Jump to content

RoelNL

Lid VFROC
  • Posts

    1,507
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

RoelNL last won the day on March 2 2021

RoelNL had the most liked content!

1 Follower

About RoelNL

  • Birthday 09/04/1986

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Sliedrecht
  • Interesses
    volleybal, kitesufen, wintersport, Volvo, motorrijden, sleutelen, en nog wat andere dingen

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800F
  • De mijne is
    Rood

Recent Profile Visitors

2,302 profile views

RoelNL's Achievements

VFR rijder

VFR rijder (7/10)

  • Very Popular
  • Conversation Starter
  • Reacting Well
  • Dedicated
  • Posting Machine

Recent Badges

351

Reputation

  1. Geen koplamp? Of zo'n hobby bob koplamp? Als het laaste zo is dan is dat ding ook maar max 1500 waard.
  2. Ik had voor mijn vorige vtec deze gekocht. https://www.nr1motor.nl/stator-cd1567-voor-honda-vfr-800-2006.html Nu weet ik niet welk bouwjaar de jouwe heeft, daarin kan het nog verschillen, check wel even goed je laadspanning na het vervangen en ook even als de motor goed warm is na een km of 20. zodat je weet dat alles goed is.
  3. Bij mijn 2014 vtec kan het misschien een beetje anders zijn, maar als ik het mij goed herinner kon ik ze met moeite terug duwen.
  4. Het enige wat de automatische spanner doet is een beetje druk op de ketting zetten zodat er voldoende spanning op de ketting staat en je timing niet verloopt en ja dat ding kan gewoon heen en weer bewegen. Het is net wat anders als een riem, hier moet meer druk op staan. Je kan de naksen gewoon met je handen terug duwen als je kleppen aan het controleren bent. Last wisselingen op de timing ketting met een statische spanner vindt de ketting niet fijn en kan dan gaan oprekken of erger breken. Last wissels krijg je als je gas geeft of los laat.
  5. Als je remzuigers wel individueel te bewegen zijn denk ik dat je daar het probleem in eerste instantie daar niet hoeft te zoeken. Ik zou dan proberen te kijken of je de hoofdremcilinder bij het pedaal kan open/schoon maken en eventueel reviseren mocht het nodig zijn. Ik weet niet of er nog zo'n stom reservoir op zit zoals bij de RC24 net onder de koplamp waar er de scheiding plaatst vindt tussen de linker en rechter remklauw. Het is niks anders dan een dom hydraulic systeempje waar een verstopping zit als je het rempedaal niet kan bewegen. Als de remzuigers niet te bewegen zijn dan kun je net zo goed alles eraf halen en er proberen uit drukken zodat je het kan gaan reviseren.
  6. Allemaal eens maar we weten nu niks en het is een mogelijkheid. Met glazen bol zijn er nog meer mogelijkheden... Zoals gezegd, als de motor erg hikt bij vtec momenten is er toch mogelijk iets mechanische al is de kans erg klein maar niet nihil. Ik heb zelf ooit eens bij mijn auto de injectoren gereinigd door er een slang van 3 meter op te zetten deze vullen met remmenreiniger en daarna de injectoren te schakelen mbv een accu. Mijn auto hield een beetje in met goed doortrekken. Oorzaak was dat 1 van de 5 injectoren toen een klein beetje verstopt was, na het reinigen was het probleem weg.
  7. Nooit een muizen verzameling gehad bij het luchtfilter? Verder zou ik voor mezelf altijd Alle filters vervangen als je niet weet wat er ooit aan gedaan is. Garages vertrouw ik gewoon niet.
  8. Ik zou gewoon beginnen met nieuwe olie en filter en luchtfilter. Daarna maar is aankijken. Tenzij je garantie hebt dan moet die gewoon terug naar de garage waar je hem gekocht en helemaal niks zelf aan doen en hun het probleem laten oplossen.
  9. De boel is flink schoonmaken/ultrasoon reinigen en dan alles weer in elkaar steken. Nieuwe olie en dan is kijken hoe het dan is.
  10. RoelNL

    E5 of E10

    Geen idee heb het in Peru gezien en daar werd gezegd dat ik het beter niet kon tanken
  11. RoelNL

    E5 of E10

    e85 of gewoon de pols
  12. RoelNL

    E5 of E10

    Veel rijden gewoon e10 tanken, weinig rijden is beter om e5 te tanken.
  13. Zit nog even na te denken maar vacuum lek op deze cilinders kan ook nog.
  14. Vettig hoort niet, maar kan gevolg zijn van kleppenstellen waarbij een beetje olie in de bougie gaten is gekomen, is haast onmogelijk maar toch. Ik denk nu eerder een te rijk mengsel op cilinder 2 en 4 wat eigenlijk alleen veroorzaakt kan worden door een foutieve lambda op deze 2 cilinders, uiteraard zijn lekkende injectors ook een mogelijkheid. typos
×
×
  • Create New...