Jump to content

RoelNL

Lid VFROC
  • Content Count

    1,418
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

RoelNL last won the day on March 2

RoelNL had the most liked content!

Community Reputation

320 Excellent
About RoelNL
 
 
  • Rank
    VFR rijder
  • Birthday 09/04/1986
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Sliedrecht
  • Interesses
    volleybal, kitesufen, wintersport, Volvo, motorrijden, sleutelen, en nog wat andere dingen
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800F
  • De mijne is
    Rood
 
Recent Profile Visitors
 
 
1,480 profile views
 
  1. RoelNL

    Zwarte VFR 2007 ABS met Powercommander

    Je hoort het snel genoeg wanneer de naksen stuk aan het gaan zijn. Gewoon lekker rijden en tegen de tijd dat ze kapot gaan kan je ze wel gaan vervangen. Gaat niet van het 1 op het andere moment. Als je motor ketting intern aan het rammelen is ben je enigszins aan de late kant maar zolang de timing goed blijft komt het goed. Onderneem wel actie als het zover is en blijf dan niet te lang doorrijden. We moeten ze volgens mij nog tegen komen dat de vtec blokken zijn stuk gelopen door teveel speling vanwege kapotte ketting spanners.
  2. RoelNL

    Verbruik

    Heb een tijd geleden op mijn 800f 450km op een tank gereden en toen ging er 17ltr in dus waarschijnlijk had ik de 500km wel kunnen halen. Ok, het waren saaie snelweg km vanuit het zwarte woud terug naar huis, met bijrijder zonder koffers, ik heb tussen de 110 en 130 gereden toen op de teller.
  3. Geen voltage betekent normaal gesproken een open circuit, als je lader aangeeft of die aan het laden is zou je hem er gewoon op kunnen zetten en kijken wat er gebeurt. Mocht die af fabriek erop zitten dan mag ik aannemen dat ze zo slim zijn geweest om hem af te zekeren, in dat geval hoef je niet al te bang te zijn dat er draden roodgloeiend worden oid.
  4. RoelNL

    Vering servicen VFR800fi

    sorry ja klopt, binnenpoten inderdaad. The nice and shiny ones sort to say. Je wil ook niet weten hoevaak ik een bout en moer door elkaar haal
  5. RoelNL

    Vering servicen VFR800fi

    Het was iets later geworden dan zondag. Maar deze VFR heeft nieuwe veren en olie. Als ik Bovenstaande mag geloven is het qua vering een stuk beter geworden. Ook zijn de vorkpoten weer lekker schoon gemaakt, op de glijbussen zat wel wat steenslag maar dit hebben we zo goed als we konden weg gehaald met Scotch Brite. Wat wel opviel was dat in 1 vorkpoot fors minder olie zat dan de andere. Alles bij elkaar was het leuke avond en heeft @ElPolloDiablo ook weer geleerd hoe hij het de volgende keer zelf kan doen. Verder vond ik de fiets netjes uitzien.
  6. Stap 1 is een bedradingsschema vinden van beide. Een installatie handleiding eigenlijk ook wel een must. 1 Schema van het alarm 2 Schema van de motor zelf 3 Installatie handleiding Daarna gewoon de inbouw schema's aanhouden en demoteren volgens hoe het ingebouwd vanaf de installatie. Ik wil je er best mee helpen maar dan zou je naar Sliedrecht moeten komen. Belangrijkste is dat je al de papieren en schema's hebt want heel moeilijk kan het niet zijn. Kan ook best zijn dat je bij de dealer moet zijn de dit soort papieren.
  7. Ja die ervaring met verbrande stekker heb ik ook op de hoofdzekering gehad. Ik kwam still te vallen in de tunnel, is niet leuk als je met 100 voorbij komen en je omhoog moet duwen.
  8. RoelNL

    Trail braking

    Nee hoor, ik heb dat toen ook gezegd aan de motor agent, maakt nog steeds niets uit. Ik reed toen nog met de oude vtec. Remdruk naar de achterrem is minimaal ondanks het duelbrake idee, het achter wiel mag niet blokkeren als je je voorrem gebruikt ook niet met hard remmen op de voorrem. Als dat wel gebeurt is er iets mis in het systeem.
  9. RoelNL

    Trail braking

    Gebruik in een bocht nooit je achterrem is mij geleerd op de VRO cursus (niet voor noodrem acties en eigenlijk nooit in een bocht), omdat je mogelijk je achterwiel kan blokkeren en sowieso veel minder hard kan remmen dan met de voorrem, andere nadeel is dat je achterwiel je voorbij schuift. Het is gewoon in blijven sturen naar de bocht en remmen met de voorrem, zodra de motor ophoog komt gewoon meer insturen alleen niet totdat je stil staat want valt je motor gecontroleerd op de grond. Oefenen kan je eigenlijk bij iedere bocht doen, uiteraard niet gelijk vol maar geleidelijk zodat je went aan het gevoel. Doe het bij bochten die je kent en ga niet te hard van start.
  10. RoelNL

    VFR800F 2014 gear indicator is de kluts kwijt

    Fijn om te zien, heb je nog eens goed nagemeten?
  11. RoelNL

    Kortsluiting

    Dat kan goed, je zal moet zoeken naar eventuele verbrande kabels oid.
  12. RoelNL

    Kortsluiting

    wat Rikus zegt is wel waar je het moet gaan zoeken in eerste instantie want met een volle accu moet de motor gewoon goed draaien zonder in te houden. Op een accu kan een motor makkelijk een half uur rijden zonder bijgeladen te worden(met kapotte stator. Met andere worden ga het zoeken in de dikke kabels van de motor en massa en en slechte zekeringen.
  13. RoelNL

    Motor dood bij starten

    Vergeet niet dat een motor met een goede accu gewoon kan rijden tot die leeg is. Massa problemen kunnen ook maar niet willen starten zegt in eerste instantie iets over de accu en daarna pas iets over het laadsysteem tenzij de startzekering sluiting is gaan maken door slechte massa.
  14. RoelNL

    Spyball alarm

    Hebben deze motoren een brandstof drukregelaar/sensor die de pomp laat afslaan? Continu draaien moet eigenlijk geen probleem zijn tenzij je droog aan het draaien bent. Ik hoor bij mijn motor de pomp starten bij op contact zetten en daarna gaat die weer uit als de druk bereikt is. Ik heb daar toen niet aan gedacht, gelukkig viel het ook mee met het tandje van mijn dochter, er was een heel klein stukje afgebroken toen ik weer thuis was. We hebben gemeten en er was voltage vanaf de computer naar het relais tijdens het op contact zetten, het relais schakelde niet. Op het moment dat je het relais deed overbruggen ging de brandstofpomp aan, uiteraard niet meer uit. Nu met een nieuwe massa draad doet de pomp het wel gelukkig. Op welk circuit heb je een nieuwe massa draad gezet? Het computer circuit of het brandstofpomp circuit? Weet iemand of er zo'n drukregelaar/sensor op deze motoren zit die de spanning doet afschakelen? Tijdens het draaien van de motor moet je uiteraard wel een draaiende pomp hebben om de werkdruk van de benzine injectors te garanderen.
  15. RoelNL

    Bout vervangen

    Als je het boutje eruit haalt en goed schoonmaakt zal je zien dat niks mis mee is, eventueel met staalborstel en schuurpapier verder de roest weg halen en dan met keramisch vet vast zetten en het rot nooit meer weg, het kopje invetten met een oliedoekje en je zit goed. Het abs boutje is inderdaad erger eraan toe.