Ga naar inhoud

Honda man

Forumlid
  • Items

    91
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Honda man

  • Verjaardag 27-02-1978

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Utrechtse Heuvelrug
  • Interesses
    Honda :)

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

573 profielweergaven

Honda man's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

0

Reputatie

  1. Voor wat er moet gebeuren kun je inderdaad het beste in de gebruikershandleiding kijken. Maar ook de onderhoudshistorie (indien bekend) is van belang. Ik wil je wel een keer opweg helpen. P.s. was jij ook degene die een tijdje geleden een vraag had gesteld over het synchroniseren van de starter valves of was dat iemand anders uit Veenendaal?
  2. Gisterenavond eindelijk tijd gehad om ermee aan de slag te gaan. Waarbij ik ervoor gekozen heb de complete achterbrug te vernieuwen. Dit omdat ik dan naast de as en lagers ook een frissere remschijf en remklauw heb. Het viel niet helemaal mee om de moer van de achterbrugas los te krijgen. Maar na een aantal pogingen is dit met een pijpsleutel gelukt. Verder nog een aantal kleine onderdelen loshalen zoals de beugels van de remleiding, de ABS sensor en het kettingwiel voor. Na wat wrikken is het gelukt om de achterbrug met ketting langs de uitlaat te krijgen en eruit te halen. Waarbij de achterdemper kan blijven zitten. Nu e.a. aan de motor schoonmaken en de achterbrug met een nieuwe DID kettingset monteren. Helaas heb ik m'n kettingpons nog niet terug gevonden. Heeft iemand in de omgeving Veenendaal/Arnhem eentje die ik even kan gebruiken? Als het gereed is zal ik een aantal foto's plaatsen.
  3. Pakket is vandaag geleverd. Heb het nog niet opengemaakt. Mogelijk morgenavond en anders een mooie zondagklus.
  4. Vanmorgen via motorparts-online.com een tweedehands achterbrug besteld inclusief schijf en remklauw. Afkomstig van Beerens motoren in Roggel. Zou van een motor komen met 24.000km op de teller. Als het goed is komt deze morgen binnen zodat ik 'm aankomend weekend kan monteren, tezamen met een nieuwe kettingset.
  5. Okay, bedankt voor de reacties zover. Het wordt dus op zoek naar een andere as. Wel opmerkelijk dat de prijzen van onderdelen aan de overkant van het water zoveel lager zijn. Ga nog e.a. bekijken, maar mogelijk wordt het een (gebruikte) complete achterbrug, waar ik dan de achteras, excenter en kettingwieldrager van ga overzetten.
  6. Teller staat op zo'n 108.000 km en de as is nog niet eerder los geweest. Het lager is dus af-fabriek. Dus ik verwacht niet dat het aan het lager of de montage ligt. Denk dat de as net niet de goede tollerantie heeft gehad en tussen de kwaliteitscontrolle is door geglipt. Iemand ervaring hoe dit op te lossen? Bestaat er een vulmiddel (loctite o.i.d.) om dit op te lossen, een nieuwe as monteren of laten op-lassen en laten afdraaien?
  7. Een tijdje terug bemerkte ik speling op mijn achterwiel. Vanavond heb ik de achteras en de excenter met de achterwiellager uit de achterbrug verwijderd. Hierbij had ik verwacht speling in de lagers aan te treffen. Maar in plaats daarvan lijkt de binnenring van het kogellager in de as ingelopen te zijn. Of te wel de passing tussen as en binnenring van het lager lijkt niet goed te zijn geweest. Hierdoor is het lager stil blijven staan en is de binnenring t.o.v. de as gaan draaien. Vervolgens is dit als een loopspoor in de as gewalst en is de speling ontstaan. Heeft iemand dit eerder gezien? En zal dit een kwestie zijn van de verkeerde passing (tollerantie asdeel) of mogelijk te zacht materiaal van de as? Onderaan bij de spievertanding, is het loopvlak van het kogellager te zien. Hierbij is naast het loopvlak van het lager duidelijk een naad zichtbaar en voelbaar.
  8. Ook mijn dynamo van m'n 2004er is een keer overleden, weet zo even niet meer bij welke kilometerstand, zal het nog een keer opzoeken. Heb zelf de dynamo gedemonteerd en gelukkig zonder kosten een nieuwe gekregen bij Van der Waerdt in Doorn, terwijl ik daar de motor niet heb aangeschaft en de 2 jaar garantieperiode ook al lang verlopen was. Heb wel e.a. aan accessoires gemonteerd; navigatie, handvatverwarming, safety headlight, pro oiler. Denk dat naast de kentekenplaatsteun, de beschadiging van de gaskabel bij het balhoofd, de dynamo inderdaad de achilleshiel van de vtec modellen is.
  9. Kun je deze uitspraak ook onderbouwen? Er wordt veel geroepen dat er bij 24.000 km niet gesteld hoeft te worden. Mijn eigen ervaring en van een paar andere die ik gesproken heb, die zelf de kleppen hebben gecontroleerd, is dat er bij 24.000 km toch wel degelijk gesteld dient te worden. En aan gezien het demonteren van de diverse onderdelen aanbrengen van de hulpgereedschappen het meeste tijd kost maakt het ook niet veel uit (qua tijdsduur) of er alleen wordt gecontroleerd of dat er ook gesteld wordt.
  10. Vind het ook vreemd dat Acumen aangeeft dat de kant en klare kabelboom vanaf 2003 is, want volgens mij is het electrisch schema van een 2002 gelijk aan die van 2003. Maar om je vraag te beantwoorden waar de voeding vandaan te halen. Ik zou de draad R/G nemen die van zekering A komt of anders draad Br/Bu die van zekering E komt.
  11. De letter na de F staat voor het bouwjaar. FL = 1990 FM = 1991 FN = 1992 FP = 1993 FR = 1994 FS = 1995 FT = 1996 FV = 1997 Dus je vfr uit 1993 is een FP
  12. Op verzoek van Arno hierbij een aantal foto's. Het is dus een ruit zonder spoiler en lang niet zo donker als op sommige productfoto's. Ben ongeveer 1,87 lang. Heb trouwens ook nog deze ruit in de schuur liggen. Deze is ook van Zero Gravity, maar ik vond de kleur niet zo mooi staan. Is meer iets voor bij een blauwe motor.
  13. Heb een keer geprobeerd een Puig ruit bij Motozoom te monteren. Maar de pasvorm was zo belabberd dat dit niet ging en er zelfs een montagepunt afbrak. De ruit wordt namelijk met haken tussen de V-vorm van de koplampen geschoven. En het komt vaak voor dat deze V-vorm van de ruit smaller is dan die van de koplamp en het dus niet goed past en er heel veel spanning op komt te staan. Dus die is het bij mij niet geworden, maar een ruit van MRA. De MRA Racing scherm zoals zij hem noemen. Ook een Dubble Bubble variant, maar dan met een iets bredere bubble. Pasvorm is heel goed en gemonteerd ziet er ook erg mooi uit. Rij er heel veel jaar met plezier mee rond.
  14. Die twee schroeven bij de blauwe pijl zijn volgens mij van de koplamp. Deze moet je gewoon laten zitten en de gehele topkuip inclusief koplamp eraf halen. Ik zie dat je de spiegels er al af hebt. T.h.v. deze bevestiging moet je de topkuip naar buiten duwen zodat deze van de bussen vrijkomen. En dan kun je de gehele topkuip naar voren duwen. Trouwens van tevoren wel even de bedrading van de koplampen en stadslicht loshalen. Je zult dan ook zien dat het niet nodig was om alle schroeven die je nu los gehaald hebt, los te halen.
  15. Harrrumpie, is je motor al eens gesynchroniseerd? En waarom heb je niet de grijze stekker van de "bypass control solenoid valve" losgehaald? Dit is een stuk makkelijker dan de slag loshalen en afdoppen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...