Ga naar inhoud

Dial_888

Forumlid
  • Items

    156
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

Dial_888 won de laatste dag op 15 december 2018

Dial_888 had de meest gelikete inhoud!

Profiel Informatie

  • Locatie
    Enschede

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Blauw

Recente bezoekers van dit profiel

815 profielweergaven

Dial_888's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recente badges

47

Reputatie

  1. Ik heb van de week beiden vervangen (stator/mosfet regelaar) , zal het in de toekomst melden mocht ik problemen weer krijgen. Kan ook zijn dat ik ondertussen verkocht heb dan ben iig af vd perikelen rond de stator….
  2. Ruim 4 jaar en 35000km. Ondertussen een nieuwe Carmo en Carmo mosfet regelaar geplaatst. Nu afwachten hoelang deze delen het volhouden….
  3. En jahoor, op 14 juni jl is de carmo stator uitgebrand. Voor de rest is de VFR probleemloos….
  4. Ik heb deze en een door Carmo opnieuw gewikkelde stator, gaat al jaren goed:
  5. Ik durf te beweren dat de jeugdige motorrijders vaker van motoren wisselen dan oudere generatie motorrijders. Vroeger, klinkt al belegen, was er veel minder geld beschikbaar dus zocht je een goedkope tweedehandse motor op die je zelf ging (moest) onderhouden. Tegenwoordig studiebeurs aanvragen geld doordraaien aan oa uitgaan en klagen dat ze studieschuld hebben bij aanvang loopbaan. Kortom, het koopgedrag is gewijzigd van sparen/kopen naar ‘put in on the creditcard’ mentaliteit. Private lease is de toverwoord momenteel. Nouja, goed is goed genoeg met een VFR...alleen de fabrikant denkt daar nu anders over. Pascal hier mijn xs750 in 1978, zelf ge-update met nieuwe zuigerveren/morseketting/oliegootje..en uiteindelijk moeten verkopen omdat we net wat centen terkort kwamen om onze huis te kunnen kopen...
  6. Dat van die kilometerstanden wordt ons ook aangepraat door verkopers/dealers die alle belang bij hebben om nieuwe motoren te verkopen....we leven in een consumptie maatschappij. En als je het vaak genoeg zegt dan geloven we het ook nog....oude meuk dumpen. Ik me nog nooit laten leiden door zulke verhalen en mode trents, mijn motor/auto zijn tweedehands en met veel kilometers, oude meuk maar technisch gewoon in orde. Bovendien, en belangrijkste is dat ze niet gekocht zijn met geleend geld, dus ook niet een derde bank. Je zult maar in deze Corona tijd werkeloos worden met je ‘geleende’ voertuigen.
  7. Deze heeft dik 70k gelopen, netjes zijn beurten aangehouden en uiteraard is de stator uitgebrand.....maar verder ik zou niet weten wat er aan mankeert. BTW, op zicht gekocht in Rotterdam, betaald en een week daarna door de toenmalige eigenaar thuis afgeleverd...kortom, ook goed volk daar.... Uiteraard de juiste benzine getankt......
  8. Eenvoudig: alarm uitbouwen als hij in rust teveel stroom trekt. Nameten met een voltmeter in de stroom-mode en contact uit en alarm geactiveerd. Zelf heb ik een Datatool alarm van 20 jaar oud op de motor die aan de Optimate in de winter hangt en tot op heden geen probleem. Wel de batterij vd handzender eens per jaar vervangen.
  9. Ooit een jaar of drie geleden vrij vlot na aanschaf een potje injectiereiniger in de tank van mijn vtec gegooid. Ding liep onderin wat onrustig/beetje schokkerig..... En warempel ding liep na een halve tank prima, draaide stationair ook goed..koste een tientje en lekker makkelijk. Ik zit niet te wachten op de hele gasfabriek na te lopen en/of mods aan te brengen. Uiteraard onderhoud op zijn tijd conform de voorschriften, en voor een standaard motor (ook de uitlaat) vind ik het goed zo....
  10. Ik haal mijn spulletjes bij een motorzaak om de hoek, Cartier in Delden. En één keer laten doen, soort van 0 beurt na aankoop....daar kwam slechts ketting/banden/remblokken uit. Ook hier Motul 5100....na 2 seizoenen geen waarneembare olieverbruik. en banden koop/montage bij een hobbyist.
  11. Die tests zijn allemaal best leuk en aardig maar ik laat me adviseren door ‘mijn’ bandenspecialist, die kent mijn motoren en mijn rijstijl. En voor die paar tientjes extra die de banden interesseert me niet, en ben nog nooit ontevreden geweest met zijn/mijn keuze... Op een gegeven moment heb je teveel info en wat je ermee gedachte....
  12. Hoe zijn die dikke twins van tegenwoordig want ik heb juist de V4 gekocht vanwege de smeuïge motorloop. Nu heb ik ook een oude L-Twin als karakter fiets ernaast en die loopt zeker niet lekker bij 30km/h of lage snelheden maar ondertussen heb ik al jaren niet op een moderne 2 cilinder ala V-Storm of KTM. Dus wellicht bij de introductie een proefrit voor de gein. Kopen zal ik niet doen omdat ik met mijn beiden voldoende afwisseling heb, bovendien loopt mijn motor carrière over pak en beet 10 jaar ten einde en deze houden dat nu onder de huidige omstandigheden het zeker tot die tijd uit...
  13. Vreemd, half volle accu en amper reactie op het display. Check je hoofdzekering eerst, bedrading etc....en toerental opdraaien: 14,7V zul je kunnen meten volgens het manual. Ik heb een half uur kunnen rijden met een kapotte stator, volle accu en afgekoppeld koplampen.
  14. Ik zet mijn motor uit, ik zie niet het nut van het laten doordraaien vd ventilator als de waterpomp stilstaat....
×
×
  • Nieuwe aanmaken...