Jump to content

harmsel

Forumlid
  • Posts

    31
  • Joined

  • Last visited

Profiel Informatie

  • Locatie
    amsterdam

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 86-89 VFR750
  • De mijne is
    Wit

Recent Profile Visitors

575 profile views

harmsel's Achievements

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

7

Reputation

  1. Mijn Rempomp is redelijk vergaan. De voorrem zuigers bij de wielen heb ik al eens onder handen genomen. nu is het tijd voor een nieuwe Rempomp voor (1) VFR 750. Past hier ook een rempomp op van een RC35?
  2. Vragen jullie nu echt of ik 250km gereden heb terwijl de vrijloop niet werkt? Haha. Echt?
  3. @Johan volgens mij heb je niet goed gelezen. Dus even een samenvatting van dit topic: Een nieuwe RC25 en RC36 startkoppeling is niet meer te koop (ik heb een jaar gezocht). Je kunt hem wel repareren (dicht lassen) De startkoppeling daarvoor ingeslijpen en TIG lassen. Doordat je twee verschillende metaalsoorten aan elkaar last is dat erg lastig. ik heb er intussen 250km mee gereden. Hij start als een malle! Dus dit is een top oplossing. Ik hou jullie op de hoogte!
  4. 250 km verder. Start heerlijk, probleem opgelost! Laat het wel lassen door en ervaren TIG lasser!
  5. Het product is niet meer leverbaar. Helaas. Dus repareren is de enige optie. ik heb mijn startkoppeling ingeslepen, om meer las punten te maken en laten lassen. TIG lassen is wel de tip, de materialen zijn erg verschillend. Pas op dat het geheel niet te heet wordt, dan gaat het vervormen. Een goede lasser zoeken. Ik hang hem er komende weken in, als het stuk gaat laat ik het zeker weten hier.
  6. klinkt goed! Ik ga je een email sturen! info@afsmotorparts.nl
  7. Bedankt! ik heb er intussen ook een gevonden dichter bij huis (versturen van uit de UK is eng sinds ze niet meer bij ons willen horen) https://www.bike-parts-honda.be/honda-motorfietsen/assignment_spare_parts/28120ML7690 264 euro! Bizar, vooral ook omdat ik weet dat hij weer stuk gaat. ik ga geloof ik toch eens zelf prutsen, paar bouten er door jagen en kijken of het blijft zitten
  8. Dat klopt, maar waar koop je er nog een? En ik moet zeggen dat ik eigenlijk een andere oplossing zoek, want zeker weten dat een nieuwe ook weer kapot gaat. De laatste die ik kon vinden was een RC36. Terwijl ik een RC24 heb. Het enige verschil zijn de 'nokken' voor de pickupspoel. Dus die nokjes heb ik op de RC36 versie laten lassen en de overbodige de RC36 nokjes weggeslepen. Werkte prima! 6 jaar lang. Die is nu dus ook gescheurd. Probleem zit in het verkeerd geplaatste oliekanaal. Welke ontwerper dat heeft bedacht... hieronder de zoveelste foto van het probleem van de gescheurde rand.
  9. Iemand een idee of het te reparen valt? Die van mij is ook weer stuk.
  10. Ik heb zijkappen en voorkappen (op de foto) Er zitten scheurtjes in de kuupdelen en de kapjes (niet op de foto) zijn niet geweldig. Ik was mijn motor eigenlijk nooit dus onderstaande lijkt dramatischer dan het is. Wassen en ze zijn heel oke, met een beetje glasvezel versteviging en een spuitbus worden ze weer als nieuw. Ik heb er ook nog een hand vol halve draai bouten bij die op die kuipdelen horen Ik wil het wel ruilen voor een set nieuwe schroefbitjes, of 2 meter 6mm benzineslang Als je een appeltaart wilt bakken is het ook prima
  11. Mooi, dat klinkt logisch. Ik ga er nu van uit dat de startkoppeling niet fris is, mogelijk in combinatie met spanning verlies van accu naar startmotor en wat terugslag door cilinders die graag aan willen. Die startkoppeling heb ik al eens vervangen voor een tweedehands exemplaar. Maar die zijn voor de rc24 zo slecht en scheuren te vaak. Als het nog slechter gaat worden ga ik die start koppeling weer eens bekijken
  12. Bij onze RC24 komt er geen tandwiel naar buiten (je hebt in de war met een auto startmotor). Hier het filmpje voor mensen die het niet konden zien: Lastig starten met volgas
  13. De accu is nieuw en in zeer goede staat. Na nog meer testen weet ik het zeker - gas vol open bij het starten = 'vaststaan' met zo'n hoge fluittoon als in het filmje - stationair helemaal wegdraaien (dus helemaal nul gas = startmotor draait vrolijk rondjes Niemand een verklaring? (Nee het is écht de accu niet)
  14. Update: Ik heb het stationair helemaal teruggedraaid. Nu draait de startmotor veel makkelijker rond
  15. De startmotor draait het blok niet lekker rond, starten is soms lastig Vanochtend daarom de startmotor uit elkaar gehaald, maar koolborstels en rotor zien er prima uit. Alles schoongemaakt, weer in elkaar, de startmotor draait nu iets mooier in het blok, maar geen groot verschil. Echter... Als ik de noodstop aanzet (dus is er geen ontsteking) dan draait de startmotor echt superlekker. Terwijl hij normaal bij starten regelmatig vast lijkt te lopen, met een soort hoge piep. Kan het zijn dat een cilinder vroegtijdig ontsteekt en tegendruk geeft? (Het gedrag doet mij denken aan de terugslag bij een eencilinder met Kickstarter) De motor loopt verder prima. En starten als ik vanaf en heling rol (aanduwen) gaat prima Iemand een idee? 4_5794052908282546640_1.mp4
×
×
  • Create New...