Ga naar inhoud

tommy

Forumlid
  • Items

    36
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Zoetermeer

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Blauw

Recente bezoekers van dit profiel

463 profielweergaven

tommy's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • Reacting Well
  • Conversation Starter
  • Dedicated
  • First Post
  • Collaborator

Recente badges

5

Reputatie

  1. Soms heb je te maken met werken in daglicht en dan moet het gewoon ff kort werken, en dan werkt wd40 prima voor een paar daagjes. Met vallen en opstaan worden we wijzer, daarom de vraag hier. Heb paar weken terug de blinkerknop ingevet en die werkt perfect, dus deze komt vanzelf in een paar daagjes, maar wil niet rijden zonder lampies in de tussentijd. Goed idee van die gaskabels, na een halve dag in de zon tobben eigenlijk dat idee zelf afgedaan als te lastig voor noobje Tommy om weer in elkaar krijgen, maar zal daar naar kijken, thanks. Je zegt wel dat die middelste dus niet moet werken op de 2de stand, als je zoekt op internet praten mensen voornamelijk over de 2 grote en niet over het kleintje. Ik heb nooit alle lampjes aangehad en kan me simpel weg niet herinneren of die middelste altijd al brande op de 2de stand, dan maar lampjes ff uithouden tot ik er weer bij kan.
  2. Dat gaat dus niet hehe, wel schakelaar in kunnen spuiten en deze gaat voorlopig goed soepel met wat wd 40 tot ik die bar end er later is aftrek/krijg/zaag. gek genoeg werkte de lamp nog niet op normale verlichting, tot ik met de groot licht knop ging spelen, daarna gingen ineens de h4tjes meespelen, wtf. Helaas weinig licht meer dus ff snel de andere stuurhelft los getrokken en die ook ff snel ingespoten, nu lijkt alles goed te werken. klopt het dat alle drie de lampen aan gaan? Dus de twee h4’s en het kleintje er tussen in? Of fikt die motor straks af op d bedrading en sluiting in alle verweerde schakelaars?
  3. Het is niet specifiek vaseline, maar heb wat zuurvij vet er lichtjes op gesmeerd en wat uitgevreven, dat werkte best aardig, goeie tip. Heb het als test ook op de ketting beschermer gedaan, maar dat was minder goed idee. Die gaan we maar is met wat keramische bescherming proberen netje te krijgen ;).
  4. Al vraag ik me af of ik hem langs de handelbar krijg
  5. Ben even aan het afkoelen, ga zo nog wel ff spieken met de handlebar los, knopje eraf wippen en zien hoever ik kom als de zon een beetje wegdraait.
  6. (zie ook de bui wel hangen dat de grip zelf zo vast als een huis zit, weinig trek in het los te snijden oid, bleh) probleem is voornamelijk dat ik van de week mn lampjes voor vervangen heb en normaal niet aan die licht switch zit en rijdt eigenlijk altijd met lampen aan, maja toen moest ik natuurlijk even testen, en nu gaat het niet meer op vol licht natuurlijk.
  7. Hier een voorbeeldje van wat ik zat te volgen, je ziet hier ook hoe dicht de schakelaar op de handlebar zit, zit volgens mij ook niet heel veel slack achter om hem goed vrij te krijgen om er ff lekker ff wat vet op te smeren en goed schoon te maken
  8. Zou het daarmee goed lukken? Of slopen we het schroefgat helemaal?
  9. Om mijn verlichtings knop (rechts) te fixxen wil ik de bar einds losmaken om toegang te krijgen tot de knop en zijn mechaniek. Filmpje gevonden over weliswaar een vtec maar lijkt redelijk hetzelfde te zijn, rechter handlebar van de poot wippen, daarna bar eind eruit en gaskabelhuisje van de pijp halen zodat je er vrolijk bij kan. Helaas kan ik dus met geen mogelijkheid de bar end los krijgen, dat ding zit vaster dan mn huurhuis. Wat is enigzins een werkbare techniek om nog te proberen voordat ik de schroef kapot draai? Slag schroevendraaier kopen bij de gamma (https://www.gamma.nl/assortiment/gamma-slagschroevendraaier-ph-2-3-sl-8-10/p/B401278) ? edit: heb laatst de linker kant gedaan voor het knipperlicht knopje, en dat was best te doen, daarbij hoefde ook niet de hele boel van het stuur af, is het mogelijk dit te doen zonder de boel van het stuur te trekken? het kabeltje eracher lijkt veel te los maar er zijn hier vast mensen met meer ervaring met dit soort dingen in een 2001 VFR
  10. iemand recent een goedkoop adresje voor de duo seat boutjes en toebehoren? dik 4 tientjes voor twee boutjes is echt van de zotte
  11. Damn niet best man, beterschap. Misschien kan ik je helpen met wat onderdelen over te nemen? Ik woon ook in Zoetermeer en zoek nog een aantal dingetjes. Zal dm'tje sturen. edit, heb ff mailtje gestuurd met 06, hoor graag wat we voor elkaar kunnen betekenen.
  12. misschien stomme vraag, maar voor de zelfde schakelaar op een 2001 model, zijn die units ook nieuw te bestellen? de mijne zijn na al die jaren niet mooi meer (en pakt ook niet goed op) dus wil eigenlijk gewoon een nieuwe schakelaar/omhulsel setje kopen. Iemand die wel is gevonden? (leek me zonde om een nieuw topic te maken, hoop niet dat dat erg is)
  13. Die zijn er helaas al, https://www.anwb.nl/belangenbehartiging/verkeer/milieuzones-steden-nederland
  14. Ik rijd nu een paar maandjes met een vfr 800 uit 01, veelal woon werk. Er bemerkt mij nu het idee dat de koppeling soms erg graag wil aangrijpen, ook bij rustig de hendel los te laten en heel zachtjes gas te geven. Het lijkt bijna op het losgooien van de hendel en een dot gas geven, maar dat doe ik toch echt niet. Het koppelen zelf gaat ook al best zwaar, ik krijg met wat stads werk af en toe best even een lamme voorpoot, maar ik kan de hoeveelheid verkeerslichten in Rotterdam ook niet zomaar verminderen . Kan dit komen van versleten platen of is dit eerder een aanwijzing om de olie van de bak of de koppelingsvloeistof te verversen?
  15. nieuw rubber, dus ook maar nieuw leer, lekker jasje gekocht bij Restyle in aalsmeer, leuke tent trouwens!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...