Ga naar inhoud

RoelNL

Lid VFROC
  • Items

    1564
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    14

RoelNL won de laatste dag op 31 maart

RoelNL had de meest gelikete inhoud!

1 Volger

Over RoelNL

  • Verjaardag 04-09-1986

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Sliedrecht
  • Interesses
    volleybal, kitesufen, wintersport, Volvo, motorrijden, sleutelen, en nog wat andere dingen

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800F
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

2993 profielweergaven

RoelNL's prestaties

VFR rijder

VFR rijder (7/10)

  • Very Popular
  • Conversation Starter
  • Reacting Well
  • Dedicated
  • Posting Machine

Recente badges

405

Reputatie

  1. Met een een juiste ring die op de tank kan waarschijnlijk wel maar dat moet je dan zelf even uitzoeken.
  2. Nu nog even syncen en dan zal het goed moeten zijn
  3. Valt wel mee hoor, zolang je motor niet gaan inhouden krijgt die nog genoeg lucht. Heb het wel is meegemaakt bij een scheepsmotor, hier was het luchtfilter zolang niet vervangen dat die echt minder lucht begon door te laten, ook het was een stoffige zandbak waar de boot deed rondvaren, de test was zo gedaan toen der tijd... nieuw filter was het einde van een hoop problemen.
  4. De nieuwere 800F is vanaf 2014 (rc79) gemaakt en daar is het vtec moment een stuk minder heftig dan bij de vorige generatie (rc46). Wellicht dat dit een mooie optie is en ja de 22ltr tank zorgt dat je minimaal 300km kan rijden en als je zuinig aan doet de 500km ook wel kan halen (I got the t-shirt).
  5. Nou gewoon je eigen vorkpoten open maken als die nog goed zijn, hier nieuwe keerringen in doen tezamen met hyperpro ben je weer helemaal het mannetje daarna.
  6. Lampje kan ook maar zegt niet zoveel, en weerstand meten is prima kan je eventueel nog wat bewegen en dan zie je misschien de weerstand veranderen terwijl het lampje blijft branden en je het dan niet weet.
  7. Het relais heeft misschien last overgangsweerstand of gewoon zijn beste tijd gehad. Kun je de pomp even testen door deze even direct uit een bakje te laten zuigen en terug erin te pompen, dan weet je zeker dat je goede flow heb en kan je goed zien of die moeite heeft of niet. Wat je ook even kan doen is de weerstand meten van de kabels zowel de + als de -, je moet wel even zoeken waar de benzine kabel vandaan komt en het circuit even doorverbonden houden zoals je al gedaan had met het testen. Mochten de Ohmse waardes gewoon goed zijn dan gewoon opzoek gaan naar een nieuw relais.
  8. Kan haast niet anders inderdaad. Slang afdoppen en blazen met een slang op het overloop gaatje je ziet of hoort gouw genoeg wat er gebeurt. Ik denk dat het makkelijkste is om een andere tank te scoren om het te verhelpen. Of de overloop helemaal afdoppen onder de tank en genoegen nemen met een beetje benzine bij de vuldop, uiteraard wel proberen te zorgen dat de corrossie niet erger wordt door een antiroest middel daar te krijgen waar het nodig is.
  9. Oh kijk dat is goed om te horen want dit is de band die erop zat toen ik hem kocht in 2019. Dan is er toen der tijd een verkeerde band opgekomen.
  10. Kun je rijden met een multimeter zodat je kan zien wat de spanning doet als de motor warm/spanningsregelaar warm begint te worden?
  11. Hallo allen, Ik ben zachtjes aan is aan het orienteren voor wat nieuwe banden voor mijn rc24 en ik was benieuwd wat er allemaal op de markt is en ook wat er mogelijk is. Even wat specs. Voorkant heeft bandenmaat: 110/90R16 Achterkant 150/70R18 Nu is er voor achterkant wel wat keuze, maar ik zou graag voor en achter dezelfde band willen, dit is nu niet het geval want achter heb ik Bridgestone en voor Dunlop. Als ik op internet ga zoeken ben ik enigszins beperkt omdat de voorband niet echt beschikbaar is in bijvoorbeeld de roadsmart versies. En andere bekende banden die er wel voor de wat nieuwere motorfietsen zijn. Nu was ik dus benieuwd of het misschien mogelijk is om er een wat bredere voorband op te doen zodat de keuze wat groter wordt en of dat verstandig is, mijn verstand zegt namelijk dat je gewoon de bandenmaat moet gebruiken die voorgeschreven is maar zoals met alles is de voorgeschreven regel niet altijd de juiste en moet je eigenlijk wat mogelijkheden onderzoeken. Een "out of the box" mogelijkheid is andere velgen nemen maar dat zie ik eigenlijk niet zitten. Wie o wie heeft een idee of ervaring hierin?
  12. Ik denk dat je naar bmw moet voor GS motorhoes. Misschien de dealer dat die een passende hebben? https://www.mkcmoto.com/be-nl/accessoires/motorhoezen/?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwkuqvBhAQEiwA65XxQE4trVIYB87ICeCqAG9OgpJO5SLoFunMueGH2ENPddKLACObUW0pVRoCrnsQAvD_BwE
  13. Kun je rijden zodat je snel dingen kan controleren als het probleem voorkomt. Dus snel op laadspanning controleren, of je vonk hebt en dat soort dingen?
  14. Ik heb de Angel GT 2 onder mijn 800f en dat bevalt prima zowel droog als nat. Ik heb nog geen gekke dingen er mee meegemaakt. Straks ga ik weer terug naar de nieuwste RS 4 of 5 welke het is, dat is dan puur om te vergelijken. Op mijn vorige vtec had ik de GT 1 en die waren wel snel glad (met nog geen 8k km) tov de RS versies (16k km). Ben nu benieuwd hoe dat gaat zijn met de GT 2.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...