Ga naar inhoud

Garfield

Forumlid
  • Items

    816
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    17

Garfield won de laatste dag op 22 december 2020

Garfield had de meest gelikete inhoud!

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Amersfoort

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb geen VFR
  • De mijne is
    n.v.t.

Recente bezoekers van dit profiel

1531 profielweergaven

Garfield's prestaties

Zeer ervaren rijder

Zeer ervaren rijder (6/10)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recente badges

399

Reputatie

  1. Garfield

    Webshops UK

    Ik heb vorige week voor 250 pond ex BTW onderdelen in de UK besteld. Dat was in Paypal al 300 euro. Nu kijken wat het uiteindelijk wordt als het pakje wordt afgeleverd ....
  2. Hmmm, repareren ? Mijn ervaring is dat de grote massieve schijf van dit onderdeel uiteindelijk bezwijkt en daar is geen repareren aan. Of wordt er bedoeld om die schijf te vervangen ? Anyway, succes met zoeken !
  3. Euh, ik denk dat jouw TT550 (mooi ding hรจ ? ๐Ÿ™‚ ) dat heel aardig live bijhoudt via de verkeersinformatie op je telefoon-app. Zolang je routes gebruikt (en dat is je enige optie met een TT) zal je TT je in principe niet een weg in sturen waar je niet in mag. Ik heb dat al meerdere malen gemerkt. Eea valt of staat natuurlijk wel met de actuele verkeersinformatie die je apparaat binnenkrijgt. Maar die van TT is hรฉรฉl erg goed. MRA heeft deze optie ook in enige mate, bijvoorbeeld bij bergpassen. Toen MRA ook nog gelinkt was aan Google Maps was die informatie nog veel beter maar helaas is die optie verdwenen door een conflict over de kosten van de Google diensten voor MRA.
  4. Euh ja, snap en accepteer je punt maar ik dacht dat de verhoudingen wel iets anders lagen, zo van 99% lampenolie/petroleum/kerosine en 1% overig in de injectiereinigers ...
  5. Exact. Discussietopics doe je dicht als de discussie uit de hand loopt, verkooptopics als het object niet meer beschikbaar is. Juist een topic als dit zou ik open houden. Ik gooi overigens regelmatig een beetje petroleum (koop ik in literflessen bij de bouwmarkt) in de tank en ik tank (uiteraard) alleen maar E5 met mijn oude beestjes. Ze lopen fantastisch.
  6. Hi Eelco, Dan zie ik je wel op het forum van de Transalpclub ? Als je niet lekker zit op een motor moet je gewoon de knoop doorhakken en iets anders zoeken. Het leven is te kort om een motor te hebben waar je eigenlijk niet lekker op zit. Ik hoop dat de AT je beter bevalt !
  7. Ja maar als je nou meteen een stel fijne Roadtec's op die K's had gemonteerd ... ๐Ÿ™‚
  8. Tssss .... Fijne motoren hoor die K's, ik heb er twee gehad (K100RS & K1100LT).
  9. Nieuw ?????? Waarom zou je dat doen ? Nu snap ik waarom je er geen kon vinden, ik vond het al zo vreemd. Zo'n schakelpedaal zou ik echt never nooit niet nieuw kopen, dat is echt nergens voor nodig. Gewoon zoeken op marktplaats, Boonstra, Roukama, enzovoorts. @motochaly heeft mijn voorraad onderdelen overgenomen maar toen hij mijn boedel overnam zat daar niet zo'n pedaal bij (ik heb de Excel sheet er nog even op nageslagen). Maar wie weet heeft hij ondertussen al wat ingekocht. Maar echt: gewoon een gebruikte kopen !
  10. Dendro, Ik heb even voor je op CMSNL.com gekeken en een paar VFR's van drie generaties erbij gehaald: een RC36/1, een RC36/2 en een 800FI. Als je van die motoren de pedalen opzoekt zie je dat ze op veel meer motoren gebruikt zijn dan alleen de VFR. Dat kan een manier zijn om toch aan passend pedaal te komen. Zo heb ik bijv. een tweetal NX250's. Deze zijn slechts een paar jaar in productie geweest. Ik zocht laatst een voorremklauw. Voor een NX250 is die nauwelijks te vinden. Maar via CMSNL.com kun je er vervolgens achter komen dat deze remklauw ook op de X250 heeft gezeten voor een periode van 11 jaar ofzo. En als je daar dan op zoekt, vind je genoeg remklauwen. Dus soms kan het helpen om op een ander motortype te zoeken waarvan je via CMSNL.com weet dat het onderdeel hetzelfde is. Daarnaast kan het zijn dat een pedaal van een volledig andere motor ook past maar dat is meer 'trial and error' en dat soort kennis kun je soms nog wel eens via een forum opdoen. Anyway, voor jouw gemak hierbij de links naar de 3 schakelpedalen van de RC36/1, de RC36/2 en 800FI: https://www.cmsnl.com/honda-vfr750f-1992-n-european-direct-sales_model5619/pedal-gear-change_24701mt4000/#.X9o0VNhKg-U https://www.cmsnl.com/honda-vfr750f-1994-r-european-direct-sales_model5639/pedal-gear-change_24701mz7000/#.X9o0YNhKg-U https://www.cmsnl.com/honda-vfr800fi-1999-x-european-direct-sales50t_model5754/pedal-gear-change_24701mat000/#.X9o0dthKg-U Volgens CMSNL.com zijn de schakelpedalen van de 36/1 en 36/2 helaas vrij uniek want er worden geen andere motortypes genoemd. Het pedaal van de 800FI wordt ondermeer ook op de Blackbird gebruikt. Mij lijkt het onwaarschijnlijk dat er echt geen ander pedaal past maar dat weten we niet op de 'eenvoudige manier' via de compatibiliteitslijst op CMSNL.com, helaas ... Meer dan dit weet ik niet maar wellicht dat iemand anders op het forum nog tips heeft. Succes !
  11. Ja dat deed ik vroeger ook altijd. Ik heb toen ook wel eens de bout laten breken door te hard aandraaien dus een beetje opletten is wel nodig. Wellicht een bout met een hogere treksterkte nemen. En zoals Frank zegt: er zullen veel pedalen zijn die ook op de schakelas passen. Ik zie in de wereld van de Transalp / Dominator dat mensen ook bewust andere pedalen zoeken en monteren om er met dikke offroadlaarzen tussen te passen.
  12. Ik ben blij dat ze je bevallen @Smuiger want je hebt ze straks inderdaad onder je 'nieuwe' groene monster ๐Ÿ™‚ Mij bevallen ze supergoed op de VFR.
  13. Liberators waren van voor mijn tijd Rikus ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚
  14. 48 Euro per stuk is natuurlijk bizar veel geld. De CR8EHIX-9 die in mijn VFR gaat kost momenteel โ‚ฌ 14,50 bij nr1motor.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...