Ga naar inhoud

kleppen stellen


Ricocardo
 Delen

Aanbevolen berichten

Hey mensen,

 

Ik heb vandaag eens geinformeerd bij de vorige eigenaren, maar hieruit bleek dus, dat de kleppen van mijn Viffer nog nooit gesteld zijn. Hij heeft nu 30000 km op de klok staan.

 

Klopt het dat het voor t eerst bij 24000 km moet, en dan elke 24000 km?

En wat is zo ongeveer een normale prijs voor kleppen stellen?

 

Is er iemand die die na de tijd doet en goed doet in t zuiden?

 

Ik hoor t wel :)

 

Greetzz Rico.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast starter78

Hoi,

 

Gebruik de zoek functie maar eens. Er is hier al zoveel over geschreven en wat de kosten zijn.

 

Groeten Starter78

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de fabriek word het blok met allemaal nieuwe onderdelen in elkaar gezet die op elkaar gaan in lopen. Na de eerste keer kleppen stellen zal er daarna niet veel meer veranderen. Mijn oude heb ik nooit een klep van hoeven stellen. Gekocht met 47000 km. en weg gegaan bij 87000km.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Ik heb al gezocht op "kleppen stellen", "onderhoud", "kosten", "24000" maar nergens vind ik het antwoord wat dat zou mogen kosten bij de dealer voor een 800fi (zonder VTEC dus).

 

Ik heb al wat rondgehoord, en ik krijg daar prijzen in mijn maag van 700€. Als het bij een VTEC nog duurder is, ben ik blij dat ik 'maar' een gewone heb. :pompomdown:

 

Nuja het moet toch gebeuren, dan zal ik een nieuw setje rubber nog maar een maandje moeten uitstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht dat het bij een VTEC zo duur is, maar een 800FI kan ik me niet voorstellen. Daar wordt je geen hele dag aan kwijt.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn laatste beurt in januari van dit jaar was ik voor mijn 24.000 Km beurt +/- 600 pleuro's kwijt.

Echter daar zat wel een nieuwe achterband bij.

 

Greetz,

CassiusZ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nette prijs. Kleppen stellen heeft een hele naam, maar het controleren stelt niet zoveel voor. De tijd en dus de pleuro meter, gaat pas echt lopen als je moet gaan stellen.

Maar zoals ik al vaker in geklopt heb, valt dat in de praktijk wel mee.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al gezocht op "kleppen stellen", "onderhoud", "kosten", "24000" maar nergens vind ik het antwoord wat dat zou mogen kosten bij de dealer voor een 800fi (zonder VTEC dus).

 

Ik heb al wat rondgehoord, en ik krijg daar prijzen in mijn maag van 700€. Als het bij een VTEC nog duurder is, ben ik blij dat ik 'maar' een gewone heb. :pompomdown:

 

Nuja het moet toch gebeuren, dan zal ik een nieuw setje rubber nog maar een maandje moeten uitstellen.

 

 

700 :o

 

 

tijd dat ik ander werk ga doen.

 

In Weert zit Ritzen motors. Dat is een echte liefhebber, die voor zover mijn info strekt nog redelijke prijzen hanteert. Informeer daar eens. De kwaliteit van zijn werk is heel goed.

Het zou me niets verbazen, dat je dan en kleppen gesteld hebt, voor zover nodig en dat je nieuw rubber hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste keer kleppen stellen is de belangrijkste keer. Later zal er weinig tot niets meer aan te mankeren.

VFRikus

 

 

Van Motoport hoor ik juist dat Honda een beetje door laat schemeren dat de eerste keer overgeslagen kan worden.

Nou zullen ze dat nooit hardop zeggen om claims te voorkomen maar ik laat nu nog geen kleppen stellen.

Misschien volgend jaar als hij rond de 35000 km staat.

 

mvgr René

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb juist van een 2de plaats prijs gekregen (dit keer een Honda-dealer). Daar was het nog maar 250 euro.

 

Dus of de andere is verschrikkelijk duur, of kent net niet genoeg van de VFR om te weten dat er in 2001 nog geen VTEC was. Ik heb zojuist dus maar een vriendelijk mailtje teruggestuurd. Effe afwachten, want het zou mij wel een aantal kilometer sparen als de eerste zich vergist heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van Motoport hoor ik juist dat Honda een beetje door laat schemeren dat de eerste keer overgeslagen kan worden.

Nou zullen ze dat nooit hardop zeggen om claims te voorkomen maar ik laat nu nog geen kleppen stellen.

Misschien volgend jaar als hij rond de 35000 km staat.

 

mvgr René

Dat vind ik een echt Motoport antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien volgend jaar als hij rond de 35000 km staat.

hou er wel rekening mee dat het in je onderhoudshistorie staat, dat is zeker ook van invloed op je inruilprijs...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maandag gaat de VFR gewoon naar de dealer. Voor 600 euro krijgt ze een volledige beurt en een setje Dunlop Roadsmart (Voor + Achter)

 

Daarna zelf alle versgespoten kuipdelen nog gaan terug halen bij de carrosserie en dan kunnen we cruisen. :piraat:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...