Ga naar inhoud

Overnachten Teutoburger Wald


Humaxy
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik ga 30+31 maart de route uit Motorplus door het Teutoburgerwald rijden :ride: .

Ben daar nog niet geweest maar diverse positieve verhalen over gelezen. Denk ergens in de buurt van Porta Westfalica te gaan overnachten en zoek een motorvriendelijk gasthof. Eisen: VFR in garage, goed eten (meestal geen probleem in Dld) en een goed bed.

Iemand nog tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Villa Lowenherz??

 

Bedankt voor de tip, Roodrunner. Ziet er zeker goed uit en hoewel enigszins uit de route lijkt het me een stukje omrijden wel waard (uiteindelijk is omrijden nooit een straf op onze VFR..). Maar helaas, volgens hun website is Villa Lowenherz nog niet geopend op doordeweekse dagen in maart.... :bugerit:

 

Meer mensen met goede ideeën? Omgeving Porta Westfalica het liefst..

aangepast door Humaxy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de genoemde hotels ken ik er een paar:

 

* Hotel Sauerlander Hof in Willingen, goed eten, goed hotel, al met de MTC Veendam naar toe geweest :) Ligt iets hoger dan Zueschen

* Hotel Muller in Kyllburg (met kennissen van de MTC naar toe geweest) goed hotel met burgerliche kuche. Soms een forel uit de KYLL. Goede faciliteiten en Ulli is helemaal gek :)

* Fritzes Goldener Stern.... Schauenburg Breitenbach.... Alleen jammer van dei kerkklok om half acht 's ochtends. Zeer goed (uitmuntend) eten, lunchzakje mee voor onderweg, goede locatie tussen Kassel en de Eder Stausee, kan me nog goed herinneren dat er Kirmes was in het dorp. Wij met Fritz mee. Allen ladderzat weer in het hotel, Fritz de wind van voren, wij nog even doordrinken en wakker worden van die kerk....

 

Maar goed. Ligt allemaal te ver uit de richting. Het dichts bij ligt nog dat hotel in Bad Iburg.

 

Hier gaat de mtc Veendam en omstreken dit jaar naar toe: (25 km van Osnabruck, 100 km van Enschede, 50 km van Porta Westfalica: Hotel altes berghaus Bad Essen ) Helaas in hetzelfde weekend als dat wij in Zueschen zitten :(

 

Wil je een rondje rijden, ga je de esserberg (5 haarspelden, ook al eens gereden in de midzomerrit) op en dan ergens weer terug over het wiehengebirge/teutoburgerwald en over de b61 terug naar bad Essen. Heerlijke omgeving daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips zover, maar kom er helaas nog net zo veel verder mee. Dat gasthof bij Bad-Iburg is weer te dichtbij namelijk....

Heeft niemand nog ergens een hüpsch vakantievriendinnetje van vroeger wonen daarzo? Ik hoef niet persé in zo'n gasthof hoor, bij haar op de kamer is ook goed...

Hoe dan ook, ik blijf de rest vd week open staan voor jullie ongetwijfeld fantastische ideeën en ervaringen!!

Bedankt alvast daarvoor.

 

(ter herinnering: omgeving Minden/Porta Westfalica voor maandag 30/3)

aangepast door Humaxy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn adresje in Bad Essen dus ook niet goed genoeg?? :unsure:

 

Ja zeker wel, mien jong, maar ben daar veel te vroeg als ik de route "onderlangs" rijd óf pas volgende dag als ik "bovenlangs" rijd. In beide gevallen ligt Porta Westfalica ongeveer op de helft, zodoende mijn zoektocht aldaar.

Maar ik waardeer je suggesties er niet minder om, hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehe, weer terug van 2 dagen Teutoburger Wald. Moet zeggen dat de route uit Motorplus zeer tegenviel. Bleek ook bovenste deel geen TeutoburgerWald te zijn maar Wiesenbergerland. 'Echte' Teutoburger Wald is vanaf Tecklenburg een smalle strook helemaal tot omgeving Paderborn. Maar goed, route had rare tussenpunten, door woonwijken e.d. Had de route versie NT2008 gedownload en laten herberekenen in mijn versie 9 NT (=2007). Vreemd, maar het zij zo. Hoe dan ook, Sauerland en Eifel vele malen mooier.

:focuski9: Ben door de schoonheid van de route (:liar:) dus iets verder dan het geplande Porta Westfalica gekomen en wel net voorbij Herford. In het plaatsje Häger geslapen in prima en zeer schoon gasthof met motorrijdende eigenaar. Motor kon in de garage en volgende ochtend 'hielp' hij even met het kettingsmeren en banden/lichtcontrole. Prijs € 31 pp voor 2-persoonskamer of € 39 op 1-persoonskamer, incl. frühstück. Ook goed gegeten (soep, dikke schnitzel en ijs/bessen toe) voor circa € 22.

Adres:

Gasthof Weinhorst

Engerstrasse 123

33824 Werther-Hägen

www.gasthof-weinhorst.de

:ride:

aangepast door Humaxy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...