Ga naar inhoud

Lichamelijke klachten tijdens het motor rijden


Ron2701
 Delen

Aanbevolen berichten

Bij het voorstellen van Harry Leeuwarden las ik in reacties van "Duiker"en "Koffieleut" over een verdoofde rechter hand tijdens het rijden op de motor wel te verstaan!! :nono:

"Koffieleut"stelde dat verzwaarde stuureinden bij hem geholpen heeft.

Nu dan, ook ik krijg na verloop van rijden vaak veel last van de rechter hand (een soort slaapgevoel) en heb dan minder controle over de gashendel.

Zijn er hier meerdere mensen, die bekent zijn met dit fenomeen en wat is er tegen te doen.??

"Koffieleut" kun je iets specifieker worden over de verzwaarde stuureinden??

---- gaarne reacties ------

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

na een paar uur achterelkaar rijden begint me hand ook een beetje verdoofd aan te voelen.

kan voorstellen dat zwaardere stuurgewichten kan helpen omdat de frequentie te lager wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb tintelende handen en vingers na een stukkie rijden.

Wat bij mij heel errug helpt is meer met je rug gaan rijden (dus je spieren aanspannen), en minder "krampachtig" aan die gashendel hangen.

 

Klinkt heel gek, maar het helpt bij mij wel.

En als ik het echt niet meer trek, knijp ik ff in de koppeling en schud mijn rechterhand weer wakker.

 

Ik hoop dat je iets aan mijn tip hebt.

 

Greetz,

CassiusZ

Link naar reactie
Delen op andere sites

een maat van mij had ook erg last van het verdoofde gevoel,

bij hem is het nu 75% weg na het aantrekken van de blokbouten... :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan allerlei oorzaken hebben natuurlijk. Ik heb 't zelf wanneer het koud is en heb sowieso al vrij snel last van mn nek.

Aan de andere kant hoort het erbij. Paar uur achter de computer, in de auto of elke andere houding en je krijgt ergens last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorige week een cursus motorbeheersing gevolgd, en daar kwam dit "fenomeen" ook ter sprake.

Mogelijke oorzaken die daar verteld werden:

1. En ook de meest voorkomende, te hard knijpen in het stuur -> oplossing: ontspannener rijden

2. Te hard leunen op uw stuur (en dus met gestrekte armen rijden) -> oplossing: meer de tank gebruiken om te "leunen"

 

Had er ook last van na echt lange ritten, en sinds vorige week let ik er meer op, en het is weg, geen last meer.

 

Echt een aanrader zo een cursus motorbeheersing. Ik heb hem hier (www.motorbeheersing.com) gevolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2. Te hard leunen op uw stuur (en dus met gestrekte armen rijden) -> oplossing: meer de tank gebruiken om te "leunen"

Mooie oplossing, maar mij ontbreekt de daarvoor benodigde fysieke eigenschap (brouwerijgezwel) :pompomdown:

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Ik heb vorige week een cursus motorbeheersing gevolgd, en daar kwam dit "fenomeen" ook ter sprake.

Mogelijke oorzaken die daar verteld werden:

1. En ook de meest voorkomende, te hard knijpen in het stuur -> oplossing: ontspannener rijden

2. Te hard leunen op uw stuur (en dus met gestrekte armen rijden) -> oplossing: meer de tank gebruiken om te "leunen"

 

Had er ook last van na echt lange ritten, en sinds vorige week let ik er meer op, en het is weg, geen last meer.

 

Echt een aanrader zo een cursus motorbeheersing. Ik heb hem hier (www.motorbeheersing.com) gevolgd.

 

Ik heb hier ook last van gehad en ik heb geleerd dat het vaak te maken heeft met de zithouding. Probeer heel bewust te ontspannen. Punt 1 was bij mij zeker het geval en door minder te knijpen gaat het al beter. Tegen een slapende hand doe ik vaak het volgende: Ik leg mijn handen op het stuur precies waar mijn hand over gaat naar mijn vingers en duw mezelf dan iets omhoog (met gestrekte vingers). Hierdoor vang je wat meer wind en ontlast je je polsen. Daardoor komt de doorbloeding van je hand weer op gang. Voor wat betreft het tweede punt. Als je net als Rikus aan het sparen bent voor de beertender in plaats van het sixpack kun je altijd nog proberen om je benen heel bewust tegen de tank aan te "knijpen". Hierdoor kantelt je beken en span je je buikspieren aan. Zodoende ontlast je dus ook je polsen en gaat het slapende gevoel in je handen weg. En verder: veel rijden=veel motorconditie opbouwen. Hopenlijk heb je hier wat aan.

 

Grtz,

 

Very Fast Relaxin'

Link naar reactie
Delen op andere sites

............... Als je net als Rikus aan het sparen bent voor de beertender in plaats van het sixpack .................

Even voor de duidelijkheid, ik ontbeer het brouwerijgezwel, beertender, sixpack etc. Niets van dat alles is aanwezig.

Dus als ik de tank gebruik om op te leunen lig ik met mijn kin op de kontaktsleutel of ik moet de familie juwelen op het spel zetten.

Ik heb het net nog even geprobeerd en ik verzeker je: dat komt het zicht op de weg niet ten goede

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...