Ga naar inhoud

Lampie

Forumlid
  • Items

    76
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Lampie

  • Verjaardag 19-03-1963

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Alphen aan den Rijn
  • Interesses
    Techniek, van stroom tot motoren

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800X
  • De mijne is
    Zwart

Recente bezoekers van dit profiel

532 profielweergaven

Lampie's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

19

Reputatie

  1. Ik heb een goretex broek, die tot 25 graden goed te dragen is. ivm werk heb ik er een spijkerbroek onder, dat is ook met 35 graden van afgelopen zomer erg warm, het is gelukkig maar 20 km/half uur rijden. Voor toerritjes heb ik een met kevlar versterkte spijkerbroek. ja die is ook warm, en de kniestukken gaan zweten, tijdens het rijden en op het terras is de broek (te) warm. Als het 's avonds dan afkoelt tot 14 graden, is het weer veel te fris met de jeans aan. 'T is ook nooit goed he.
  2. Vanmorgen, Alphen aan den Rijn naar de A4 Bij het stoplicht van Leimuiden 3 Honda's naast elkaar. VFR (grijs) VFR800Crossrunner en een CB500(X?)
  3. Mijn VFR800x wordt met deze cijfers nog een uniek exemplaar in Nederland
  4. Herkenbaar. Ik heb achter ook een paarse veer. Alles in kortere uitvoering, zodat ik bij de grond kan , met mn korte pootjes
  5. Continental Road Attack 3 15660 km meegegaan, achter bijna op de slijtage indicator, voorband was aan het cuppen. verder een heerlijke band, goede grip en hele snelle opwarming, ook met lage temperaturen.
  6. Banden (laten) monteren en dan haal je de keerring weg. << !! Waarschuwing , de volgende beelden kunnen als schokkend ervaren worden !! >>
  7. Bandjes : vandaag al het voorbereidende werk voor maandag gedaan en de wielen gedemonteerd. FF schoonmaken, alvast de loodjes eraf en... de keerringen en lagers van het voorwiel checken. Dat kan beter, ziet er niet uit, hardgeworden vuil vet en lichte (roest) sporen op het lager. Die worden maandag meteen mee vervangen, ligt nu toch al open. De koppelingshendel piepte, ook deze maar losgenomen , gereinigd en licht ingevet.. Blijkt de bronzen bus, (met het gaatje erin) van de koppelingshendel flink ingelopen te zijn..en alles gortdroog, nergens een spoortje van enig smeermiddel. Binnenkort even bij Hans v Wijk langs, is een voorraad artikel en zit er zo in. Nog even en het is een nieuwe motor :-)
  8. 10 minuten geleden. Grijze VFR op de Taurusavenue in Hoofddorp richting A4. Ik stond op de kruising van de Rijnlanderweg
  9. Ik ga over een paar weken met vrienden (8 motoren) de Alpen in. [Kappl - Tirol] Mijn VFR heeft wat TLC nodig voor de reis, om deze zonder problemen door te komen. Stap 1 was het vervangen van het luchtfilter en bougies, die laatste hoefden nog lang niet, bij het eruitdraaien bleken er al iridium NGK's in te zitten. Het luchtfilter was echt wel aan de beurt. Stap 2 het vertragen. Vandaag bij 51752km : Brembo gesinterde blokken voor en achter Achter was nog nooit vervangen, en nog ongeveer een nagel dik voering er nog op. Voor was al bij 15000km vervangen door Vesrah, 1 blok minder dan een nagel dik, de rest iets meer. Alles gereinigd, en op de juiste plaatsen lichtjes met kopervet ingesmeerd. Stap 3 : Banden (gecupt en vierkant) over een 2 weken ofzo Stap 4 : olie en filter (niet zo dringend, kan nog even) Dan is de Honda er helemaal klaar voor
  10. Juist Wijster... Kon er ff niet opkomen...
  11. Ik weet de plaats niet, maar ben er al 3x met de motor langs gereden. Er staat ook een vliegtuigvleugel met motor waar ze een motorbrand kunnen simuleren. BHV trainingen worden er ook gegeven. Ik kijk net op google maps... Delden is niet juist, dat s te laag in Nederland. Ergens in Drente heb ik het gevoel (zuidkant provincie) en niet in Havelte... daar hebben ze een berg oude stenen, dat weet ik dan weer wel Mijn geheugen voor namen laat me al jaren in de steek. sorry
×
×
  • Nieuwe aanmaken...