Ga naar inhoud

Howell

Forumlid
  • Items

    30
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    3

Howell won de laatste dag op 9 augustus 2018

Howell had de meest gelikete inhoud!

Profiel Informatie

  • Locatie
    Heteren

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

608 profielweergaven

Howell's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

25

Reputatie

  1. Jullie hebben gelijk dat het geen wereld van verschil gaat uitmaken, daarvoor zul je een geheel instelbare UPSD vork moeten monteren en dan kun je je nog afvragen of dit voor jouw rijstijl verschilt uitmaakt. De vraag was eigenlijk meer van heeft iemand dit al eens gedaan en ik had er bij moeten vragen of dit enig verschil uitmaakt. Experimenteren met andere veren ,de oliedikte en hoeveelheid kan soms ook al verschil geven en daarnaast zijn de glijbussen nog goed. Ik hou zelf van een soepel dempende en aansprekende voorvork, ik heb dan ook een SAE10 olie gebruikt met 20 cc minder olie per poot waar ik nu eigenlijk wel tevreden over ben.
  2. Omdat je dan ook de remmen van de VTR dient te gebruiken want die van de VFR passen niet zomaar aan deze vork en ik wil ook het DCBS behouden.
  3. Van de week heb ik de Honda Firestorm van mijn buurman onder handen gehad voor een beurt. Deze heeft ook 41 mm voorvorkpoten welke diameter gelijk is aan mijn VFR800FI vorkpoten. Echter de Firestorm heeft instelbare uitgaande demping (rebound) inde vorkpoten. Mijn vraag is of iemand weet of het binnenwerk zondermeer over te zetten is in de VFR poten ?
  4. 's Winters rij ik niet ,van 1 december tot 31 maart ligt mijn verzekering ook stil.
  5. Spuitbus van de Hubo voor buitenkachels tot 800 gr. Collector wel eerst gestraald. Zit er nu een jaar op en blijft goed zitten, maar ik ben een mooiweerrijder dus wat het met regen pekel doet weet ik niet.
  6. Afgelopen dagen groot onderhoud gedaan. Alles waar ik bij kon grondig schoongemaakt. Klepspeling nagemeten, alles binnen de tolerantie van 0,03 mm. Nieuwe bougies, oliefilter en olie. Begin dit jaar al de rem en koppelingsolie ververst en de koelvloeistof.
  7. Ik heb VF1000F clipons gemonteerd die hoger zijn. Hierbij zit de borging op een andere plek. Clipons gewoon goed vastgezet, verdraaien echt niet.
  8. Howell

    Clip-ons

    Vandaag een setje VF1000F clipons gekocht bij motorsloop Woesthoff in Brummen. Ik had zelf al risers gemaakt maar vond deze nog te laag. Aangezien ik enig metaal in mijn rug heb , is voorover zitten voor mij na enige tijd pijnlijk. Ik heb een 99 er VFR met 41 mm vork, de VF clipons zijn ook 41 mm. Clipons geschuurd en gespoten en gemonteerd. Alle kabels en leidingen waren net lang genoeg. Ook heb ik de triilingsdempers overgezet, was een gevecht om ze uit de oude stuurhelften te krijgen. De clipons in de meest hoogste stand gezet zodat de kuipruit net niet geraakt wordt bij algehele stuuruitslag De stuurhoogte is nu 3 cm hoger geworden tov de risers, wat zo op het gevoel al veel uitmaakt. Ik heb geen gebruik gemaakt van de fixeer pennen, deze zitten bij de VF op een andere plaats. De clipons klemmen aangedraaid al voldoende, dit geeft verder geen problemen, diverse motoren gehad met clipons die zonder fixeerpennen goed bleven zitten. Zelfgemaakte risers: Verschil: Effe passen Inwendige trillingsdemper: Even spuiten en in de blanke lak: En zo is het dan geworden:
  9. Howell

    Clip-ons

    Als je een 41 mm vork hebt passen de hogere clipons van een VF1000F er op.
  10. Howell

    Onderhoud

    Keerringen en glijbussen vervang ik niet eerder dan nodig.
  11. Howell

    Onderhoud

    Zaterdag gereden met de nieuwe voorvork olie er in. Ik vond de demping behoorlijk zwaar geworden. Heb de poten gevuld met een SAE10 voorvorkolie welke vrij dun is met de hoeveelheid volgens het werkplaathandboek met een luchtkamer van 130mm. Ik vind hem persoonlijk te stug zo, ga toch wat meer luchtkamer geven en kijken of dat beter bevalt.
  12. Howell

    Onderhoud

    Klopt dat het ook de bouten zijn om de dempers vast te houden in de vork, maar als je deze erruit draait kun je ook prima de olie eruit laten lopen zonder de vorkpoten te hoeven demonteren. Als de bouten eruit zijn , flink aantal keren pompen met de preloadadjusters nog gemonteerd dan wordt de olie eruit geperst, daarna nog een tijdje uit laten lekken.
  13. Howell

    Onderhoud

    Dat lukt best , niet de eerste motor waarbij ik dat doe in 45 jaar. Aantal keren pompen en een tijd uit laten lekken dan komen ze echt wel leeg.
  14. Howell

    Onderhoud

    De CB750F2 caferacer De inspiratie:
  15. Howell

    Onderhoud

    Koelvloeistof is vervangen , zo ook de remolie en de koppelingsolie. Heb de motor na het verversen van de koelvloeistof stilstaand warmgedraaid om vast te stellen of de thermostaat juist werkt en of de fan aanslaat en dat werkte zoals het hoorde. Het verversen van de remolie is ook een hoofstuk apart bij het dubbele remsysteem, maar ik ben in het bezit van een professionele bleeder/ontluchter. Desondanks veel werk met 7 onluchtingspunten. Vandaag ook maar de voorvorkolie ververst, was meer werk dan ik dacht. Moest de complete vorkpoten eruit halen omdat ik de aftapinbusbouten niet los kreeg, van alles geprobeerd en ik heb een grote trucendoos. Had geen zin om heel zwaar geschut te gebruiken met kans op afbreken van de bouten. Toen maar de poten eruit, preload adjusters , ringen , bussen en veren eruit en leeg gieten. Olie was redelijk zwart waarschijnlijk nooit eerder ververst. Afijn het spul zit weer in elkaar en alle vloeistoffen zijn nu ververst , motorolie en filter had ik voor de winter al gedaan. Fiets is klaar voor het nieuwe seizoen. Naast het onderhoud aan de VFR ben ik ook met de bouw van een CB75F2 caferacer bezig die technisch klaar is ,zit nu te wachten op het spuitwerk.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...