Ga naar inhoud

bloc200

Forumlid
  • Items

    68
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

bloc200 won de laatste dag op 5 juni 2018

bloc200 had de meest gelikete inhoud!

Profiel Informatie

  • Locatie
    Belgie

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is
    Zilver

Recente bezoekers van dit profiel

1255 profielweergaven

bloc200's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • Dedicated
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recente badges

14

Reputatie

  1. Die setup lijkt wel wat beter gepositioneerd. De mijne zitten redelijk hoog, staan in een wat bizarre hoek als je de motor vanachter bekijkt en ze zitten tamelijk ver naar achter. Vuurdoop zal een ritje snelweg zijn wanneer ze gevuld zijn.
  2. Na een nieuwe Tourmax benzinepomp snort de vfr 750 als vanouds. Gevierd met de aankoop van een rider 550 en eindelijk de custom vfr800 koffers en rek gemonteerd die ik vorig jaar gescoord had op marktplaats.
  3. Even een update. Een tijdje geleden de bypass gemaakt en zonder brandstof pomp rondgereden. Geen problemen meer gehad met deze configuratie. Vandaag terug de originele OEM pomp aangesloten, maar die deed niets meer. Daarna ook de goedkope Ali pomp getest, en merkte dat brandstof lekte waar de twee helften in elkaar gezet zijn. Duidelijk dus. Ik heb ondertussen een hopelijk meer kwalitatief exemplaar besteld: een tourmax fpp-904 : https://www.mpartz.be/benzinepomp-fpp-904-p-17049 Lijkt me beter dan de gok met een tweedehands exemplaar te nemen? Sven
  4. Bedankt voor de reacties. Ik ga er in de loop van de komende weken hopelijk mee aan de slag en focus op de brandstofpomp.
  5. De tank was steeds vol of toch tenminste 3 kwart vol. Is het mogelijk dat de brandstofpomp enkel opgewarmd problemen vertoont? Het is wel idd eentje van Ali die ik toendertijd tijdens de reanimatie gekocht heb vermits de oude dichtgeslibd was. Sven
  6. Hallo, Ik moet de VFR reanimatie helaas onder het stof vandaan halen. De afgelopen jaren heeft ie naar behoren gefunctioneerd. Vorig jaar nog een volledig onderhoud bij de VFR-dokter Johan. Ik heb echter wel zeer weinig gereden, door omstandigheden dus niet echt veel kilometers gemaakt. De laatste ritten echter eindigen in het stilvallen van de motor. Dit meestal na ongeveer een half uurtje. De motor verliest kracht en begint te haperen, bij het opendraaien van de gashendel kan ik dan meestal nog een paar 100 meter verderrijden, maar valt ie toch finaal stil, en al helemaal als ik het gas loslaat. Het gekke is dat als ik een paar minuten wacht ik weer verder kan voor een paar 100m, maar dat ie daarna ook weer stottert, vermogen verliest en stilvalt. Ik heb dit vorige zomer ook 1 keer gehad, maar na een halfuurtje wachten ben ik toen wel nog 20km verder thuisgeraakt, zonder stotteren of stilvallen. Wat ik al gedaan heb: - Spanning gemeten tijdens het rijden: - bij koudstart: bij 1200rpm +- 14v, maar bij gasgeven tot 5000rpm zakt ie naar 12,5V - tijdens het rijden/opwarmen wijzigt dit: 1200rpm -> +-12.5V en bij 5000rpm +- 13.5V - wanneer hij begint te stotteren is het nog steeds 13.5V - wanneer hij er de brui aangeeft en de motor stilligt: 12,5V - Liqui Moly 5100 mtx Carburateurreiniger in de tank gegoten, door het stilvallen echter nog niet veel geholpen waarschijnlijk. - Tankdop opengemaakt na het stilvallen, geen effect - Choke gebruikt tijdens het starten, even lijkt ie dan aan te willen slaan, maar dat is maar eenmalig. Enig idee welke richting ik hier moet denken? Brandstoftoevoer? Of eerder electronica? mvg Sven
  7. Antwoord: Both oem and Delkevic gaskets will be identical and ours does fit all VFR750 models where this type of gasket is applicable. Best regards
  8. Ondertussen een nieuwe OEM pakking besteld die onderweg is. Maar krijg net van Delkevic deze reactie binnen: I think it is worth replacing this gasket. You can purchase from our website http://delkevic.co.uk/index.php?route=product/product&path=100000&product_id=45709 This should resolve the issue. Wat zouden jullie doen? De OEM of de Delkevic pakking gebruiken? EDIT: zie net dat die voor een vfr 750 90-93 is....
  9. als ik die foto bekijk, kan ik al niet wachten om eraan te beginnen hier een tutorial met tips: https://www.vfrdiscussion.com/index.php?/forums/topic/52041-exhaust-gasket-removalinstall/ bottomline: warmstoken en dan met 2 tangen lostrekken.... starten zonder demper zie ik niet zitten, dat gaan de buren niet in dank afnemen. Dus dan maar met demper en daarna snel demonteren lijkt me de enige optie. Zou anders misschien inspuiten met Imal geen optie zijn om de pakking los te maken?
  10. Hallo, Na mijn vfr dankzij dit forum succesvol gereanimeerd te hebben, was het tijd om de motor wat meer stem te geven. Na de tweedehands sites afgespeurd te hebben, toch maar gekozen voor een nieuwe delkevic high mount: http://delkevic.co.uk/index.php?route=product/product&path=1082_1789_1942&product_id=10740 Na het monteren zit de linkpipe niet vast, hoewel de klem aan de collector volledig is vastgevezen: https://youtu.be/QEbPtf_fqwQ https://youtu.be/pMeyMQVACEQ Na deze filmpjes aan de delkevic support doorgestuurd te hebben, zeggen zij dat de pakking(gasket) ontbreekt. Vanavond de uitlaat en linkpipe terug verwijderd en zo ziet de collector er nu uit (zie bestand). De pakking zou item 13 zijn op de tekening hier: https://www.bike-parts-honda.be/honda-motorfietsen/750-MOTO/VFR/1995/Frame/UITLAATDEMPER-VFR750FR-FS-FT-FV-/13MT4L41/F__1801/2/10265 Zit ze er nu bij mij wel of niet op? Ik twijfel: aan de buitenkant zou ik zeggen van wel, maar binnenin zie ik geen randje. Alvast bedankt!
  11. Mijn rc36-II's achterste lipjes zijn ook afgebroken. Kan iemand eventueel zo'n tekeningetje inscannen. De scan van Leon bevat niet de achterste lipjes. Thx, Sven
  12. Rustig wachten tot iets beters dus...
  13. Okee, dan wacht ik nog even af tot er eens een betere tweedehands verschijnt. Een nieuwe is me momenteel eigenlijk te duur.
  14. Ondertussen aan het kijken naar een andere demper. Er zit nog steeds de originele op en ik wil toch ook iets met wat meer body en looks. Tien jaar geleden nooit gedaan wegens andere prioriteiten. Er mag wat meer donkere roffel in maar niets asociaal luid. Zou deze wat zijn: https://www.2dehands.be/motoren/accessoires-onderdelen/uitlaten/bos-carbon-demper-honda-vfr750f-363024662.html Iemand ervaring met dit type? Is de prijs ok ?
  15. Anderhalf uur vanavond laat gaan cruisen, hij loopt perfect, geen klap verkeerd en op geen enkel toerental haperen of inhouden. Morgen alles nog eens nalopen om te zien dat alles wat vast moet zitten, nog vastzit. Me happy!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...