Jump to content

RoelNL

Lid VFROC
  • Content Count

    1,283
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

RoelNL last won the day on March 2

RoelNL had the most liked content!

Community Reputation

285 Excellent
About RoelNL
 
 
  • Rank
    VFR rijder
  • Birthday 09/04/1986
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Sliedrecht
  • Interesses
    volleybal, kitesufen, wintersport, Volvo, motorrijden, sleutelen, en nog wat andere dingen
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800F
  • De mijne is
    Rood
 
Recent Profile Visitors
 
 
1,255 profile views
 
  1. RoelNL

    Blogje van mijn VFR

    De oude zullen ongetwijfeld origineel zijn, maar die waren al 34 jaar oud, de pakking was ook echt oud en waarschijnlijk net zo oud. Het klopt dat de koppeling zwaarder gaat maar dat vind ik niet erg vind het eigenlijk wel fijn. Was ook de bedoeling dat die zwaarder zal gaan. 15% volgens de geleerden op de site. Het zijn TRW veren niet origineel Honda.
  2. RoelNL

    VFR 800 FI (2000 - 2001) versus VTEC 2002

    Als je verder niet echt technisch aangelegd bent is het altijd handig om een aankoop keuring te doen zodat er eventuele zaken naar boven komen die uitonderhandeld kunnen worden in het vervolg. Qua veiligheid heeft de verkopende partij mits motorzaak ook gewoon een naam hoog te houden en ze zullen je niet snel een motor geven die gevaarlijk is omdat de remmen bijna versleten zijn. Uiteraard zijn rekeningen van onderhoud/onderdelen goud waard, aan de hand daarvan is er een soort van zekerheid voor de koper en verkoper. Als er geen onderhouds historie bij zit dan is een aankoopkeuring altijd verstandig als je het niet vertrouwd. Daarom is proefrijden altijd een must om een goed oordeel te hebben over een motor, en een proefrit van een halfuurtje en een keer het gas opentrekken is dan niet voldoende.
  3. RoelNL

    VFR 800 FI (2000 - 2001) versus VTEC 2002

    kleppenstellen controleren is uit mijn hoofd om de 24dkm en wordt vaak overgeslagen en dan wordt gezegt dat het nog niet hoeft, is vaak ook zo. 30dkm voor een fiets van 2000 tot 2010 is gewoon heel weinig en vaak is rede dat ze dan weg moeten omdat er groot onderhoud nodig is en men dat weer zonde van centen vindt. Alles meer dan 60dkm is denk een goed kmstand bij fietsen van die leeftijd met een passende onderhoudshistorie uiteraard.
  4. RoelNL

    VFR 800 FI (2000 - 2001) versus VTEC 2002

    Klepspeling, klepspeling, klepspeling met name bij de vtec, als je niks zelf aan je motor doet is dit een dure operatie als je je aan het onderhoudschema houdt. Zwakke punten bij de vtec is met name de: stator en als ze op leeftijd komen zijn is de bedrading en massapunten wel een dingetje aan het worden (geldt eigenlijk voor alle fietsen). Zwakke punt bij de FI is met name de: spanningsregelaar (afgekort SR hier op het forum). Alles staat en valt met wat er aan onderhoud gedaan is bij beide fietsen, pech hebben kan je altijd. Passende onderhoudsregistratie is bij beide belangrijk. Als je de keus hebt tussen een nieuwere met wel wat km maar niet overdreven veel met geen onderhoudshistorie of 1 met veel km en wat ouder met passende onderhoudshistorie is de keuze makkelijk neem de degene met passende onderhoudshistorie. Uiteraard ook je gezonde verstand gebruiken en kijken of er geen schades zijn en proefrijden en aanvoelen welke je lekkerder/fijner/beter vindt rijden.
  5. RoelNL

    Blogje van mijn VFR

    Van weekend was ik begonnen met los halen van de koppelingscover om zo de veren te gaan vervangen. Het grootste werk is het weg halen van de oude pakking op de motor en cover zelf, met goed materiaal is het overigens goed te doen, heb er speciaal een pakking schraper voor gekocht maar dan is het nog steeds behelpen. Ik zag gisteren bij wheeler dealers wel een handig apparaat ervoor. Het was een rubber schuurschijf die je op een dremel oid kan plaatsen en dat is wel beter om alles op de randen schoon te krijgen. Geen kans op krassen en wel de oude pakking weghalen. Maar goed uiteindelijk is alles redelijk tot goed verwijderd en heb ik de oude veren eruit gehaald en de nieuwe terug geplaatst. Ik kan wel zeggen dat de oude veren echt versleten waren. De nieuwe veren zijn sterker en zijn iets groter(niet gek). Daarna de nieuwe pakking geplaatst en alles weer dicht gemaakt. Vervolgens de olie weer afgevuld en de motor gestart en warm gereden om te kijken of er lekkage zou zijn. Gelukkig niet het geval. De koppeling voelt nu weer als nieuw, het aangrijpingspuint is weer zoals het hoort
  6. Poe hey dat is wat je noemt pech hebben. Er moet haast wel iets anders aan de hand zijn dat zorgt dat het zo snel kapot gaat allemaal. Het klinkt als een soort mini kortsluitingen die met enige regelmaat voor komt die zorgt dat de stator kapot gaat. Blijft de accu wel goed? Zijn er ergens gekke verbindingen in de kabelboom?
  7. RoelNL

    Gehoorbescherming ACTIE!

    Bij ons werk moeten ze om de 2 jaar gecontroleerd worden en eigenlijk is het dan alleen om te bevestigen dat ze nog werken, maar qua prijs zijn ze wel duurder dan 150,- euro en verwacht je ook dat ze heel blijven.
  8. RoelNL

    VFR 800 VTEC 2002 4000 toeren in neutraal

    @Dumoulin Is het inmiddels opgelost?
  9. @Cyberbob WAAAAAAAT hocus spocus ik denk dat je maar fotograaf moet gaan worden voor de VFROC Mooi geworden zo en de details zijn ook mooi.
  10. RoelNL

    Liqui moly motorolie additief

    Ik kan er momenteel een beetje over mee praten mbt de Gastrol olie en Motul. Ik had bij Arie Molenaar Gastrol 10w40 RS editie gekocht voor mijn oude rc24. Nou was het zo dat de alles aan die motor oud is maar het voelde niet versleten aan, dan denk ik aan koppeling. Ok, het koppelingspunt is niet helemaal goed maar met de oude olie slipte de koppeling niet met volgas in zijn 3. Met de nieuwe Gastrol RS ging bij mij toch de koppelingsplaten slippen in zijn 3 bij volgas (alleen bij koude olie slipte de koppeling, warm olie slipte niks). Het schakelen ging gepaard met harde klappen alsof je dacht dat de lagers eruit lagen. Ik heb er 3/4 jaar mee rond gereden en en misschien 1000 km toen ik de olie deed wisselen wisselen was die zelfs nog een beetje rood dan weet je dat die er niet heel veel mee gereden is. Vervolgens heb ik er motul 10W30 ingedaan die eigenlijk voor de 800f bestemd was, die kan nog wel even wachten. Ok misschien niet dezelfde viscositeit maar dat maakt niet heel veel uit. Maar het resultaat was overduidelijk, schakelen ging ineens boterzacht en volgas in zijn 3 slipte de koppeling niet meer, ook de klap van neutraal naar 1 hoor ik nog amper. Of dit aan de olie ligt tja duidelijker wordt niet. Bij de 800f zit nu ook gewoon die gastrol rs olie daar slipt die niet maar toch ga ik geen Gastrol er meer in doen omdat ik die klappen met schakelen niet wil hebben, als je niet anders weet maakt het weinig uit totdat je het verschil merkt met andere olie. Conclusie: Is Gastrol RS slechte olie? Zeker niet. Maar zou je het weer kopen als je weet dat het met andere olie allemaal veel mooier gaat? Nee dan koop je de iets duurdere olie waar alles met meer souplesse gaat. Het gebruiks gemaak is dan ook groter en op den duur is het waarschijnlijk voordeliger want dat inschakelen met van die klappen kan niet goed zijn op den duur.
  11. RoelNL

    Gehoorbescherming ACTIE!

    Heb ze van mijn werk gekregen. Maar fijn dat je het deelt, is zeker de moeite waard als je lange dagen op de motor zit.
  12. Doe de draden wel even doorverbinden ipv met de stekker connecten, is beter voor je stroom voorziening en levensduur.
  13. Mooi geworden zo, nu niet meer gebruiken want dan wordt die vies
  14. Waar kan je die keerringen vinden? Alvast kopen van de rode en extra voor witte
  15. RoelNL

    Blogje van mijn VFR

    Nadat ik vorige jaar de kleppen had gesteld op de fabrieks waardes, vandaag toch nog even de kleppen nagelopen om te kijken of er verschil zat tussen voorste en achterste cilinders. Wat bleek, de achterste 2 waren toch buiten de fabrieks waarde, terwijl de voorste 2 cilinders eigen nog prima binnen de spec. zaten. Ik weet niet hoeveel ze buiten de tolerantie zaten maar dat is ook niet belangrijk als je bij deze motor de kleppen gaat stellen want je gebruikt gewoon je voelermaat en stel je daar de kleppen op. Daarna nog een keer proef gereden en ik vond er toch behoorlijk verschil inzitten tov hoe het was. De motor is echt sneller geworden. Ik moet bijna oppassen dat ik geen wheelie trek in zijn 1e versnelling.