Ga naar inhoud

Le_Yak

Forumlid
  • Items

    16
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Le_Yak won de laatste dag op 13 februari 2019

Le_Yak had de meest gelikete inhoud!

Profiel Informatie

  • Locatie
    Enschede

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is
    Geel

Recente bezoekers van dit profiel

554 profielweergaven

Le_Yak's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

12

Reputatie

  1. Ja, is misschien nog een mooi winterprojectje ❄️ en anders manieren vinden om de airflow te verbeteren/spanningregelaar verplaatsen
  2. Het is mij na 11k km VFR-bezit ook te beurt gevallen: de spanningsregelaar heeft het opgegeven. Ineens gaf de de wijzerplaat nog 0 km/h aan terwijl het snel achter mij verdwijnende landschap toch wat anders deed vermoeden. Ik stopte om te kijken wat er aan de hand was... en dat was het want starten zat er niet meer in: accu leeg. Nou ja, dan brengt (na bijna twee uur wachten) dat ANWB-lidmaatschap toch wat op, nietwaar? Nieuwe spanningsregelaar dus! Geen probleem, easy fix! Ouwe eraf, klik nieuwe erop. Toch? Toch?! Helaas was dat buiten ene (naar ik sterk vermoed) beunhaas gerekend die de vorige spanningsregelaar er had opgezet. Dat werd al vrij snel duidelijk nadat de achterkant van de Viffer uitgekleed was: de connector zat vrij stevig vast. Hoe zou dat komen? Misschien jaren van vuil? Misschien is er wat aan mekaar gesmolten door het stukgaan van de spanningsregelaar? Misschien heeft de vorige eigenaar een beetje lijm tussen de connectorwanden gedaan om het wat te zekeren? Nou ja, niets dat een mesje tussen de connectoren niet kan oplossen.. behalve dat het dat niet deed. Nog steeds muur- en muurvast. Dan de spanningsregelaar zelf maar een beetje afbreken, te beginnen met de 'mantel' van de connector. Maar zelfs daarna was er met de schroevendraaier als hefboom geen beweging in te krijgen. Dat is wel sterk! Zitten ze dan zo aan mekaar gesmolten? In dat geval is het toch allemaal wat stuk dus kan er evengoed wat brute kracht op: uiteen gewrongen, met het volgende resultaat: Dat, beste Vifferaars, is geen gesmolten connector, maar een die vol zit met iets van lijm of epoxy-achtig iets. Wie doet dit? Waarom? En al zeker bij een van de meest schadegevoelige onderdelen van dit type motor?! Gelukkig was de connector aan de kabelboom nog voldoende te recupereren dus kon de nieuwe er na wat keuterwerk aan de connector gewoon op, deed de VFR het weer gewoon zoals het hoort en kon ie weer aangekleed. Eind goed al goed. Maar er zijn hier in het verleden blijkbaar vreemde beslissingen genomen, zoveel is zeker..
  3. Jaa, gaat niks boven Eschdorf of de Bourscheid op en af met een bende oude MSG-meuk
  4. Klopt wsh wel. 3puntsdoppen zijn wel moeilijk te vinden voor de VFR750. De doppen die er bij mij opzitten gaan wel door het frame, maar zitten eigenlijk pas vast in het blok. Dat is toch iets minder gevoelig dan als ze in het frame geschroefd zitten. Komt ook wel bij dat de monetaire waarde van een VFR750 niet zo hoog is, maar de kappen stukken van mensen kosten. Dus dat heeft mijn beslissing toch wat beïnvloed 😅
  5. Dat denk ik wel, het merk en model lijken te kloppen. De prijs ook. Alleen ziet de print op de mijne er ietsje anders uit maar dat is niet zo belangrijk denk ik 😋
  6. Heb ze indertijd op moto5 besteld, maar dat vind ik niet terug. Ze zijn in elk geval van R&G en voelen vrij robuust. Je moet er wel een gat voor boren in je kappen..
  7. Thx! En wees gerust, de Metzler Z8 Interacts die ten tijde van de crash onderweg waren zaten er een stuk sneller op dan de kappen XD. Wel heel erg tevreden van die bandjes..
  8. Ik weet niet waarom, maar mijn motoren hebben nooit bijnamen gekregen . Het enige voertuig dat wij hebben met een bijnaam is ons Renaultje: Ringo de Twingo!
  9. Thx voor de complimenten! Ik was zelf ook blij met het eindresultaat (inclusief het feit dat het eindelijk klaar was XD ). Is op zich wel te doen, maar vraagt idd meer geduld en voorzichtigheid. Het lukt aardig zolang je je spuittechniek wat strak houdt en niet te veel ineens probeert te doen (en zoals bij alle spuitwerk: prep is de helft van het resultaat). Also, die 2k blanke lak van Spraymax heeft een goeie spuitdop die langwerpiger spuit, dus een beetje zoals een verfspuit. Dat helpt wel, ook omdat die laagdikte toch dikker is. En die blanke lak, mits goed geschuurd en gepolijst, blinkt echt als een malle! Thx voor de tip. Ik heb er een hele tijd over nagedacht maar ik vind em eigenlijk wel lekker strak zo zonder stickers. Ik heb wel nog een heel kleine Chinese mod gedaan om dat wat te compenseren: En hop, ipv GIVI ineens oem Hondakoffers
  10. Hallo iedereen! Ongeveer een jaar geleden werd ik lid van dit forum omdat ik net een mooie rode VFR750 uit 1995 op de kop had getikt (zie https://www.vfroc.nl/forumVFR/topic/28914-even-voorstellen/?tab=comments#comment-464088). Het doel was dat ik hieraan leerde werken en zo mijn angst en onkunde inzake zelf sleutelen wat kwijt zou geraken. Ik kan jullie vertellen: de VFR heeft niet teleurgesteld. Nou ja, het is te zeggen: ik heb de VFR wat teleurgesteld. Mede door de onhandige combinatie van lichte vrieskou, 14 jaar oude banden, en een rare verkeerssituatie op 100 meter van huis heb ik hem na twee weken eigenaarsschap tegen de vlakte gelegd (wat extra zuur is omdat de banden én valdoppen op de post zaten ). Resultaat: Panelen waren stuk en duur om te vervangen (ik heb er uiteindelijk toch drie vervangen, twee omdat ze echt té stuk waren en het V-stuk voor de kleur). Tijd dus om restauratieskills te leren van de wereldse leermeesters: Google en Youtube! Eerst alle scheuren (en dat waren er wel wat) met de soldeerbout weer aan mekaar 'lassen' , hier en daar met ijzerdraad gewapend. Op de foto zie je bv. drie 'lipjes' die afgebroken waren maar die na een speurtocht op de crashsite toch werden teruggevonden . Volgende stap: het in vorm schuren van de lasnaden en opvullen van afgesleten en geschaafde delen om de originele vorm terug te krijgen (ik laat hier het deel zien waar de meest reparaties aan moesten gebeuren, maar er waren er nog): Ondertussen was het beslist: als ik dan toch moet gaan spuiten, is het ook tijd dat ik een motorwens waarmaak. Ik wou namelijk al lang een gele motor, en dacht dat de VFR er wel vet uit zou zien in het geel. Met andere woorden: al het kuipwerk eraf, schuren en spuiten. Eerst primer, dan kleurlak en uiteindelijk blanke lak. Primer en kleurlak zijn van motip (geel = 43580). Blanke lak is 2k van Spraymax. Naast het bijna eindeloze maar uiterst secure schuren tussen de lagen door (zeker als je moet spuiten op je balkon, niet exact stofvrij) volgde er na de blanke lak nog een bijna-tenniselleboog aan 2000-3000 grit schuren en polijsten. Maar het resultaat mocht er, al zeg ik het zelf, wel zijn. Op dat moment nog even in Belgische trim en met de nieuwe/occasie Superpole demper: Uiteindelijk de tank ook geel gekregen, valdoppen en een set koffers erop en nu kan de VFR weer met opgeheven hoofd door het Twentse landschap scheuren .
×
×
  • Nieuwe aanmaken...