Ga naar inhoud

VFR Jonges

Forumlid
  • Items

    66
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

VFR Jonges won de laatste dag op 25 januari 2019

VFR Jonges had de meest gelikete inhoud!

Profiel Informatie

  • Locatie
    Houten

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Zilver

Recente bezoekers van dit profiel

712 profielweergaven

VFR Jonges's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

23

Reputatie

  1. Op 1 januari is natuurlijk alles dicht... Omdat de lijst aan effectieve suggesties nogal uiteenlopend is van petroleum tot dasty, heb ik een beetje kruipolie op een poetsdoek gesprayed waarmee de aangekoekte plak ook eenvoudig af te nemen was. De boel glimt weer als een hondelul in de maneschijn. Done. Morgen weer lekker rijden.
  2. Lamp olie klinkt goed, is niet zo agressief en is gevoelsmatig dan ook geschikt om de ketting mee af te nemen. Ga ik mee aan de gang en laat nog horen hoe het afloopt! Dank voor jullie snelle reacties.
  3. Einde van het jaar; tijd om de VFR weer eens te wassen. Zoals gebruikelijk maak ik het beest schoon met S100 totaal reiniger. Gebruik dat spul inmiddels een decennium met telkens weer een mooi eindresultaat. Maar waar ik vanmiddag op vast liep was de olie-waas op de achterbrug en achterwiel, afkomstig van (rode) scottoiler olie. Taaier en plakkeriger dan toffee Iemand een suggestie, hoe dit te verwijderen? (anders dan Scottoiler demonteren) Ben benieuwd!
  4. Rijd jij regelmatig op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht? Dan is het vanaf afgelopen week (maandag 16 december 8:30hr) even extra opletten. Want waar er eerst nog op drie wegdelen werd gecontroleerd, zijn dat er vanaf deze week vijf. Als de snelheid in meerdere secties wordt overtreden, krijgt de bestuurder een boete voor de hoogst gemeten snelheid.
  5. Mij lijkt mij de reductie van uitstoot (2-3%; of is dat het nationale effect?!) wat aan de lage kant omdat het verbruik bij 100kmh in de hoogste versnelling aanzienlijk lager is dan bij 130kmh. Bij mijn auto is 100kmh op de cruisecontrol in ieder geval erg laag. Dat scheelt misschien wel 20%. De stad daarentegen, met elke keer kort optrekken en dan weer moeten remmen voor rood dicht is desastreus voor mijn verbruik. Zodoende ben ik groot voorstander van een groene golf, waarbij de stoplichten bij doorgaand verkeer op groen staan. Hebben ze jaren terug wat experimenteren mee gedaan, maar kom het verdomd weinig tegen.
  6. Heb je de + en - pool aangesloten op de accu? Of alleen de 12v + pool? Ik heb eens een massa probleempje gehad, waardoor alleen de fan niet meer wilde draaien. Alvorens dit structureel/permanent op te lossen, was een snelle fix een extra getrokken massa kabel naar de fan.
  7. Pak hem beet 300 euries. Ben ik ook kwijt voor kleine beurt aan mijn auto, maar die krijg ik terug met ongewijzigde rijeigenschappen...
  8. Begin vorige eeuw gooide men ook wel eens een ei in de radiator... Ik zou het lek opzoeken en het defecte onderdeel repareren of vervangen.
  9. Los van negatieve luchtjes zoals smeltende stekkers en lekkende koelvloeistof, heb je bijvoorbeeld ook de geur van nat wegdek (welke verdampt op je uitlaatbochten), van onderhoud (kruipolie/wd40/etc op je blok) en van poetsen (wax op je blok/uitlaat). Bovenstaande ruik je alleen bij warme motor als je stilstaat. De laatste ruik ik op mijn fiets veel te weinig...
  10. Bij huidige buitentemperatuur werkt mijn RAW schakelaar ook met enige vertraging indien ik er sochtends mee weg rij. Na paar keer gebruiken komt ie langzaam tot leven zonder vertraging. Als je de schakelaar naar links/rechts ingedrukt blijft houden doet ie het overigens wél. Schakelaar schijn je te kunnen demonteren, schoonmaken, invetten en is dan weer gefixt.
  11. Hier de boosdoener van de panfluit. Komt heel nauwkeurig, want nadat ik hem had losgedraaid en tijdens het rijden een beetje omhoog of naar beneden schoof, was de fluittoon alleen hoorbaar bij volledig in het balhoofd gedrukte toestand. At last, oorzaak gevonden. Bizar. Heb ik weer wat geleerd. Iedereen dank voor het meedenken!
  12. Zojuist de facturen van mijn motor aankopen eens op een rij gelegd. En wat blijkt; in het weekend dat ik de schijfremmen heb gemonteerd, heb ik tevens een RAM mount op/in het balhoofd gemonteerd... Het zal toch niet
  13. I wish. Was afgelopen week met de trein naar m'n werk. Volgende week verder. Momenteel verdenk ik zoals eerder opgemerkt de kuipdelen van een kier
  14. Helemaal mee eens. In de jaren negentig had Garmin als uitprobeersel een GPS geproduceerd die coördinaten van je locatie tevens op een kaartje kon tonen, de eMAP. (Tot die tijd genereerde een GPS alleen maar getallen.) Kostte destijds ~1000 gulden, maar er zat nog geen netwerk functionaliteit in de kaarten waardoor er géén route berekend kon worden. Alleen een pijl en een richting. En ehh, succes ermee! Als je kon vliegen werkte dit erg effectief, maar op de motor leidde dit tot het nemen van de meest bijzondere weggetjes. En je was van het levensgevaarlijke kaartlezen af van dat papieren ding bovenin je tanktas, waarvoor je naar beneden moest kijken.
  15. In de laatste speelfilm van Wallace en Gromit zit een soort konijnen-stofzuiger, de rabbit-capturing contraption BV6000, "capable of 125 rpm - that's rabbits per minute" 🐇
×
×
  • Nieuwe aanmaken...