Jump to content

Rohonda

Forumlid
  • Posts

    110
  • Joined

  • Last visited

About Rohonda

  • Birthday 06/12/1970

Sociale Media

  • Website URL
    http://

Profiel Informatie

  • Locatie
    Enschede

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Groen

Recent Profile Visitors

449 profile views

Rohonda's Achievements

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

0

Reputation

  1. Lastig om op afstand te helpen Maar hier kun je een service manual downloaden. Zijn 5 bestandjes. In het bestandje VFR400R_C15.pdf staat een verhaal over de onsteking en een " troubleshooting" Succes
  2. Pff, altijd grappig te lezen welke reacties een posting van VFRikus opleverd. Heb wat grappige dingen voorbij zien komen. (vergeef me dat ik niet poster vermeld) Volgens sommigen gaan er altijd mensen de fout in...(of denken fout) Dynamisch balanceren bij een auto is belangerijk omdat het wiel maar aan een kant vast zit... Hoe ziet het dan moet het achterwiel van de Viffer? Balhoofdlagers zijn zwaar overgedimensioneerd....( ) Waarom gaan die dan (bijna) allemaal kapot bij de Viffer? Verder wordt mijn natuurkunde/wiskunde weer opgepoetst :1241emule: Super topic!! Maareuh, ff weer serieus. Ik dacht altijd dat wielen met een grotere diameter minder gevoelig waren voor balanceren dan kleinere wielen (minder omwentelingen per afgelegde weg). Het artikel verteld dat het probleem alleen maar groter is bij grotere wielen (afgezien van het nut/noodzaak voor dynamisch balanceren bij grotere wielbreedte) Of heb ik wat vergeten te lezen?
  3. Ben het helemaal met bovenstaande heren eens. Normaal rijden 80-85C, stevig doorgassen 85-90C, in de file of in de bergen 100-115C. Fan moet idd wel aanslaan bij ca. 105-110C
  4. Ik heb bij dit soort dingen ook het handboek nodig maar ik vond de beschrijving niet 100% duidelijk. En zoals roadrunner zegt kan het misschien ook een defecte/uitgewerkte veer zijn. Lengte van de veer moet min. 375mm zijn. (normaal 382.7mm) Schiet me nog iets te beinnen, het kan ook de keering van de bovenste dop (die je in de veerpoot draaid) zijn. Als die lekt dan heeft de luchtkamer geen effect op je veering. Heb je ff een paar dingen om te controleren
  5. 135 kg lijkt mij bij lange na niet te veel voor de Viffer. Zoals VFRikus ook al aangaf, als je met duo en bepakking rijdt ga je daar ruim overheen. Veervoorspanning aan de voorvork is wel iets te stellen maar niet zoveel. Heb je de juiste hoeveelheid olie in de vork na vervanging keringen en glijbussen/lagers? (uit het hoofd +/-450cc per poot. Anders even meten, veer eruit, poot helemaal ingedrukt dan moet je 130mm meten van olie nivo tot bovenkant veerpoot)
  6. Ik heb vorig jaar in de Dolomieten een keertje 21.44ltr getankt Normaal gesproken rij ik tussen de 300 - 350km op een tank (laatste blokje knippert dan) Ik denk dat er dan idd nog 3-4 liter in zit.
  7. Het slingeren in het stuur heb/had ik ook................... En idd met de BT020. Een nieuwe erop en dan na +/- 1500 km begint het langzaam weer te komen. BT021 heeft het iets minder maar nog steeds. BT023 kan ik niks over zeggen. Ik heb er nu Michelin PR2 erp liggen (1000km) Tot nu to geen last. En zoals Bubbelmaker zegt, met de topkoffer erop is het bijnaniet te doen om de handjes van het stuur te halen.
  8. Rohonda

    Koeling

    Volgens mij zit er daarom een thermostaat in. Als ik het verhaal zo lees zou ik die verdenken, maar dan zou Glenn meer variatie in de temperatuur moeten zien Glenn????
  9. Mijn oude ketting/tandwielset maakt ook een tikkend geluid. Maar........................de nieuwe ook................de eerste 1000km. Dus lijkt mij de verklaring van worfje erg aannemelijk.
  10. Das nie duur. Ik heb net 2 nieuwe MPR2 en was ietjes meer kwijt. :-(
  11. Ik denk dat VFRikus gelijk heeft. Hij lijkt idd iets naar beneden te moeten wijzen (nr34)
  12. Ik denk het ook niet. De voorband heb ik met 6000km op en de achterband heeft nog een beetje over (ik denk 2K) Ik vind 18-19K een uitzonderlijk goede levensduur.
  13. Rohonda

    VFR800RR

    Ze haalden 113pk op het achter wiel en in de spc's op de laaste pagina staat 125pk. Zou dus betekenen dat je ongeveer 12 pk kwijt raakt in de aandrijflijn. Dus zou een standaard vfr800Fi ongeveer 100pk over moeten houden aan het achterwiel, lijkt mij. Maarja, nog nooit gemeten. Verder een mooi artikel. Bedankt Ron
  14. Rohonda

    Importmotor

    Tuurlijk. dat staat er (nu) toch! Altijd mensen die scherp opletten
×
×
  • Create New...