Ga naar inhoud

Vfrookie

Forumlid
  • Items

    20
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Vfrookie

  • Verjaardag 18-06-1974

Sociale Media

  • Website URL
    http://

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Lisserbroek

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb geen VFR
  • De mijne is
    Wit/Zwart

Vfrookie's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

0

Reputatie

  1. Afgelopen zaterdag een hele groep VFR's door Lisserbroek heen. Linksaf de dijk op richting de Kaag. Kan niet anders als dat deze groep van de club/forum komt. Gr. VFRookie
  2. Ik gebruik Cardo Scala Rider Q2 XL in een Schuberth S1. Prettige combinatie. mvrgr VFRookie
  3. Ik heb een Dane jack met Goretex. Nadelen: - komt bij Motoport vandaan (laatste aankoop voor mij bij Motoport) - 2 buitenzakken lopen vol als het regent. Voordelen: - Zit goed - klappert niet - Voor de rest wel waterdicht - Is helemaal zwart, dus wordt niet zichbaar vuil - Nodige reflectie strepen hier en daar Van het najaar ga ik ook maar weer eens kijken voor een nieuwe jas, dus ik houd dit topic in de gaten. gr VFRookie
  4. Ik gebruik alleen de visuele aanwijzingen. Met 2 motoren rijden we beide met een BT set van Cardo. Als je dan in een plaatsje komt om even een bakkie te doen, dan kom je er niet tussen omdat Truus aldoor aanwijzingen geeft. Verder is het ook heerlijk om alvast te zien wat voor bochten er aan zitten te komen. mvrgr VFRookie
  5. Nog een puntje voor Mannesmann: mijn 1/4" rateltje bleek het niet goed te doen: mailtje naar Mannesmann en binnen een week een nieuw rateltje in de bus. Qua garantie en afwikkeling daarvan zit het dus ook snor. mvrgr VFRookie
  6. Als er naar alternatieven gezocht wordt voor een porto, dan kan ik een Scala Rider aanbevelen. Zelf heb ik samen met een motormaatje een teamset Q2 XL aangeschaft. Voordeel is dat je daarmee full-duplex kunt praten. Met mijn Schuberth S1 ben ik tot ca 160 prima te verstaan. Het bereik is niet zo onwijs groot, maar ca 300m is de verbinding perfect. Als je niet met elkaar rijdt, dan kun je de interne radio aanzetten, verbinden met je Zumo of een MP3 speler aansluiten. Ook verbinden met je telefoon is mogelijk. Wat ik ook ideaal vind is dat je geen snoertjes hebt, niets uit hoeft te zetten als je afstapt of iets dergelijks. 's Ochtends om 9 uur aanzetten, om 1/2 7 aankomst in het hotel en de hele weg zitten lullen met elkaar. Natuurlijk zijn er ook nadelen: als je met meer als 2 motoren zo een setje hebt, dan kun je met maximaal 2 motoren om de beurt praten. Het bereik valt weg na een meter of 350. Is zit een (kleine) knobbel aan de zijkant van je helm. Voor mij is het een goede keus. Tegenwoordig heeft Scala Rider ook de G4 in het assortiment, die is nu nog een stukje duurder, de mogelijkheden zijn nog uitgebreider maar er hangt wel een halve laptop aan je helm. (met antenne precies op maat) mvrgr VFRookie
  7. Nadat mijn achterband was gepenetreerd door een schroef moest ik nog even overbruggen totdat de nieuwe band er was. Hierop heeft de bandenspecialist het gat opgeboord tot 4 mm. Even inlaten werken met vulcanisatiemateriaal en daarna een metalen ring met een staafje erin. De ring en het staafje waren bekleed met rubber. Omdat ik daar ook een band heb besteld zat het bij de prijs inbegrepen. Deze methode is goed voor een bepaalde periode, maar een nieuwe band is zeker beter. Als noodreparatie kan er ook een touwtje in zoals eerder beschreven. Als je dat eenmaal hebt gedaan, dan is ook bovenstaande methode niet meer te doen. Met het touwtje maak je de band dusdanig kapot, dat de maximale plug (6mm bedoeld voor bestelauto's) niet meer past in het gat wat het touwtje achter laat. Het scheef zitten van de nagel zal wel meevallen, maar als ik het resterende rubber zie tot aan de slijtindicator, dan zou ik niet twijfelen en er nieuw rubber onder gooien. mvrgr VFRookie
  8. Ik had ook niet zo'n grote steeksleutel of baco. Echter de bankschroef bood een mogelijkheid, nadat ik die van de werkbank heb gehaald was het een fluitje van een cent. (de motor was te zwaar om naar de bankschroef te tillen) mvrgr VFRookie
  9. Bij mijn RC36II zat niet de excenter vast in de brug, maar de excenter zat vast in het remanker. Dan is de excenter ook niet meer te draaien. Omdat de tanden van de excenter inmiddels gesneuveld waren, heb ik een nieuwe excenter inclusief lagers besteld: ca 200 Euro. Succes met herstellen. Vooral het plaatje in de laatste foto zat bij mij vast. mvrgr VFRookie
  10. Klein, bedankt voor de tip. Dat scheelt aardig wat op een band. Het probleem is inderdaad iemand vinden die de band er voor je op kan zetten. Daarbij weet je nooit precies wat de productie datum is van deze bedrijven. Ik kan zelf niet beoordelen of het veel uit maakt, ik wil alleen het risico niet lopen. (als het een risico zou zijn) Deze twee zaken bij elkaar heeft me toch laten besluiten om bij de bandenboer om de hoek nieuw rubber te bestellen. Voor de liefhebbers in de regio Alkmaar kwam ik een zelfde soort zaak tegen: klik 180/55ZR17 RoadSmart: 135 Euro PilotRoad2: 150 Euro Montage aldaar: 12,50 Euro per band mvrgr VFRookie
  11. Vanmiddag wilde ik de motor pakken en viel mij het "wangen" van de achterband op. De druk stond op 1,5 bar en steekt een schroef in het loopvlak. Laat ik nu net die schroef niet nodig hebben. Dus voor niets meegenomen onderweg. Nou ja voor niets, het gaat me wel 190 euri kosten voor een nieuwe Dunlop Roadsmart. :bawling: Helaas niets aan te doen. Ik denk dat de band nog wel een km of 4000 had mee kunnen gaan. Ik heb er in ieder geval zo'n 10.000 km naar volle tevredenheid mee kunnen sturen. greets VFRookie
  12. Ik heb een bankschroef gebruikt. (niet meer vast op de werkbank ) Alleen het aandraaimoment kan 1 of 2 % afwijken met deze methode. mvrgr VFRookie
  13. Ik wordt wel blij van zo een foto. Zonder na te denken of het inderdaad een VFR gaat worden of ooit in productie zal gaan. Ziet er mooi uit! gr VFRookie
  14. Ik was 760 Euri kwijt voor de grote beurt inclusief klepspeling controleren. Geen noemenswaardige onderdelen extra te vervangen. Netjes geholpen, afspraak kon al na 3 weken, motor 2 dagen kwijt geweest. mvrgr VFRookie
  15. Als het gaat om mooie oplossingen, dan is er misschien wel iets beters te verzinnen. Als je niet of geen geld wilt uitgeven, dan kun je ook de zaag ter hand nemen. Volgens mij moet het bij de verkoop niet al te veel problemen opleveren. mvrgr VFRookie
×
×
  • Nieuwe aanmaken...