Ga naar inhoud

Handvat verwarming


 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Momenteel ben ik serieus aan het kijken naar handvat verwarming.

Ik wel eens wat posts voorbij zien komen hierover maar niet een speciaal topic.

 

 

Er zijn 3 produkten die mijn aandacht hebben getrokken:

 

1) de orginele Honda handvat verwarming - [Honda dealer]

 

2) Daytona handvat verwarming - [hier]

 

3) SAITO II handvat verwarming - [en hier]

 

 

Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze bovenstaande (of andere) produkten ?

 

Ik denk aan o.a. de demontage, installatie, gebruik, betrouwbaarheid, "tips en trucs" etc. van deze grips.

Met name het installeren van de grips zelf lijkt mij het lastigste.

 

Gaarne jullie advies.

 

Groet,

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoi,

 

Voor mijn vtec heb ik de orginele. Makkelijke en duidelijken instructie voor montage. Werkt klasse is traploos instel baar. Is ook heel fijn. Bij mijn weten is dat nij de andere 2 niet mogelijk. Maar er zit wel giga prijsverschil in. Voor mijn cbr heb ik Daytona liggen moet deze nog monteren. Maar een collega van mij heeft dezelfde en is er heel tevrede mee.

 

Groeten Starter78

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toevallig afgelopen weekend de Daytona gemonteerd. Simpele montage ....

 

Ik kan er nog niet heel veel over zeggen maar ik ben er tot nu toe wel tevreden over .... lekker warm hoor :blush:

Ik zag hier de handleiding.

Mijn Duits is niet heel goed en ik haal het er ook niet direct uit: Maar is deze verwarming in stappen instelbaar of traploos?

 

Die zgn. "Start" stand vind ik eng of valt dat wel mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijsverschil maakt mij niet zo veel uit....ik kijk niet op een paar tientjes. :whistle: voor mijn VFR.

Maar is het dan zo'n groot verschil?

 

Van de Honda site:

post-531-1224565086_thumb.jpg

 

Verwarmde handvatten met instelbaar warmte niveau. Beveiligd tegen het ontladen van de batterij.

Prijs: 284,92 Euro

Stuknr: 08T50-MCW-KIT2

 

Ik vind het verschil behoorlijk :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een setje gekocht bij de Motoport. Lijkt een beetje op de Saito. Traploos regelbaar en werkt goed. Kost rond de € 48.-

De grips zelf moet je vast zetten met een beeetje lijm, demonteren zaldus niet gaan.

Ik heb ze aangesloten op een aparte zekering kast die gestuurd wordt door het contactslot, dus leeglopen is er niet bij.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op de Intermot de nieuwste verwarmde handschoenen van Gerbing gepast. Ze zijn supersoepel en niet dikker dan gewone doorrij handschoen (hefst/winter). Er zit geen koper draad meer in verwerkt maar heel dun staal draad. Dit breekt niet in tegenstelling tot het koperdraad.

 

Naar mijn idee hou je in deze dingen wel je handen warm omdat het de bovenkant van je hand verwarmd ipv de onderkant. Het nadeel is het snoer waarmee je vast zit.

Misschien is het wel een goede optie om voor verwarmde handschoenen te overwegen ?(nee ik heb er geen belang bij)

 

Meer info

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag hier de handleiding.

Mijn Duits is niet heel goed en ik haal het er ook niet direct uit: Maar is deze verwarming in stappen instelbaar of traploos?

 

Die zgn. "Start" stand vind ik eng of valt dat wel mee?

 

De verwarming is in stappen instelbaar.

Start is de warmste stand, vind ik zelf vaak ff te warm. Bij on worden de handvatten minder warm, en is na een tijdje wel weer koud.

 

Als ik weer handvat verwarming neem, dan wordt het er een die meer standen heeft voor de warmte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verwarming is in stappen instelbaar.

Start is de warmste stand, vind ik zelf vaak ff te warm. Bij on worden de handvatten minder warm, en is na een tijdje wel weer koud.

 

Als ik weer handvat verwarming neem, dan wordt het er een die meer standen heeft voor de warmte.

Deze hebben maar 2 stappen: Start en On. Traploos regelbaar is ook fijner.

Trouwens, volgens mijn bescheiden mening is de temperatuur van de handvatten niet afhankelijk van het aantal standen die je kunt instellen, maar aan het aantal Watt's wat ze hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf heb de originele Honda handvatverwarming en deze werkt goed. wat ik alleen wel jammer vindt is dat het bedieningskastje wat lomp en naar mijn mening dus niet mooi is helaas heb ik nog geen inbouw bedieningskastje kunnen vinden. Weet iemand van jullie misschien of er ook inbouw bedieningskastjes zijn zodat ik hem in het linker kapje naast het tellerhuis kan monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat moet te fixen zijn

 

Dat snap ik maar ik krijg het bedieningskastje niet open zonder het kapot te maken dus ben ik op zoek naar een origineel inbouw bedieningskastje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...