Ga naar inhoud

Handvat verwarming


 Delen

Aanbevolen berichten

Dit gaat ook inderdaad erg ver, maar je kan wel simpel een contact gestuurd relais plaatsen. had ik eerst ook. Dan haal je een stuurstroom van de ECU achter in het kontje.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

In Firefox werkt het ook wel hoor!

VFRikus

 

Tuurlijk, alleen verwachte ik dat er iets zou gebeuren . . .

Dus dat zinnetje gin aan mij voorbij ;) Waardoor ik het nog es met internet expl probeerde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor degene die miscchien binnenkort ook eea willen aanschaffen. Bij motozoom zijn de verwarmde handvatten nu in de aanbieding, een setje van Saito kost nu 34 euries, Daytona all season 50 euro. Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals belooft zal ik een paar foto's plaatsten.

 

Omdat ik het regelkastje te groot vind op mijn dashboard heb ik in een elektronica zaak een inbouwkastje, een 3 mm LED-houder en een knopje gekocht (twv: €7,50).

Het wordt dus 'inbouw/onderbouw'.

Onderstaand foto wat er origineel in zat.

post-3252-1226523069_thumb.jpg

 

De LED heb ik van de print afgehaald en verlengd met een kabeltje.

post-3252-1226523170_thumb.jpg

 

Handvatten eraf halen en zijn zelfs herbruikbaar.

Nog iemand interesse (gratis)?

post-3252-1226523318_thumb.jpg

 

Zo ziet je stuur er uit zonder handvatten. Linkerkant is van staal; de rechter gas-hendel zijde is van kunststof.

Lijmresten verwijderen!

post-3252-1226523370_thumb.jpg

post-3252-1226523379_thumb.jpg

 

Het nieuwe elektrisch verwarmde linker-handvat (wat een bijvoeglijke naamwoorden :blink: ) ging er behoorlijk strak op. Voor de gas-zijde heb ik wat kit gebruikt.

Aangezien de nieuwe handvatten op de uiteinden dicht waren heb ik die met een hobbymesje opengesneden zodat de stuureinddoppen weer gemonteerd worden.

Deze nieuwe handvatten waren ook iets langer en ik heb, zoals VFRikus heeft aangegeven, de ruimte opgevuld met wat ringetjes.

Aan de rechterzijde heb ik overigens veerringetjes gebruikt zodat het stuureind niet mee draait met het gasgeven.

post-3252-1226524758_thumb.jpg

 

Gaatje geboord in grijze dashboarddeel en het kastje er onder gehangen. Knopje erop en klaar. De metalen LEDhouder paste trouwens mooi in het gaatje van het dashboard wat er al van fabriek af in zat. (zie op de foto net achter de knop). Daarna kon ik het LEDje er makkelijk in drukken.

post-3252-1226523696_thumb.jpg

 

Achteraf viel het best allemaal mee.

 

Resume: Nu heb ik dus alleen een draaiknopje op het dashboard zitten en een indicatie LEDje voor mijn handvat verwarming.

 

groet,

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel mooi, maar je moet nu voor het stellen van de hoogte van je linker koplamp wel het zijpaneel verwijderen, want daar was dat gaatje voor. Ik geef toe dat dat niet ideaal werkt, maar toch.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel mooi, maar je moet nu voor het stellen van de hoogte van je linker koplamp wel het zijpaneel verwijderen, want daar was dat gaatje voor. Ik geef toe dat dat niet ideaal werkt, maar toch.

VFRikus

Ahaaaaa, ik dacht al waarom zitten daar gaatjes in...... :1241emule: :smileystupid::oops:

 

Maar goed, ik lig er niet wakker van. En het LED houdertje is er zo weer uit te schroeven.....maar het blijft zo zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt ook niet mee om met een schroevendraaier de stel schroef te pakken te krijgen, dus wat dat betreft hoef je daar niet over in te zitten. Het was alleen overduidelijk dat je niet wist wat de bedoeling van het gaatje was.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jij hier gedaan hebt bedoelde ik eerder al in een post. Dit ziet er stukken beter uit dan die hele kast in het zicht bovenop je kuip.

aangepast door VFRLoos
die enorme quote maar weggehaald, 'n mens zou van al dat scrollen bijna RSI krijgen :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gisteren de laatste stap uitgevoerd: aansluiten op de spanning.

 

Ik heb daar een relais voor gebruikt. Deze wordt geschakeld door mijn achterlichten.

De constante 12V (na de 30A zekering) toegevoerd aan het schakelcontact van het relais.

 

Zie hier de constructie.

post-3252-1227355159_thumb.jpg

 

Zekeringhouder van de verwarming vast ge-tyrapt aan een opstaande lip. Het relais kon vervolgens in de zekeringhouder worden geschoven.

 

 

Persoonlijk vind ik de iets dikkere handvatten lekkerder vasthouden dan het origineel. En verwarmd. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...