Jump to content

Athome

Lid VFROC
  • Content Count

    1,584
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    13

Athome last won the day on May 10

Athome had the most liked content!

Community Reputation

318 Excellent
About Athome
 
 
  • Rank
    VFR rijder
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Zwolle
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is
    Zwart
 
Recent Profile Visitors
 
 
710 profile views
 
  1. Inderdaad rare geluiden in de aandrijving, begint meestal bij de staat van de ketting/tandwielen.
  2. Koppel de Freecom eens aan de app op je smartphone. Hiermee kan je eenvoudig instellingen wijzigen. Speel hier eens mee. Ik heb zelf ook een Freecom 2 set. Ik ervaar wat problemen met de intercom als ik "Parallel Audio Linking" heb aan staan. Dus die staat bij mij uit. Voor rest gaat alles goed voor mij. Headsets blijven een Bluetooth verbinding en helaas is dit gewoon een ramp. Voor de 1 een probleemloos apparaat voor de ander blijft het klooien. Overigens is je navigatie een Garmin? Mijn Buurman heeft alleen nog maar Garmin apparaten gehad en een paar generaties Cardo Headsets voor hem en zijn vrouw. Hij heeft veel problemen met de verbindingen. Ik heb zelf een Garmin, TomTom en Smartphone gebruikt voor de navigatie. Met de Garmin had ik de meeste problemen. De volgorde van aanzetten was bij erg belangrijk. Eerst Garmin aanzetten daarna mijn headset en wachten totdat deze gekoppeld was aan de Garmin en dan pas de headset van mijn vrouw koppelen aan de mijne. Dat zorgde voor de minste problemen. Met de Rider had ik veel minder problemen en de smartphone levert bijna geen problemen meer op.
  3. Athome

    Zomaar wat foto's van VFR - deel 6

    Moet wellicht nog verwijderd worden. Alles is mogelijk tegenwoordig
  4. Athome

    Ketting smeer systeem

    Cobrra en OSCO zijn sterk vergelijkbare smeersystemen zijn waarbij de Cobrra goedkoper is. Ik ken Cobrra niet maar het ziet er wel goed uit Of het potje op het stuur een voordeel is, moet je zelf bepalen. Ik zou zelf overigens niet gauw voor de Ali kloon gaan. Een smeer systeem moet gewoon werken. Je ziet er tijdens gebruik maar heel weinig van. Dus moet je er op vertrouwen. Als je met een paar tientjes meer voor het origineel een kettingset kan besparen, is het nog steeds winst.
  5. Athome

    Ketting smeer systeem

    Geen biologische olie gebruiken heb ik mij laten vertellen. Die vreet de o-ring, x-ring of wat er ook in de ketting zit, op
  6. Athome

    Ketting smeer systeem

    Ik heb in het verleden verschillende systemen geprobeerd. Uiteindelijk beviel OSCO het beste. Het is wel handbediening maar het doet wat het moet doen op het moment dat jij dat wil. Het is een robuust systeem Ik heb ook een electrisch systeem met GPS van Pro Oilergeprobeerd. Wellicht dat het aan mij en mijn manier van monteren lag maar dit systeem was voor mij vooral ergenis en lag dus snel in de afvalbak. Ik heb ook Tutoro geprobeerd. Dit is een automatisch systeem dat werkt op basis trillingen van de motor tijdens het rijden. Het is een volledig mechanisch systeem. Werkte best wel goed maar ik vond het erg lastig af te stellen. Ik heb nooit een fijne afstelling kunnen vinden. De grens tussen een droge ketting en een van vet/olie druipende ketting was niet zo groot in mijn beleving.
  7. Athome

    demonteren kuipdeel VFR1200X

    Die accessoirestekker is toch niet standaard? Dat is toch een onderdeel als extra accessoires besteld
  8. Athome

    demonteren kuipdeel VFR1200X

    Lijkt me een beter dan plan dan het via tekst proberen over te brengen. Het zit allemaal niet zo lastig in elkaar geschroefd. Je moet alleen net even weten welke schroeven je moet hebben en in welke richting je de kuipdelen kan bewegen. Als ik het goed begrijp heb je alle noodzakelijke schroeven en clipjes al los. Bij de tank zit de kap (cowl) op 2 plaatsen in een klem gedrukt. Dus met beleid de kap aan die zijde los trekken. Vervolgens met beleid de kap een horizontale beweging richting de voorkant van de motor maken. Dan moet de kap er af zijn. Vergeet niet om daarna de connectors van knoppen aan de bovenzijde van de kap los te maken. Hoe dan ook. 1 plaatje zegt meer dan 1000 woorden dus wacht even het Werkplaatshandboek af
  9. Athome

    Stuur scheef Crosstourer

    Mooi. Gelukkig was de oplossing dus relatief eenvoudig en kan je zware schade dus eigenlijk uitsluiten
  10. @Henk68 De issue waar jij refereert heeft te maken met hoe de track op het kaartmateriaal past/ligt. Ja, het klopt dat de track die op de secundaire weg gemaakt is, door TomTom toch op de N-weg geplaatst kan worden. Dit speelde in vroege TomTom softwareversies (aantal jaar geleden) overigens veel meer dan in de meer recente versies De track/kruimelspoor is heel vaak niet gemaakt op een TomTom kaart. Dat is een deel van de oorzaak. Daarnaast zijn de verschillende kaart (TomTom, Garmin, Google, OSM, etc) niet allemaal gelijk gecalibreerd. Dus wanneer je ze over elkaar legt, liggen de wegen niet altijd exact op dezelfde plek. Dat is ook een deel van de oorzaak. Wanneer je deze 2 mogelijke oorzaken bij elkaar neemt, krijg je het volgende. De Track is gemaakt op een Garmin kaart en ligt daar netjes op de secundaire weg. Als je de track in een TomTom navigatie laadt, kan het dus heel goed zijn dat de track dus in de berm tussen de secundaire weg en de N-weg ligt op de TomTom kaart, waarbij deze track globaal gezien meer tegen de N-weg dan tegen de secundaire weg aan ligt. De software van TomTom zal dan vervolgens de track omzetten naar een routelijn op de N-weg. Zou je de track eerst in MyDrive of MyRoute (MRA) laden en nalopen en corrigeren op de TomTom kaart, zal je zien dat dit euvel in principe niet meer voorkomt. Ik begrijp heel goed dat niet iedereen hier zin in heeft of deze methode/techniek toe kan passen. Ik heb zelf gemerkt dat wanneer de routemaker er rekening mee houdt dat de route zowel op een Garmin als TomTom gebruikt gaat worden (waarvoor MRA erg geschikt is), het euvel veel minder vaak voorkomt dan wanneer de routemaker zich volledig focust op bijv. de Garmin rijder Dat kan toch heel goed te maken hoe jij je routepunten (de witte stippen) in Mydrive plaatst. Plaats deze punten nooit op kruispunten, bruggen, viaducten of wegen met gescheiden rijbanen. Plaats ze op plekken waar de software van je navigatie geen keuze heeft. Ondanks dat er een track in de TomTom komt, blijken deze punten toch best wel dwingend te kunnen zijn en daarmee ook een oorzaak van het probleem te kunnen zijn. In geval van de secundaire weg. Plaats het punt op de secundaire weg waar de afstand tussen deze weg en de N-weg het grootst is. Of net na een afslag op die secundaire weg
  11. Tomtom Route met Garmin Route gaat meestal inderdaad niet gelijk maar TomTom Track en Garmin Track moeten wel nagenoeg gelijk zijn. Puur vanwege de aard van een track. Door verschil in kaartmateriaal (de ene kent een weg wel en de andere niet) kunnen er toch verschillen ontstaan. Er is 1 groot verschil tussen TomTom en Garmin bij gebruik van Track. Als de TomTom de track niet op een weg kan plaatsen, wordt er een weg gezocht en dat betekent dus een afwijking van de track. Als de Garmin dit niet kan, is de kans heel groot dat er gewoon een stuk "offroad" moet worden gereden. Dit kan je zowel zien als voordeel en als een nadeel. Dat is echter wel individueel. Mijn voorkeur gaat uit naar de TomTom methode. Dat Garmin gewoon offroad kan navigeren heeft voor mij absoluut geen meerwaarde
  12. Athome

    Stuur scheef Crosstourer

    Dat is inderdaad een mogelijke oorzaak met een eenvoudige oplossing. Bij mij zijn de beide voorpoten er uit geweest voor een set van Wilbers. Hierdoor zit het stuur nu ook iets scheef. Is de genoemde oplossing niet afdoende dat is de motor niet gewoon omgevallen tijdens het tanken.
  13. Athome

    Zomaar wat foto's van VFR - deel 5

    In tegenstelling tot de vaak andere wonderlijke creaties die hier getoond worden. Vind ik deze juist eens een keer wel goed gelukt.
  14. Was er hier ook niet iemand met een vergelijkbaar verhaal maar daar was er een draad onder de tank aangetast. Hoe dan ook. Blijkbaar is het bij een motor op leeftijd en/of hoge kilometerstand niet onverstandig om bij hele vage storingen de bedradingen eens na te kijken. Bij een Aprilia die ik in bezit gehad heb (overigens vrij nieuw en een lage kilometerstand maar wel Italiaans). Heb ik ook 2 vage dingen gehad. Het eerste was het steeds weer activeren van de alarmlichten. Als ik de knipperlichten knop indrukte (voor het uitschakelen normaal gesproken) gingen de alarmlichten weer uit om even later weer in te schakelen. Een tijdje later waren er aanwijzingen dat het gebruik van de koppeling hier invloed op had. Toch eens goed zoeken. Er bleek aan de koppelingshendel ook een schakelaar te zitten. Hiervan waren de beide draden eraf gevallen en kwamen al rijdend regelmatig tegen elkaar. Dit liet de electronica flippen met activerende remlichten tot gevolg. Het andere was het steeds lastiger kunnen starten van de motor. Als de motor eenmaal liep bleef deze ook wel lopen. Op een gegeven moment kon het starten wel 5 minuten duren, Alle stekkerverbindingen achter de kuip los gemaakt, schoon geblazen en weer in elkaar gedrukt. Probleem opgelost.