Ga naar inhoud

rosbief

Forumlid
  • Items

    23
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Raamsdonksveer
  • Interesses
    motoren (goh); fotografie; lezen; musiceren (zang/sax)

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb geen VFR
  • De mijne is
    Zwart

Recente bezoekers van dit profiel

581 profielweergaven

rosbief's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recente badges

3

Reputatie

  1. Het zijn originele Honda blokken.

  2. Beterschap Ray! 'k Mag hopen dat jij er tenminste goed vanaf komt.......
  3. Heb wel respect voor jullie DHZ-kwaliteiten! Voor mij vormde het afbreken en scheuren van de tupperware op mijn VFR 750 destijds de reden om nieuwer te kopen. Ik moet ook wel eerlijk bekennen dat ik op deze site al aardig wat bij-geleerd heb, dus eh,.....als ik de tijd heb en de juiste spullen, kan ik ook eens aan het DHZ-en slaan. (en nu baal ik natuurlijk dat Lego/Duplo bewaard moet blijven voor evt. kleinkinderen ; kan ik weer niet experimenteren). Dus lui: dank voor jullie grondige hobby-werk (of is het stiekem een beetje roeping??)!
  4. ..en berustend moest ik andermaal mijn beurs leegkiepen, nadat gebleken was dat de NAKS voorzijde kapot was........ Maar, maar,......het blok klinkt weer als een zonnetje en da's ook wat waard!
  5. Wel, we zijn inmiddels weer bij 2 dealers geweest (1 x Honda en 1x eigen ander merk-dealer) met de motor en het geluidsbestandje. Opmerkelijk dat de heren het niet eens zijn over de kwaal en de inmiddels aan de motor-werkende monteur vindt niets en gaat "nu maar uit van een versleten NAKS"....... Hoewel ik de laatste jaren geen vet lot heb gewonnen in een loterij, lijk ik mij er nu ineens middenin te bevinden. Jaja,..... ik heb de heren wel ff uitgehoord over hun eventuele fouten bij het kleppen-stellen, al is het maar om te voorkomen dat mijn spaargeld wederom in de motor gestopt moet worden (vind ik niet erg, maar zij (enkelvoud) wel! ).
  6. Ray: blok heeft ruim 51000km gedraaid, dus is nog bepaald niet overtrokken. Wat irritant is, is dat die NAKS de kettingen dan dus niet constant zo heftig laten klapperen. Anderzijds lijkt het mij dan handiger (gegeven mijn eerdere post) om tijdens die paar km die ik nog MOET rijden (ca. 200) niet boven de 5000tpm uit te komen.....
  7. Geluidsfragment staat op: https://soundcloud.com/user-545051888/zoom0031wav En sorry voor de wind, want buiten opgenomen!
  8. Het geluidsfragment kun je volgen op de volgende plek (krijg linkje niet functioneel): https://soundcloud.com/user-545051888/zoom0031WAV
  9. Vandaag ff stukkie zonder oordoppen gereden; hij rammelt nog steeds, maar 't valt mij op dat bij fors accelereren in zijn eerste versnelling en vervolgens laten uitvieren (dus: zonder koppeling intrekken), de rammel waarneembaar is tot ca. 5000 tpm, daaronder valt ie soms weg. Daarboven is 't ie amper hoorbaar. Ben ermee naar de dealer gereden, maar wat denk je: DAN RAMMELT IE NIET ( ​heb ik dat!?). Op verzoek dan maar een geluidsbestandje gemaakt, dat zal ik nog ff moeten doorlussen naar hiero, zeg maar. Dus wordt weer vervolgd......
  10. Als ik de berichten hier zoal lees, is de NAKS een typisch VTEC-probleem? Heb vandaag voor 't eerst zonder oordoppen een stukkie gereden en schrok me kapot van de herrie En heren (en/of dames natuurlijk) technici: hoeveel kans op schade loop ik als ik met te losse NAK doorrijd? Jaja, ik snap wel dat het nooit goed is om door te rijden, maar eh,...een zekere mate van risicoanalyse is ook wel fijn, zeg maar.....
  11. Dank Ray! Ben zelf geen technicus, dus moet het van anderen leren. Heb je begrepen.
  12. Als ik jou (Bestuur) goed begrijp, heb ik dat hulpstukje niet nodig als ik de NAKS met stilstaande motor vervang (ik vroeg mij ook al af wat de zuigerstand met die NAKS te maken had). Of zijn er twee soorten spanners?
  13. Dank voor de reacties! Volgens mij geeft het werkplaatshandboek dat ik heb niet aan in welke stand de zuiger dan moet staan; Rikus, heb je nog meer gedetailleerde info?
  14. Inzake de NAKS even contact gezocht met een paar Honda-monteurs: overmatige slijtage van de NAKS bij VTEC komt, zegt men zelden voor; vrijwel altijd de tensioner lifters. Nu vertelt 1 monteur mij dat die tensioner lifters makkelijk zelf te vernieuwen zijn (zitten immers aan buitenzijde blok), maar dat de zuigers daarvoor in een bepaalde positie moeten staan (brandpunt?). Ik vraag mij af wat dat voor invloed heeft op de ketting....... Iemand ervaring mee?....
×
×
  • Nieuwe aanmaken...