgen, een emmer warm water 70+ en inderdaad vaseline. Het frame los halen ging bij mijn rc24 van 86 prima en dat gaf net de ruimte die ik nodig had om de gereviseerde carbs makkelijker terug te plaatsen zonder dat ze overal klem kwamen te zitten.
  11. Klepspeling is prima zelf te controleren uiteraard moet je wel wat gereedschap en ruimte hebben om binnen te kunnen sleutelen want dat is in deze periode wel wat fijner, moeilijk is het niet. Zou je je probleem wat duidelijker kunnen omschrijven want "tik in blok bij achterste cilinders" is wat sumier. Wanneer gebeurt het? Met koppelen ontkoppelen gas geven etc.
  12. Inderdaad gewoon alles eraf halen en overal nieuwe O-ringen monteren en als je dan toch bezig ben kun je ook gelijk nieuwe rubbers voor de carbs er tussen doen.
  13. Je bent de eerste die het gaat proberen laat het maar weten. Ik zou zeggen van niet omdat ander type vfr is maar ik ben ook maar aan het gokken.
  14. Je kan het systeem van de fan wel testen. Dat is net beschreven, mocht die dan wel werken met draadje tegen de massa en je weet zeker dat er geen lucht inzit en de bekabeling goed is dan is de temp. schakelaar kapot.
  15. Klopt tempsensor zit ergens anders de fanschakelaar heeft gewoon een vaste waarde (bepaalde temp) waarop die schakelt. Deze zit uit mijn hoofd in de radiator.
×
×
  • Create New...