Jump to content

RoelNL

Lid VFROC
  • Posts

    1,570
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    14

RoelNL last won the day on March 31

RoelNL had the most liked content!

1 Follower

About RoelNL

  • Birthday 09/04/1986

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Sliedrecht
  • Interesses
    volleybal, kitesufen, wintersport, Volvo, motorrijden, sleutelen, en nog wat andere dingen

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800F
  • De mijne is
    Rood

Recent Profile Visitors

3,162 profile views

RoelNL's Achievements

Vaker hier dan op de VFR

Vaker hier dan op de VFR (8/10)

  • Very Popular
  • Conversation Starter
  • Reacting Well
  • Dedicated
  • Posting Machine

Recent Badges

406

Reputation

  1. Heel het inlaat traject los en het vervangen van je thermostaat stelt dan niks meer voor. Is alleen maar losdraaien van inlaten en eventueel wat slangen en leidingen. Je bent al ruim halverwege.
  2. Het duurde even maar fijn dat het gevonden is๐Ÿ‘
  3. Als je te enthousiast over een hobbel gaat kan je wiel los komen en dan merk je al dat je geen vermogen meer hebt en zie je je lampje branden. Ik zet het vaak uit bij mijn 800f. Ik heb het ook een keer in een bocht gemerkt, dan is het is het wel minder zeker als je uit de bocht wil versnellen.
  4. Gefeliciteerd met die nieuwe vfr.
  5. Heeft deze motor het duel brake systeem? Ik zou gewoon de remmen eraf halen en kijken of je de zuigers terug in de klauw kan drukken om zo te kijken of alles goed gangbaar is. Daarna maar even een paar keer remmen om zuiger ver naar buiten te persen en opnieuw terug duwen, lukt dit niet goed dan moet je denk een revisie kitje gaan kopen.
  6. Nu nog even syncen en dan zal het goed moeten zijn
  7. Valt wel mee hoor, zolang je motor niet gaan inhouden krijgt die nog genoeg lucht. Heb het wel is meegemaakt bij een scheepsmotor, hier was het luchtfilter zolang niet vervangen dat die echt minder lucht begon door te laten, ook het was een stoffige zandbak waar de boot deed rondvaren, de test was zo gedaan toen der tijd... nieuw filter was het einde van een hoop problemen.
  8. De nieuwere 800F is vanaf 2014 (rc79) gemaakt en daar is het vtec moment een stuk minder heftig dan bij de vorige generatie (rc46). Wellicht dat dit een mooie optie is en ja de 22ltr tank zorgt dat je minimaal 300km kan rijden en als je zuinig aan doet de 500km ook wel kan halen (I got the t-shirt).
  9. Nou gewoon je eigen vorkpoten open maken als die nog goed zijn, hier nieuwe keerringen in doen tezamen met hyperpro ben je weer helemaal het mannetje daarna.
  10. Lampje kan ook maar zegt niet zoveel, en weerstand meten is prima kan je eventueel nog wat bewegen en dan zie je misschien de weerstand veranderen terwijl het lampje blijft branden en je het dan niet weet.
  11. Het relais heeft misschien last overgangsweerstand of gewoon zijn beste tijd gehad. Kun je de pomp even testen door deze even direct uit een bakje te laten zuigen en terug erin te pompen, dan weet je zeker dat je goede flow heb en kan je goed zien of die moeite heeft of niet. Wat je ook even kan doen is de weerstand meten van de kabels zowel de + als de -, je moet wel even zoeken waar de benzine kabel vandaan komt en het circuit even doorverbonden houden zoals je al gedaan had met het testen. Mochten de Ohmse waardes gewoon goed zijn dan gewoon opzoek gaan naar een nieuw relais.
  12. Kan haast niet anders inderdaad. Slang afdoppen en blazen met een slang op het overloop gaatje je ziet of hoort gouw genoeg wat er gebeurt. Ik denk dat het makkelijkste is om een andere tank te scoren om het te verhelpen. Of de overloop helemaal afdoppen onder de tank en genoegen nemen met een beetje benzine bij de vuldop, uiteraard wel proberen te zorgen dat de corrossie niet erger wordt door een antiroest middel daar te krijgen waar het nodig is.
  13. Oh kijk dat is goed om te horen want dit is de band die erop zat toen ik hem kocht in 2019. Dan is er toen der tijd een verkeerde band opgekomen.
  14. Kun je rijden met een multimeter zodat je kan zien wat de spanning doet als de motor warm/spanningsregelaar warm begint te worden?
×
×
  • Create New...