Jump to content

RoelNL

Lid VFROC
  • Posts

    1,586
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    15

RoelNL last won the day on November 11 2024

RoelNL had the most liked content!

1 Follower

About RoelNL

  • Birthday 09/04/1986

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Sliedrecht
  • Interesses
    volleybal, kitesufen, wintersport, Volvo, motorrijden, sleutelen, en nog wat andere dingen

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800F
  • De mijne is
    Rood

Recent Profile Visitors

5,626 profile views

RoelNL's Achievements

Vaker hier dan op de VFR

Vaker hier dan op de VFR (8/10)

  • Very Popular
  • Conversation Starter
  • Reacting Well
  • Dedicated
  • Posting Machine

Recent Badges

412

Reputation

  1. Soms kun je frame ook nog los halen om meer ruimte te krijgen, een emmer warm water 70+ en inderdaad vaseline. Het frame los halen ging bij mijn rc24 van 86 prima en dat gaf net de ruimte die ik nodig had om de gereviseerde carbs makkelijker terug te plaatsen zonder dat ze overal klem kwamen te zitten.
  2. Klepspeling is prima zelf te controleren uiteraard moet je wel wat gereedschap en ruimte hebben om binnen te kunnen sleutelen want dat is in deze periode wel wat fijner, moeilijk is het niet. Zou je je probleem wat duidelijker kunnen omschrijven want "tik in blok bij achterste cilinders" is wat sumier. Wanneer gebeurt het? Met koppelen ontkoppelen gas geven etc.
  3. Inderdaad gewoon alles eraf halen en overal nieuwe O-ringen monteren en als je dan toch bezig ben kun je ook gelijk nieuwe rubbers voor de carbs er tussen doen.
  4. Je bent de eerste die het gaat proberen laat het maar weten. Ik zou zeggen van niet omdat ander type vfr is maar ik ben ook maar aan het gokken.
  5. Je kan het systeem van de fan wel testen. Dat is net beschreven, mocht die dan wel werken met draadje tegen de massa en je weet zeker dat er geen lucht inzit en de bekabeling goed is dan is de temp. schakelaar kapot.
  6. Klopt tempsensor zit ergens anders de fanschakelaar heeft gewoon een vaste waarde (bepaalde temp) waarop die schakelt. Deze zit uit mijn hoofd in de radiator.
  7. Ik weet het niet meeruit mijn hoofd maar vorlgens mij was het zo dat als je de temp schakelaar connector met een draad tegen massa houdt dan moet je fan gaan draaien. Verder heb ik bij mijn Vorige Vtec ook koelproblemen gehad. Ik was er toen zo klaar mee dat er iedere keer iets was dat ik die fiets had ingeruild. Maar mijn vermoeden was daar dat waterpomp niet meer werkte. Ik had alleen nog koeling toen ik de bergen zonder gas geven naar beneden reed dan zag ik de temp zachtjes terug lopen naar beneden, maar zodra ik weer gas was liep die zo weer op, ik heb daar toen ter plekke mijn thermostaat eruit gehaald om zo min mogelijk weerstand in het koelcircuit te krijgen maar dat mocht ook niet baten. Ik was toen vanuit Oostenrijk terug naar Nederland gereden en heb die fiets toen helemaal afgetrapt, 120 graden en hoger voorbij zien komen maar het interesseerde mij toen niet meer. Fiets bleef overigens gewoon zijn vermogen houden en gewoon rijden.
  8. Tja wat is rommelig? V4 is anders dan 4 inlijn dus zal ik mij er niet te druk over maken. Als de motor af slaat dan kan beter wel gaan zoeken. Bougies bobines, injectoren verbrandingssensoren en verbrandingregelaars etc.... Computer regelt alles dus als je meer stionaire toeren wil lekker chippen/flashen en rijden.
  9. Even wat info over het duel brake systeem. https://www.vfrdiscussion.com/index.php?/forums/topic/67298-6th-gen-abs-brake-fluid-change-guide/ Ik had bij mijn oude vtec ook de eerste keer fout gedaan waardoor er juist geen druk in het achterpedaak kwam was en toen ook een aantal uur mee bezig om het weer goed te krijgen maar is niet makkelijk om alleen te doen. Heb je een idee op welke remzuiger je achterrem vast loopt? De buitenste 2 dienen op je achterrem, de middelste dient voor degene die aan je voorremklauw vast zit. Je pedaal is hard wat uitwijst richting de achterste hoofdremcilinder, maar hangende zuigers duiden dan weer op een remklauw die niet helemaal ok is. De regelklep tussen je achterste hoofdremcilinder en remklauw is ook nog een dingetje. Als je de middelste zuiger kan testen of die goed vrij beweegt weet je al snel of het probleem daar zit. Je kan de verbinding voor die achterste middelste remzuiger beweegt even los halen en pompen om zo te kijken of het goed gaat. Maar zoals gezegt lijkt het toch meer richting het achterste systeem te zitten. Een rem die vast komt te zitten duidt op een remcilinder dat die niet terug in zijn originele positie komt waardoor de druk niet geleveled kan worden.
  10. Is het de motor of versnellingsbak waar het geluid uit komt? Uit de motor zou ik toch snel richting kettingspanners/ ketting of dergelijk denken. Zo te lezen meer iets uit versnellingsbak. Denk toch dat als je het opgelost wil hebben iets open zult moeten maken om er achter te komen.
  11. Heel het inlaat traject los en het vervangen van je thermostaat stelt dan niks meer voor. Is alleen maar losdraaien van inlaten en eventueel wat slangen en leidingen. Je bent al ruim halverwege.
  12. Als je te enthousiast over een hobbel gaat kan je wiel los komen en dan merk je al dat je geen vermogen meer hebt en zie je je lampje branden. Ik zet het vaak uit bij mijn 800f. Ik heb het ook een keer in een bocht gemerkt, dan is het is het wel minder zeker als je uit de bocht wil versnellen.
  13. Gefeliciteerd met die nieuwe vfr.
  14. Heeft deze motor het duel brake systeem? Ik zou gewoon de remmen eraf halen en kijken of je de zuigers terug in de klauw kan drukken om zo te kijken of alles goed gangbaar is. Daarna maar even een paar keer remmen om zuiger ver naar buiten te persen en opnieuw terug duwen, lukt dit niet goed dan moet je denk een revisie kitje gaan kopen.
×
×
  • Create New...