Volgens het werkplaats handboek moeten de spaken regelmatig op 5,5 Nm gespannen worden. Ik heb gemerkt dat dit niet altijd door de dealer wordt uitgevoerd bij een beurt. Bij losse spaken is de kans groot dat er spaken gaan breken. En natuurlijk zal er een slag in het wiel ontstaan.
Ik had hier ook last van. Nu zet ik ieder jaar mijn spaken weer op spanning. Na de eerste keer kon ik na een paar 100 km weer alles spannen omdat door het rijden de spaak spanningen weer verdeeld worden.
Het is makkelijk te controlleren of er verschil in spaakspanning is door te luisteren naar het verschil in toonhoogte als je er met een schroevendraaier tegenaan tikt.
Mocht dat allemaal niet baten dan is dit wellicht een oplossing (na een enige tijd sparen):
https://www.oehlins.info/Carbonradsatz-in-3-00-19-6-00-17-fuer-die-Honda-Crosstourer-1200-VFR-1200-X-12-17::2831.html#horizontalTab2