Ga naar inhoud

harmsel

Forumlid
  • Items

    37
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Locatie
    amsterdam

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 86-89 VFR750
  • De mijne is
    Wit

Recente bezoekers van dit profiel

872 profielweergaven

harmsel's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • Collaborator
  • First Post
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later

Recente badges

11

Reputatie

  1. Komt goed uit. Hij mag gewoon buiten staan 😉
  2. Hoi mijn niet minder dan geniale VFR750 ga ik na 8 jaar verkopen. Want naast het onderhoud aan mijn VW bus en nog te veel andere hobby's heb ik onvoldoende tijd om deze de liefde te geven die ze verdiend. Motorisch is het echt een supermachine. Ik gebruik hem twee keer per week, zomer en winter. Dus hij staat nooit langer dan een weekje of twee stil. Voor 300 euro is hij van jou! Als je hem koopt voor onderdelen en omdat het blok maar 58000 gelopen heeft en vrijwel geen olie gebruikt dan snap ik dat best. Ik hoop natuurlijk liever dat je de grap van de bike inziet en hem nog verder gaat ver MAD MAXEN dan ik al gedaan heb. Oh, de tank gaat lekken als je die meer dan 14 liter vult. De accu is nieuw. De ketting en tandwielen en banden prima. De spanningsreglaar is aangepast, deze aanpassing werkt perfect en gaat nooit stuk (dat is best uniek voor een VFR). De Startkoppeling is aangepast, ook die is onverwoestbaar gemaakt. - knipperlichten achter running led - Achterlicht LED - Extra stralers voor - Spanningsmeter in dashboard - Korte achterkant - Accu van paar maanden jong
  3. De zuiger van mijn koppeling is gaar. Die is vast kapot door weer en water. Nu zoek ik een vervangende. Dus compleet met handle, of alleen het deel met de zuiger (reservoir en zuiger) Heb jij er nog een?
  4. Zo. Ik ben er hellemaal klaar mee! Ik heb er al 4 SR's in gehad de afgelopen 7 jaar. Dusnu een Suzuki model SR gekocht. Die heeft een veel groter koeloppervlakte. Vervolgens een groot blok met extra koelvinnen aan er tegenaan gehangen. Koelpasta er tussen. De hele zwik aan de zijkant bevestigd, voor nog meer extra koeling. Ik heb er al een paar ritjes mee gemaakt. Hij wordt totaal niet warm. Dus het lijkt een super oplossing. O. En ook nog een spanningsmetertje in het dashboard gemonteerd. Kan ik het lekker in de gaten houden. Ik hou jullie op de hoogte hoe lang het heel blijft! Pasta https://m.nl.aliexpress.com/item/1005003103948505.html?spm=a2g0n.order_detail.order_detail_item.3.3a256d76mSpO3q&gatewayAdapt=glo2nld SR https://m.nl.aliexpress.com/item/4000571784585.html?spm=a2g0n.order_detail.order_detail_item.3.77f26d76j09ulo&gatewayAdapt=glo2nld Koelribben https://m.nl.aliexpress.com/item/1005001543714731.html?spm=a2g0n.order_detail.order_detail_item.3.336f6d764tY22P&gatewayAdapt=glo2nld
  5. Volgens mij is is hij gisteren doorgefikt... de hoofdzekering (op het startrelais) klapt er steeds uit. Ja, hij geeft 2.3 volt af en maakt bijna kortsluiting. Dood dus. Ik heb een nieuwe besteld. Eentje van een Susuki Vstrom, die heeft meer oppervlakte dus gaat vast langer mee. Deze keer ga ik hem helemaal voor op de motor knopen 100% in de rijwind. MET een extra heatsink aan de achterkant. ik lees ook dat het slim is om lekker stroom te verbruiken zodat de regelaar niet hard hoeft te werken. Ik heb overal LED van gemaakt. Shiiiiiiiiiiiiiit!! Ik blijf het raar vinden. Waarom gaat dat ding de hele tijd stuk!?
  6. Ik heb in mijn RC24 er een van Aliexpress inzitten. De regelaar is op de beugels van de achterste voetstepjes gemonteerd. Op het driehoekje in de foto, alleen dan aan de andere kant. Het hangt dus in de rijwind. Want onder het zadel is het te heet. Dit werkt al een paar jaar prima. Ik rij ongeveer 60 km per week, zomer en winter. Voor 15 euro kun je er ook twee kopen, reserve is nooit mis. Als je niet koelt dan gaat alles stuk. De mannen van Honda zijn dat vergeten.
  7. Vragen jullie nu echt of ik 250km gereden heb terwijl de vrijloop niet werkt? Haha. Echt?
  8. @Johan volgens mij heb je niet goed gelezen. Dus even een samenvatting van dit topic: Een nieuwe RC25 en RC36 startkoppeling is niet meer te koop (ik heb een jaar gezocht). Je kunt hem wel repareren (dicht lassen) De startkoppeling daarvoor ingeslijpen en TIG lassen. Doordat je twee verschillende metaalsoorten aan elkaar last is dat erg lastig. ik heb er intussen 250km mee gereden. Hij start als een malle! Dus dit is een top oplossing. Ik hou jullie op de hoogte!
  9. 250 km verder. Start heerlijk, probleem opgelost! Laat het wel lassen door en ervaren TIG lasser!
  10. Het product is niet meer leverbaar. Helaas. Dus repareren is de enige optie. ik heb mijn startkoppeling ingeslepen, om meer las punten te maken en laten lassen. TIG lassen is wel de tip, de materialen zijn erg verschillend. Pas op dat het geheel niet te heet wordt, dan gaat het vervormen. Een goede lasser zoeken. Ik hang hem er komende weken in, als het stuk gaat laat ik het zeker weten hier.
  11. klinkt goed! Ik ga je een email sturen! info@afsmotorparts.nl
  12. Bedankt! ik heb er intussen ook een gevonden dichter bij huis (versturen van uit de UK is eng sinds ze niet meer bij ons willen horen) https://www.bike-parts-honda.be/honda-motorfietsen/assignment_spare_parts/28120ML7690 264 euro! Bizar, vooral ook omdat ik weet dat hij weer stuk gaat. ik ga geloof ik toch eens zelf prutsen, paar bouten er door jagen en kijken of het blijft zitten
  13. Dat klopt, maar waar koop je er nog een? En ik moet zeggen dat ik eigenlijk een andere oplossing zoek, want zeker weten dat een nieuwe ook weer kapot gaat. De laatste die ik kon vinden was een RC36. Terwijl ik een RC24 heb. Het enige verschil zijn de 'nokken' voor de pickupspoel. Dus die nokjes heb ik op de RC36 versie laten lassen en de overbodige de RC36 nokjes weggeslepen. Werkte prima! 6 jaar lang. Die is nu dus ook gescheurd. Probleem zit in het verkeerd geplaatste oliekanaal. Welke ontwerper dat heeft bedacht... hieronder de zoveelste foto van het probleem van de gescheurde rand.
  14. Iemand een idee of het te reparen valt? Die van mij is ook weer stuk.
  15. Mooi, dat klinkt logisch. Ik ga er nu van uit dat de startkoppeling niet fris is, mogelijk in combinatie met spanning verlies van accu naar startmotor en wat terugslag door cilinders die graag aan willen. Die startkoppeling heb ik al eens vervangen voor een tweedehands exemplaar. Maar die zijn voor de rc24 zo slecht en scheuren te vaak. Als het nog slechter gaat worden ga ik die start koppeling weer eens bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...