Ga naar inhoud

VFRdaan

Forumlid
  • Items

    22
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Locatie
    Hillegom

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

630 profielweergaven

VFRdaan's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

5

Reputatie

  1. Wanneer ik de spanning meet heb ik 0,4V tot 4,1V. De spanning loopt mooi geleidelijk op en neer met de gashendel. Wanneer ik ohms meet op de sensor verspringt ie erg veel of gaat ie omhoog terwijl ik de gashendel langzaam dichtdraai. Dit is vooral op het punt halverwege (3,2K ohm). Ook is het doormeten lastig, omdat ik niet altijd last heb van de bovengenoemde symptomen. Lijkt erop dat als ik een tijdje gereden heb 15-25 km dat het probleem zich dan vaak voor doet. Vanmiddag viel hij uit, bij thuiskomst direct tank en luchtfilter eraf en gemeten met als resultaat zoals hierboven beschreven. Ik zal morgen de voeding nog eens meten id, misschien dat de referentiespanning varieert, zeker gezien de 4V bij max uitslag. Meestal zal dit iets hoger liggen toch? Richting 5V.
  2. Beste mede rijders. Alles wijst erop dat mijn trottle position sensor de geest gegeven heeft. (RC46 2001 95000km) Versnelt of houdt in terwijl de gashendel positie gelijk blijft. Sinds vorige week regelmatig uitvallen, fi lampje aan, knippercode 8 (TPS). Daarna weer starten, maar weinig gas response. Boven drieduizend toeren of wanneer ik de koppeling op laat komen valt ie weer uit. Nu kan ik een TPS bestellen, maar ik vraag me af of het afstellen een beetje te doen is. Weet iemand ook de juiste spanningen bij volledig dichte gaskleppen en de spanning bij volledig geopende gaskleppen? Graag hoor ik jullie ervaringen, als die er zijn. Alvast bedankt. Vriendelijke groet Daniel
  3. Lijkt op een wat laag stationair toerental. Dat in combinatie met een vuile injector kan wel voor dit soort problemen zorgen. Injector reiniger erin. Toerental checken bij warme motor. Zal niet veel geks zijn, blijft een VFR😜
  4. Thanks BlackVFR, Gebruik hem nu niet meer dagelijks. Dus ik heb de tijd om het te fixen. Ben al lang blij dat het ( waarschijnlijk) niet de koppakking is. Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
  5. Vandaag eindelijk m'n kuip eraf kunnen halen. Het blijkt misschien toch wel mee te vallen. Het lijkt alleen koelvloeistof te zijn[emoji2]. Aan de kant van mijn thermostaat. Misschien een slang koppeling die niet goed vast zit. Zal deze week nog eens verder kijken. De thermostaat moest toch al uit elkaar omdat deze iets open blijft staan. Thanks iig voor de feedback Daniel Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
  6. Dank voor de reacties zo ver. Morgen hoop ik iig de kuip eraf te halen, dan kan ik hopelijk wat meer zien en vertellen. Ik hoopte dit vanavond al ff te doen, maar ik (moest) wilde de PlayStation van zoonlief repareren [emoji3061] Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
  7. Beste allen, Afgelopen week tijdens het rijden ineens een hoop rook rond mijn VFR800 uit 2001. Nog geen tijd gehad om de boel open te halen (werk in de zorg), maar alles leek onder een mengsel van water en olie te zitten. Hoogst waarschijnlijk de koppakking. Wie weet welke pakkingen er nodig zijn om de boel weer goed dicht te krijgen? Ook ben ik benieuwd of het een klus is die zelf goed uit te voeren is ( op het vlakken van de kop na). En hoeveel geld hiermee gemoeid zou zijn. Alle tips / hulp is welkom. Ik wil vooral even inventariseren of het nog de moeite waard is voor een motor van 20 jaar oud. Dit weekend wil ik kijken om iig de kuip eraf te halen en misschien al beginnen met demonteren van tank, luchtfilter en injectie unit. Groet Daniel Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
  8. Vanavond de achteras uit elkaar gehaald. Heel goed te doen. Met een hamer, wat beleid en veel kruipolie was binnen anderhalf uur de hele excenter los. (Zat best vast allemaal) Morgen even nieuwe lagers laten zetten. Zijn ook niet meer heel best, en nu het toch open ligt...... Verder veel poetsen en morgen weer in elkaar. Nogmaals bedankt voor alle reacties! PS; De borgmoer is prima nogmaals te gebruiken[emoji3] Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
  9. Staat niet in het wp handboek. Ik hoop dat ik daar wel vanuit mag gaan. Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
  10. Dat lukt zoiezo niet met een baco volgens mij [emoji848]. Of wordt het dan in NmB NewtonmeterBier? Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
  11. Sleutelt zo lastig [emoji2957]. Helamaal wanneer je er al een paar gebruikt heb[emoji3061] Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
  12. Thanks, ik ga een dop regelen. Van een baco ben ik geen fan. Woensdag gaat alles uit elkaar, direct een nieuwe ketting en tandwielen dan maar. Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
  13. Dank jullie wel voor het meedenken. Iemand enig idee hoeveel tijd het demonteren kost? Zijn er speciale gereedschappen nodig? Ben handig genoeg, maar zonder speciale gereedschappen werkt vaak niet echt lekker of sloop ik de doel misschien[emoji2957] Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
  14. Ik heb hetzelfde probleem. Krijg er zelfs geen beweging meer in. Ik heb besloten om hem hiervoor maar ff weg te brengen. Ketting is ook op. Tenzij iemand een goede oplossing voor dit probleem weet. Het lijkt of er corrosie tussen de delen zit, zo vast zit het. De moer heb ik al helemaal los gedraaid, dit mocht ook niet baten helaas. Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
  15. Goedenavond Albert, Voor een vfr800i uit 2001 heb ik nog een in goede staat zijnde originele uitlaat liggen. Ik gebruik zelf wel een herrie ding. Misschien wil je overnemen of zoals jij voorstelt ruilen vind ik ook prima. Ik heb nog niet gekeken waar jij woont, maar mijn woonplaats is Hillegom. Laat maar weten of je hierin mogelijkheden ziet. Vriendelijke groet Daniel van der slikke Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
×
×
  • Nieuwe aanmaken...