Ga naar inhoud

BobDePiraat

Forumlid
  • Items

    20
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over BobDePiraat

  • Verjaardag 01-01-1991

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Schiedam
  • Interesses
    Sleutelen aan motoren, totaal niet geobsideerd zijn door motoren en rustig met vrienden iets doen.

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Zilver

Recente bezoekers van dit profiel

463 profielweergaven

BobDePiraat's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

1

Reputatie

  1. ooh hartelijk dank allemaal! ik ben een enorm stuk gerust gesteld nu, mijn gedachten gingen richting: ik ga een keer te veel een bocht in of hobbel over en olie schiet uit me voorvork ofzo waarna alles sneuvelt en me vfr getotald raakt ofzo haha...
  2. Wow wat snel een reactie bedankt heren! VFindeR: Zat ik ook al aan te denken, maar ik geloof de eerst volgende sleutel dag is op 9 maart en ja zolang durf ik niet op mijn motor te blijven rijden maar ik zal er sowieso wel naartoe komen zelfst al is het maar om bij te leren! maar sowieso bedankt man! JooST: Ooeh nooit van gehoord ik ga direct even kijken, dankje!
  3. Goededag, Mijn motor heeft iets langer stil gestaan dan gehoopt nu zijn er wat kleine dingetjes aan de hand ermee, ik ben bij de motoport in rotterdam geweest afgelopen week, maar voor mijn gevoel doen die gasten het niet echt lekker... mijn probleem was "beter" geworden maar niet weg dus heb ik het maar zelf gedaan. Maar mijn werkelijke probleem is dat mijn voorvorken zweten... Wat volgens motoport niet erg is maar ik zou er "ooit" eens naar moeten laten kijken. Kan iemand mij misschien een adres aanraden waar ik dit kan laten doen, ik durf dit helaas net niet zelf aan (en heb het gereedschap ook niet ervoor).... ik geloof ik heb 2 of 3 jaar geleden dat arie molenaar motors best ok was, heeft iemand hiermee ervaring?
  4. Dank ik ga het gewoon proberen en ik zal zeker op je aanbod terug komen roelnl!
  5. oeh tof zeg dankje! ik heb even gekeken en heb ze direct een mailtje gestuurd! even nog een lompe vraag, hoe handig idee is dit om zelf te vervangen? ik maak me voral zorgen om de magneet/los halen en de bouten te breken bij het erin draaien/eruit halen haha....
  6. Dat leek mij dus ook, ik heb hem ook ontkoppeld en tussen de 3 fase gemeten maar ja ruk waarde. ik dacht voor de aller laatste zekerheid kijk ik nog eens naar de service manual waarbij punt 5 ik word gestuurd naar slechte batterij wat voor mijn gevoel onlogisch over komt (bijlage is de pagina) dank nog eens iedereen voor alle hulp! maar ik gok dat ik opzoek ga naar een nieuwe stator, ik zag op cmsnl ze voor 400 euro staan, is dit de normale prijs hiervoor?
  7. Ik heb net de alternator nog eens na gemeten, en ik kreeg draaiend met 5000 toeren 13v (alternator los gekoppeld van de SR) ik heb de service manual er ook nog eens naast gepakt, pagina 558 (17-6) volgens deze zou het de batterij moeten wezen aangezien de batterij als de motor aanstaat minder dan 15.5v is..... wat mij wel op viel was als ik de SR af gekoppeld had liep de spanning VEEL langzamer af.... dus lang verhaal kort ik snap er helemaal geen bal meer van
  8. Dank, sorry ik zag het berichtje van crossrunner niet ik geloof ik had de pagina telang niet herladen. dus vanavond even de SR los trekken en dan nog eens meten en als de motor warm is ook nog eens meten, is er verder nog iets dat ik zou kunnen proberen? de meter die ik heb lijkt me een beetje te groot om snel mee te kunnen meten hoe de accu het doet tijdens het rijden dus ik zal dit gok ik op een later punt doen. en nog maals dank allemaal voor de vele hulp!
  9. 748cc, ja naar mijn weten zeker (ac) en dan tussen de achterkant van de stekker(3 gele draden alternator kant) en de - van mijn batterij. en exact zo een meet waarde was ook mijn verwachting, heb ik iets fout gedaan voor het meten? anders gok ik het probleem is gevonden?
  10. Helaas het hele weekend moeten werken, maar vanacht even de alternator gemeten, helaas vergeten om de weerstand nadat hij warm gelopen was dus dat zal ik vanavond proberen te doen, maar zover heb ik dit wat naar mijn gevoel niet klopt. de weerstand tussen de 3 draden gemeten zijn 2x 0.1 ohm en 1x 0.2 ohm toen die net aan stond heb ik de spanning tussen de zelfde stekker(terwijl die in de SR aangesloten is) via de achterkant naar de - verbonden en wissel spanning gemeten en ik kreeg 8.6V....(volgens mij is dit al lager dan hoort?) even warm laten draaien toen werd die 8.8v (ca 1100 toeren). en nog een slordig moment van mij, op 5000 toeren (motor ca 75~80 graden) en ik kreeg ver weg van mijn verwachting aan voltage ik geloof 6 of 9v (iets in die richting helaas vergeten op te schrijven) maar ik dacht dat rond die toeren hij ca 50v zou moeten leveren toch? een ronde rijden is nog niet gelukt maar ik zal even gaan zoeken naar een volt meter die ik er tijdelijk tussen kan gooien die het permanent meet.
  11. dank jullie allebij nog, ik ga het van het weekend proberen! en klopt ik had op het amerikaanse VFR forum gelezen dat de 98 en geloof ik begin 99 S/R's de 60~70% faal kans hadden ik heb een of twee type's daarna geloof ik wat 10~15% had (volgens hun) mijn type is SH689A-12 Maar ja alles kan kapot. Ik kom erop terug waneer ik de puntjes heb door gemeten! nogmaals dank voor de moeite.
  12. dus gewoon een uurtje rijden, en dan terwijl de motor aan of uit staat meten kijken of de voltage van de accu omlaag gaat?
  13. Hallo, Ik heb al een poosje een probleem met de spanning op mijn motor, hij loopt vrij snel leeg nu heb ik gisteren (uiteindelijk) alles na gemeten (met een youtube filmpje erbij, amateur dat ik ben) en ik gok mijn spannings regelaar zou het probleem kunnen zijn. Als hij eenmaal loopt loopt die geweldig,geen problemen verder naar mijn begrip. Nu is mijn vraag, denken jullie ook dat dit zo is? Zit ik ergens fout te zoeken? Heb ik verder nog iets gemist? verder ik ken helaas alleen alle onderdelen in het engels, maar zou ik ook nog de "alternator" moeten na meten? ik dump maar alle informatie die ik heb kunnen verzamelen hier in de hoop dat dit een klein beetje kan helpen en ik niets mis, sorry voor de chaos. Model : VFR800 V-tec 2003 ABS Batterij : Yuasa Batterij is ca 6 maanden oud nu en is de 3e batterij die ik sinds ik deze motor (9 maanden geleden aangeschaft) aangezien ik dacht dat de batterij het probleem was. Motor start moeizaam. Voltage Aan druppel ladel 14.25V.(gemeten tussen + en - batterij) Voltage direct nadat die van druppel lader komt. 14.17V.(gemeten tussen + en - batterij) Ampáre gemeten motor uit 0.021A na ca 5 sec 0.001A en blijft hier. (gemeten tussen afgekoppelde - batterij en -(zwarte) kabel) Accu voltage daalt elke update van mijn meter met 0.03V~0.04V en neemt af per seconde met ca 0.10~0.12V(gemeten tussen + en - batterij) Als de motor net gestart is en ca 2000 toeren draait om op gang te komen 14.52v(gemeten tussen + en - batterij) Als de motor warm is en stationair draait ca 1200 toeren 14,54v(gemeten tussen + en - batterij) Als de motor warm is bij 5000 toeren het grootste deel van de tijd 14.56v en regelmatig voor een halve seconde 13.50v(gemeten tussen + en - batterij) ik heb hierna de spannings regelaar los geprobeerd te halen, op de krimp kous om de connectoren heen zaten wat plekjes die lijken op dat deze te warm zijn geworden (wat tegen de ¿koel vloeistof buis? aan zit.) Met wat WD-40 de connectoren uiteindelijk los gekregen, deze zaten vol met zand maar zagen er verder best goed uit, geen tekens van brand/schade. Zand eruit gehaald met een saté stokje en gemeten volgens youtube filmpje. https://youtu.be/0n6oNFfcCOA vanuit de negative en positieve kant gemeten maar ik ben vergeten op te schrijven welke kant om ik gemeten heb. de ene kant om kreeg ik tussen de 3 gele draden 2x de zelfde waarde 0.751 en eenmaal 0.740. de andere kant om gemeten kreeg ik 2x 0.751 en eenmaal 14.352. nog maals, mijn excuses voor de chaotische post en dank voor de tijd om dit te lezen... ik heb het geprobeerd met zo veel mogelijk info erbij te schrijven zodat ik ook zeker ben dat de manier van werken klopt. ik heb ook overal foto's van gemaakt als deze nodig zijn meld het AUB.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...