Ga naar inhoud

WimdR

Forumlid
  • Items

    73
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over WimdR

  • Verjaardag 19-02-1961

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Alphen aan den Rijn
  • Interesses
    Motorrijden

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb geen VFR
  • De mijne is
    n.v.t.

Recente bezoekers van dit profiel

693 profielweergaven

WimdR's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

0

Reputatie

  1. @ Raindeer: die 50 euro ben je vergeten zodra en support nodig hebt en die kans is reeël. Maar je hebt gelijk: op dit soort bedragen is 50 euro best een bedrag. @Rikus en Arno 71: zolang het probleem niet is opgelost en ik er met Garmin Nederland ook nog niet uit ben hou ik het hier verder even stil. Ik zal dit topic er verder niet mee belasten. Mijn "advies" ging slechts over het verschil tussen de dozenschuivers en de vakzaak als je support nodig hebt. Iets wat je naar mijn mening in je aanschaf moet meenemen.
  2. Ik zou 'm wel kopen bij "een echte winkel". Ik was zo dom om 'm via Internet te bestellen. Dat scheelde een paar tientjes. Nu heb ik problemen. Ik ben heel niet tevreden over de Zumo (210), maar gezien het aantal goede ervaringen ben ik waarschijnlijk een van de weinigen. De internetwinkel stuurt me rechtstreeks naar het Garmin Support center maar daar zitten ze kennelijk niet te wachten op koopjesjagers: ik hoor na 1 mailtje waarin1 van de vragen werd beantwoord nu helemaal niets meer van ze. Dat vind ik wel een beetje "dubbel" van Garmin: als je niet wil dat je apparaten via Internet-dozenschuivers worden verkocht zorg daar dan voor. Maar goed. Het wachten is nog steeds op het Garmin support center..................
  3. WimdR

    VFR 800 of VTEC

    @ Paula .............ehhh natuurlijk. Luc. En wat ABS betreft: tsja als mijn portemonnee het toeliet zou ik natuurlijk altijd voor ABS kiezen. (Hoewel je dat niet beschermd tegen onderuit in de bocht of tegen automobilisten die je niet opmerken) En niet te veel kilometers, de kleur van mijn 1e keuze, niet ouder dan 4 jaar en vul verder maar in.
  4. WimdR

    VFR 800 of VTEC

    Ik zou op allebei eens gaan rijden Ray. Het prijsverschil tussen een 800Fi van het laatste type (2000/2001) en een V-tec van de eerste types is niet erg groot dus voor de prijs hoef je een V-tec niet te laten. Bij een V-tec mag je rond de 6- á 7000 toeren een extra kick verwachten. Ik heb zelf een 800Fi en vind dit een bijzonder fijne soepel rijdende motor. Gaat voor mij snel zat, en ik rij niet op circuits. technisch gezien is de nokkenasaandrijving met tandwielen van de 800Fi een juweeltje, maar dat is het V-tec-systeem van de V-tec ook. Over smaak valt niet te twisten dus welke je mooier vind........zeg het maar. Volgens mij lieg ik niet als ik zeg dat alle VFR'n tour/sportmotoren zijn en van alle VFR'n de 800Fi het meest tour is en het minst sport. succes met je keuze.
  5. WimdR

    Motor uitleen POLL

    @knalselder Zo is het maar net. Ik leen m'n motor wel uit maar niet aan m'n broer. Waarschijnlijk gaat het wel goed, maar hij is er niet zo zuinig op als ik. Aan m'n motormaat leen ik 'm zo uit, ook wel voor een week. Ik ben er zuinig op, maar het is en blijft maar een ding.....
  6. Johan doet ook groene............ al houdt hij vol dat rooie sneller zijn. En ook groene krijgen de Johan TLC, met: Nieuwe olie en filter en bougies. Koelvloeistof, remolie, vorkpotenrevisie met aangepaste luchtkamer. Klepspeling controle (opnieuw geen enkele buiten de tolerantie.....) Flappermod en Pair Valve mod. Kettingwiel voor vervangen (leve de Pro-Oiler: de rest was nog goed....) En the special treatment: een spiegel met wat alu-corrosie netjes bijgespoten. En om het groen nog groener te maken een poetsbeurtje. Wat helaas enigszins te niet werd gedaan door baggerweer op de terugrit.....heb ik thuis weer goedgemaakt. Daardoor kon ik ook het rij- en bochtengedrag niet echt goed beoordelen: met regen ben ik nogal voorzichtig Het was een stukkie rijden, maar alleszins de moeite waard: Hij loopt schitterend en rijdt weer strak. Eerdaags maar eens een dijkritje om te kijken hoe strak precies....... Johan, met dank; ook voor de koffie.
  7. WimdR

    Pro Oiler

    Kom der morgen ff op terug. Ga nu in m'n mandje. Grtz.
  8. WimdR

    Pro Oiler

    Beste medeforummers/pro oiler bezitters, Onlangs heb ik een Corbin zadel gescoord. Voor de Vfr't van 2000. Die een pro-oiler heeft. Dit weekend kwam de viffert uit de stalling en natuurlijk meteen passen. En: paste niet . Reden was al snel duidelijk: het tankje van de Pro-oiler, dat achter onder de buddy zit, zit in de weg. Het scheelt zowat niks maar net genoeg om de Corbin niet te laten vastklikken. De onderzijde van de Corbin is iets anders van vorm dan het originele zadel. Waar hebben jullie het tankje van de pro-oiler gelaten? Kan zelf natuurlijk ook op zoek naar een geschikte plek maar ik maak ook graag gebruik van een goed idee......
  9. Gelukt? Het helpt als je met de hand het wiel meedraait in de richting waarin je verstelt. Vraag me niet waarom, maar ik krijg de haaksleutel gemakkelijker om als ik het wiel meedraai. Moet er wel bij zeggen dat ik het niet zo'n bende laat worden bij de pro-arm. Gr. Wim
  10. Vervelend als er achter je aankoop nog een rekening komt, maar schokkend vind ik dit niet. Allemaal "normale slijtagedingen". Tis jammer dat het allemaal zaken zijn die je beter niet nog langer uit moet stellen maar waar je dan voorlopig weer even van af bent. Veel plezier van je aankoop!
  11. WimdR

    nieuwe viffer

    Btw mooie motor.............. Gefelicietetterd en vele veilige km's
  12. WimdR

    nieuwe viffer

    Is ie nieuw niet meer leverbaar? Voor 1 van mijn eerdere VFR'n was ik voor 12.5o euro klaar. Daarmee is niet gezegd dat dit boekje ook voor die prijs verkocht wordt Zo oud is deze VFR-serie nou ook weer niet. Gr. Wim
  13. WimdR

    VFR 1200 T

    Un wavoorunding? OK...
  14. WimdR

    VFR 1200 T

    Ik vin 'm mooi. Alleen die onderlip steekt wat uit....maar daar kan ik mee leven. In die onderlip schuilt een stukje kreukelzone geloof ik. Verder vind ik het grote grijze zijvlak van de kuip wat .... ehh groot en grijs. Zal ongetwijfeld comfortabel zijn. jammer dat ze dit nooit voor de 800 vfr's hebben gedaan. Ik vind de zithouding van de F-modellen net ff te sportief voor de lange afstand. Maar aangezien geen enkele motor kan tippen aan het V4 blok heb ik m'n 800 nog steeds. En dat blijft waarschijnlijk ook wel zo. In het artikel waarnaar Arno 71 verwijst wordt al gesuggereerd dat ie duurder zal worden dan de 1200F. Tenzij ik een prijs win gaat 't 'm niet worden dus. Maar dat heeft alleen een financiële reden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...