Ga naar inhoud

HansM

Forumlid
  • Items

    722
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over HansM

  • Verjaardag 19-05-1970

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Santpoort-Noord

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb geen VFR
  • De mijne is
    Donkergrijs

Recente bezoekers van dit profiel

740 profielweergaven

HansM's prestaties

Zeer ervaren rijder

Zeer ervaren rijder (6/10)

22

Reputatie

  1. In 2011 heb ik een paar Daytona Traveler GTX laarzen gekocht. Voor mij was het een hele goeie laars, past goed, loopt goed en geeft meer dan genoeg gevoel bij het schakelen en remmen. Het zijn GoreTex laarzen dus ze moesten wel waterdicht zijn. Nu ben ik vooral een mooi weer rijder, maar op vakantie kom je nu eenmaal wel eens een (flinke) bui tegen.. Binnen 2 jaar bleken de laarzen water door te laten bij een stevige bui Balen natuurlijk, maar ze zijn gegarandeerd waterdicht, dus terug gestuurd naar de importeur. Die heeft ze keurig gerepareerd retour gestuurd en ik kon weer verder. Vorig jaar lieten ze weer water door bij de tenen. Erg vervelend, maar GoreTex, dus gegarandeerd waterdicht. Ik de laarzen weer teruggestuurd naar de Importeur van Daytona en helaas... De laarzen waren buiten de Daytona garantie, dus jammer joh. Koop maar nieuwe. Dat heb ik gedaan, maar niet van Daytona, daar was ik inmiddels wel klaar mee. Ergens zat het me toch niet lekker dat ik zo afgescheept werd ondanks de "levens lange garantie" van GoreTex. Via de website van de firma Gore heb ik melding gemaakt van het "defect" aan mijn laarzen. Gore wilde de laarzen wel zien en zelf beoordelen. Ik heb ze dus foto's gestuurd van mijn laarzen en tot mijn verbazing vonden ze dat genoeg om te oordelen dat dit gewoon garantie was. Ik heb toen via FedEx of UPS de laarzen terug gestuurd (op kosten van Gore) en zojuist heb ik een spiksplinter nieuw paar Daytona Traveler GTX laarzen ontvangen uit Duitsland! Daarom dus een warme douche voor de firma Gore omdat ze hun garantie wel heel erg letterlijk nemen. (iemand interesse in een paar nooit gedragen Daytona Traveler GTX laarzen, maat 43?)
  2. Aan de bekabeling van de Zumo 590 zit ook een usb aansluiting om bijvoorbeeld je telefoon aan te hangen en op te laden. Behalve als je een Windows Phone hebt. Die laad niet op en koppelt niet met de Zumo. De Garmin apps zijn ook niet beschikbaar voor een Windows Phone. Erg jammer deze vorm van discriminatie
  3. Beide zumo's maar geupdate en gelijk de kaarten update meegepakt. Kunnen we er weer even tegen..
  4. Wat mis je om het te kunnen bevestigen? Alleen de bouten?
  5. Nou Theo, leg maar uit hoe we dat moeten doen. Wij hebben 2 auto's en 2 motoren waar we het voor aan mogen vragen. Gratis klinkt deze hollander als muziek in de oren.
  6. Dat klopt. Ik heb er ook een. Met een boxer blok met katalisator heb je het meeste last van de milieu afstelling van het blok tussen de 3000 en 4000 toeren. In 6 is dat tussen de 90 en 120km/h. Er zit nu zo'n plug in en doordat het motor management denkt dat de buitenlucht kouder is krijg de motor een iets rijkere afstelling. In de praktijk rijd het een stuk fijner en het meer verbruik is verwaarloosbaar. Een nog mooiere oplossing is een Dyno kitje, maar dat is gelijk stukken duurder. Dit is een mooie tussenoplossing.
  7. Vraag je ook nog even naar de Duo Handgrepen en de standaard boordgereedschap? Die wil je er uiteindelijk graag bij hebben en zijn niet optioneel, maar standaard. Groet, Hans
  8. Op de foto's ziet hij er mooi uit. Vraag je ook nog even naar de Duo Handgrepen? En de standaard boordgereedschap? Standaard uitlaat? Met name de eerste 2 dingen wil je er uiteindelijk graag bij hebben en zijn niet optioneel, maar standaard. Grt, Hans
  9. Ik weet niet waar je woont joost, maar ik heb nog een Stebel in de garage liggen. Dan kun je passen (en luisteren). Grt, Hans. edit: Ik zie dat je uit de regio Haarlem komt, dat is Santpoort ook.
  10. Rick, Heel veel plezier met je VFR, maar dat gaat best goed komen. Als je jezelf een heeeeeel groot plezier wilt doen, schrijf je dan in voor een VRO training.
  11. Dat is een hoop geld, maar ik vind het niet te duur. Ben meer benieuwd wat de extra's mogen kosten.
  12. Het rc36-1 wiel staat geweldig op je motor. In deze zwart/wit combinatie heb je gewoon een hele mooie en strak uitziende fiets.
  13. Ik denk dat je het probleem moet zoeken in de aansluiting van de zumo naar de autocom. Deze aansluitingen zijn gevoelig voor vocht en het zit ergens onder je zadel gefrommeld. Probeer een spuitbus lucht mee te nemen en blaas die connector schoon/droog en dan weer proberen. Ik herken het probleem van een 660 met een autocom en mijn 590 heeft het ook. Als je een losse connector van de zumo onbeschermd onder je zadel hebt liggen is het nog erger. Ik ben nog op zoek naar een manier om alle stekkers mooi waterdicht te krijgen.
  14. Erjo, Mooi of niet mooi. Prima, ieder zijn ding en eerlijk is eerlijk de GSA is inderdaad een lomp hok. (maar het rijdt wel lekker). Met de prijs ga je echter een beetje de mist in. Een standaard VFR1200X Crosstourer C-ABS kost op de website van Honda € 16.999,- en een BMW R1200 GS kost op de website van BMW € 17301,- Nog steeds een bak centen, maar voor een verschil van € 302,- rij je op het orgineel van alle Adverture motoren. Je moet er alleen wel vriendjes mee worden en hem mooi vinden.. ps. Nee, ik heb niet naar de verschillen in uitrustings niveau gekeken omdat er gesproken wordt over een instap model.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...