Ga naar inhoud

Handvat verwarming


 Delen

Aanbevolen berichten

Weet precies wat je bedoeld en ik had ook al even gekeken.

 

Als het kastje open schroeft dan zit dit er in:

post-3252-1225035229_thumb.jpg

 

De knop eraf trekken en je zou de onderstaande moer kunnen losdraaien van de potmeter:

post-3252-1225035235_thumb.jpg

 

Het hele binnenwerk is nu los maar zit nog vast aan de aansluitkabel. Gewoon kastje stuk knippen of de kabel doorknippen.

Het geheel in een ander water- of stofdicht kastje frommelen en een gat boren in het gedeelte waar Rikus ook zijn kastje heeft zitten.

Ander knopje erop en klaar.

Oh ja, voor het LEDje kun je een LED-houdertje kopen en daarbij het zelfde doen.

 

Misschien een idee?

 

Ik zit er zelf ook aan te denken.

 

 

Als het kastje zo makkelijk open gaat waarom maar je de onderste helft van dat kastje niet onder de kuip en de bovenste helft (met draaiknop) boven de kuip. Dan hoef je alleen maar 5 kleine gaatjes in de kuip te boren. En je ziet maar de helft van het kastje zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heb net ff gekeken waar ik die relatief grote regelaar moet plaatsen.

Op de mijne zat hetzelfde (of praktisch hetzelfde setje). De regelaar zat met een soort dubbelzijdig tape op de bovenste kroonplaat geplakt, tussen de bovenkant van de vorkpoot en het contactslot in. Heb het hele zaakje er pas geleden vanaf gesloopt, want vond het lelijk en gebruik het toch niet...

 

De nieuwe (originele) handvatten heb ik overigens, op aanraden van diverse artikelen op internet, gemonteerd met behulp van haarlak. Binnenzijde van de grepen ermee inspuiten, op hun plek drukken (glijdt lekker makkelijk) en zo'n 24 uur laten drogen. Zit muurvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag jongens,

 

ik heb zojuist hetzelfde Booster handvatverwarming - setje als afgebeeld in eerdere foto's gehaald, maar vraag me af waar ik hem het beste op aan kan sluiten. Rechtstreeks op accu natuurlijk never nooit niet... Heb de VFR pas een paar weken dus ben er nog niet helemaal in thuis, maar is bijvoorbeeld het knipperlicht relais iets?

 

Iemand suggesties?

 

Wouter

aangepast door Woutertjuh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo hee V4 ROSSO.

 

Dat is balen. Hoe is dat precies zo gekomen? Het is niet tijdens het rijden gebeurt zeker?

Had je hem wel op het contact geschakeld?

 

BALEN!!!

 

Mochtie willen :rolleyes: ; dit is niet zijn fiets. Hij heeft geen 800 nl. Maar stel je voor dat dit je gebeurt zeg :bawling:

Voorlopig heb ik nog geen temperaturen meegemaakt waar ik ze op nodig heb. Nu is mijn woonwerk-afstand ook maar 24 km; dat scheelt.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik voel een groepsbuy aankomen.... :rolleyes:

 

Nou daar ben ik absoluut voor in!!

Ik vertrouw die dingen voor geen meter ondanks mijn mega fan, koelplaat etc. .

 

:bugerit::wall: Is de schakelaar in de hoogste stand blijven steken :pompomdown:

 

en was dit Honda of . . . ?:P

De accu was in ieder geval wel goed te noemen! :bugerit: geloof ik dit wel?! :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik heb de verwarming van Daytona, bevalt goed. Stand 'start' is erg warm, nog niet geprobeerd met m'n winterhandschoenen. Stand 'On' is erg lekker. Ik ben bezig een schakelaar (of relais) te zoeken die na 1x drukken de stand 'start' heeft en na nog een keer starten de stand 'on' en nog een keer drukken uit gaat. ik wil dit in combinatie doen met een mooie rvs drukker, inbouw onder de tellers. Als dit project slaagt, zal ik foto's plaatsen op dit forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip: druk eens op Ctrl-A terwijl je het bericht van V4 Rosso bekijkt ;)

 

hahaha! Damn, ik kon het al amper geloven, en zocht naar brandsporen op andere onderdelen :D.

Maargoed, desondaks lette ik puur op de foto :P pas toen ik heb in internetexplorer opende, (i.p.v. Firefox) zag ik dat zinnetje . . .

Haha, grappig :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een setje gekocht bij de Motoport. Lijkt een beetje op de Saito. Traploos regelbaar en werkt goed. Kost rond de € 48.-

De grips zelf moet je vast zetten met een beeetje lijm, demonteren zaldus niet gaan.

Ik heb ze aangesloten op een aparte zekering kast die gestuurd wordt door het contactslot, dus leeglopen is er niet bij.

VFRikus

@VFRikus:

Geschakeld via het contactslot heeft ook mijn voorkeur, op welke aparte zekeringkast/groep heb je die aangesloten?

Het is namelijk allemaal erg krap en er is weinig speling in de draden.

 

De oude handvatten heb ik er net af en dat ging vrij makkelijk.

De nieuwe handvatten zijn iets te groot en die zal ik ook moeten afsnijden om de einddoppen (..hoe ze ook mogen heten) er op te schroeven.

 

Het regelkastje ga ik inbouwen. Er komt alleen een knop op het dashboard en LED.

 

Ik zal later wat foto's plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanaf de accu een 6 mm2 naar een relais gebracht (op foto rechts boven) en dit relais is contact gestuurd. De uitgaande stroom (+15) gaat naar een zekeringkast terwijl er ook nog een constante (+30) zekerings kast naas tis gebouwd.

Kortom: weer geen halve maatregelen.

De handvatten heb ik op lengte gelaten en met behulp van carosserie ringetjes de boel op gevuld tot het mooi past.

 

VFRikus

 

post-1168-1226146672_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb je zeer mooi gedaan Rikus.

Je had dus ook dezelfde 'uitbreidingsproblemen'.

 

Momenteel gaat mij dit te ver. Dus is ik zoek wel een alternatief. Gaat wel lukken.

 

Opvullen met carosserie ringetje is wederom weer een goede tip. Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...