Ga naar inhoud

condens in voorlampen vfr vtec


johnno
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb een probleem met condens in de voorlampen. Als ik heb gereden met koud weer en zet de motor neer dan vormt zich een condenswaas in de voorlampen van mijn vfr vtec. Ik heb alle rubbers van de lampen gecontroleerd maar kan niets bijzonders vinden. Zijn er meer mensen met dit verschijnsel. Ook tips en trucs om het eventueel te verhelpen zijn welkom.

 

Alvast bedankt,

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee of de VTEC hem ook heeft, maar de 800 heeft een afdekplaatje onder de koplamp zitten om het stadslichtje te kunnen vernieuwen. Als die ontbreekt krijg je dit ook.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg het probleem niet in als ik in de regen heb gereden maar wel als ik de motor heb gewassen.

 

Lijkt me eigenlijk niet zo'n probleem want het is ook zo weer weg.

 

mvgr René

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat je een lamp op hebt t gehad (voor een nieuwe lamp te monteren ) en het vochtig weer was

Een gloeilamp demonteren met een föhn de warme lucht in blazen , daardoor gaat de vochtige lucht eruit

Het is gewoon een natuur probleem waar meerdere auto koplampen ook problemen mee hebben (zeker in moeilijke hoeken ) , is altijd al

een probleem geweest maar vroeger kon je dit niet zien omdat hier geen heldere koplampen op zat

 

Condens kan geen kwaad vocht (lekkage ) wel , evt kijken dat de draden goed afhangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

....

Een gloeilamp demonteren met een föhn de warme lucht in blazen , daardoor gaat de vochtige lucht eruit

.....

Je kan ook gewoon de lamp bevestiging loshalen en er half in laten zitten. Licht aan zetten, 2 koppen koffie drinken en is ook droog van binnen.

Zelfde effect.

 

groet,

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

En een loden pijp. Twee H-7 en twee achterlichten is zo'n 130 Watt. Dat hoeft niet lang aan te staan met een accu van 12aH en het word aan duwen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee H-7 en twee achterlichten is zo'n 130 Watt. Dat hoeft niet lang aan te staan met een accu van 12aH en het word aan duwen.

overtocht Rozenburg-Maassluis is al voldoende... :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Komt door vocht dat er op 1 of andere manier is ingekomen (bijvoorbeeld een lampje wisselen in de regen, een rubber dat niet helemaal goed zit, ergens een lekje etc.) Wat ik gedaan heb bij de auto van m'n vriendin die hetzelfde probleem had (waarschijnlijk nog wel iets erger aangezien hier 3 cm water in de koplamp stond doordat een monteur de afdekkap niet goed had teruggeplaatst) was; eerst alle kappen etc. controleren rubbers beetje WD40 op en alles goed dicht maken, vervolgens lampje eruit halen, een stuk flexibele pijp met 1 kant op een haarfohn plakken en de andere kant door het gat waar eerst de lamp zat en dan droog blazen, vervolgens lampje d'r weer in klaar.

Hoop je ermee geholpen te hebben, groet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook condens in de lampen na een koude rit. Dit kan geen kwaad. Alle VTEC's hebben dat. Als je weer verder rijdt is het ook zo weer weg.

 

Groet,

 

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee of de VTEC hem ook heeft, maar de 800 heeft een afdekplaatje onder de koplamp zitten om het stadslichtje te kunnen vernieuwen. Als die ontbreekt krijg je dit ook.

VFRikus

 

Kapje heeft niks met de afdichting van de koplamp te maken is alleen om het gat van de kuip dicht te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, maar als hij er niet in zit kan je wel degelijk condens krijgen! Terwijl dit niet het geval is als hij er inzit, weet ik uit ervaring.

Het is trouwens maar weinig, als je lamp een halve minuut brandt is het al weer weg.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ook wel eens last van dat er wat condens in zit maar zolang het er idd met een paar tellen uit is na inschakelen van verlichting vind ik het goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...