Jump to content

Sign in to follow this  
vfroem

VFR750R / RC30's fabrieksracers

Recommended Posts

Begin jaren negentig werd er met de VFR750r (RC30) geracet.

HRC (Honda Racing Company) bracht kits uit welke je kon monteren op je RC30 om je motor te optimaliseren voor de race.

 

Daarnaast had men ook onderdelen welke alleen door Fabrieks race teams geleased werden en toen niet te koop waren.

Overtreffende trap waren de NLOB motoren; af fabriek volledig klaar voor de internationale wedstrijden waaronder de 8 uur op het circuit van Suzuka in Japan.

 

Hieronder een foto van 4 motoren welke 14 jaar hebben stil gestaan:

post-381-1229467247_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Wat zijn dat voor tankjes en rubberen slangen die de eerste en derde achterop hebben zitten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

carburateurs welke alleen te leasen waren:

post-381-1229467415_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Wat zijn dat voor tankjes en rubberen slangen die de eerste en derde achterop hebben zitten?

 

carter ontluchting met opvang voor de olie(damp).

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

carburateurs en deelname sticker Suzuka 8 uur (team werd 5e in 1994)

post-381-1229467846_thumb.jpg

post-381-1229467869_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

volgende week hebben ze een nieuw baasje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
carburateurs en deelname sticker Suzuka 8 uur (team werd 5e in 1994)

Dat zijn nog eens open luchtfilters :lol:

 

volgende week hebben ze een nieuw baasje :D

Alle vier? :shock: Ik voel een forum meet bij vfroem in de schuur aankomen :pompom:

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

kost dat? rijklaar dan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

En zijn ze ook allevier compleet? Met kuipwerk en al? Ziet er iig zeer fraai uit!

Mvg,

 

Wubbes

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

is dat eigenlijk wel street-legal?

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

wel wat speciaals VFRoem!!

Hoe kom je er in vredesnaam aan zeg?

 

mooi spul, kan je naar hartelust aan sleutelen ;)

Edited by Tom

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
 
volgende week hebben ze een nieuw baasje :D

 

Damn VFROEM, stiekem ben ik verschrikkelijk jaloers!!!!

 

Ben benieuwd hoe ze in het echt zijn.......

 

Greetz,

CassiusZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

3 zijn er al compleet, 1 is compleet te maken.

Kuipwerk en hele vracht extra onderdelen zit er bij.

Volgende week haal ik alles op; staat al in Nederland.

 

Fietsen zijn 'net niet' street legal....

Wil ze allemaal opbouwen met kuip.

1 motor wil ik houden, de andere 3 gaan in de verkoop.

 

Ze hebben 14 jaar stil gestaan; heb ze nog niet horen lopen.

Met name de NLOB machine wil ik zeker weer lopend maken.

 

3e foto is de tandwieltrein van een NLOB, de 2e foto van een RC30, 1e van mijn VFR-F; let op het verschil in aantal tandwielen.

Alles is anders in een NLOB blok; het verschil is bijna net zo groot als met een RC36 blok.

post-381-1229512865_thumb.jpg

post-381-1229512982_thumb.jpg

post-381-1229513044_thumb.jpg

Edited by vfroem

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Aha, dus dat is de VFR750R. Ik liep een paar weken terug tegen wat informatie aan van een vfr750r uit '87 '88. Dacht nl. dat de vfr750f alleen bestond :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien