Ga naar inhoud

VFR verzekeren


Erwin K
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Even een vraagje waar kan ik mijn VFR het beste laten verzekeren(goedkoopste).

Via het KNMV scheelde het al gauw 100 euro per jaar vergeleken met Unive zijn er nog betere opties dan het KNMV ?

 

 

Groeten,

 

Erwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt verzekeraars niet blind op prijs vergelijken, de voorwaarden kunnen ook verschillen. Mijn vorige motor had ik verzekerd via de KNMV en mijn huidige motor is verzekerd via Interpolis (net als de verzekeringen van mijn woning). Daar krijg ik ook extra korting i.v.m. mijn overige verzekeringen. Voor de motor betaal ik iets van 9 euro per maand voor een WA verzekering geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Bij verschillende verzekeringen kun je de No Claim van je auto gebruiken voor je motor. Dat is o.a. bij Polis direct.

Ik ben daar nu verzekerd met twee auto's en m'n VFR. Allemaal voor een 70% No-claim korting.

 

Overigens goede ervaringen met Polis Direct (ook met schade afhandeling) en ze garanderen 10% goedkoper te zijn dan iedere andere serieuse offerte.

Het is het proberen waard.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

knmv mag dan goedkoper zijn, lees wel even de voorwaarden door. Er zitten hier en daar enkele belangrijke verschillen

Link naar reactie
Delen op andere sites

een verzekering is geen brood wat je koopt bij de bakker

lees je polis/offerte goed door en vergelijk op voorwaarden

check of wat jij wil/belangrijk vind in de voorwaarden staat en kijk vervolgens naar de prijs

 

alleen de goedkoopste zoeken krijg je een keer het lid van op de neus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf verzekerd bij de Noordhollandsche.

WA + kleding ed.

betaal iets van 6,-/maand.

is wel een combipolis en 80% noclaim

Link naar reactie
Delen op andere sites

TWee maanden geleden een groot onderzoek voor mijzelf gedaan en ik ben nu voor mijn (bijna) nieuwe VFR verzekerd bij de KNMV en dat na het lezen van de voorwaarden.

 

Wat mij opvalt is dat er voor WA en WA met opties nauwelijks verschillen zijn in prijs. Het heeft ook nauwelijks zin daarvoor te gaan shoppen, het scheelt hooguit een paar tientjes per jaar. De al gemoemde pakketpolissen zijn daar ook goed voor. Jarenlang (33 jaar) was ik hiervoor verzekerd bij wat tegenwoordig Fortis ASR heet.

 

 

Maar voor All Risk verzekeringen is dat geheel anders. Enorme prijsverschillen om een voorbeeld te noemen. Bij Fortis ASR was ik daar 181 Euro per maand voor kwijt met 80% korting!! Ik zou daar niet graag zitten als ik geen schadevrije jaren had.

De prijs voor een heel jaar bij KNMV en ANWB (KNMV is een paar tientjes goedkoper) is ongeveer 400 Euro per jaar. Dat was maar iets meer dan twee maanden bij Fortis!

Motoport verzekerd ook heel goedkoop. Ik weet alleen niet of zij je ook willen verzekeren als je daar je motor niet gekocht heb.

Dan heb je nog de MAG (Motor Actie Group) ook daar is de verzekering niet erg duur, maar wel weer bijna 100 Euro meer dan bij de KNMV en ANWB.

 

Voor de MAG, KNMV en ANWB is het beter daar ook lid te zijn, want dan krijg je veel korting, die vaak meer is dan het lidmaatschap.

 

Verder verschilde de eisen voor een alarm. Bij de KNMV is dat niet nodig voor een VFR, alleen een ART4 gekeurd slot is nodig (ook in de schuur of niet inpandige garage).

Dus als er geen alarm met certificaat op zit moet je er anders er een (soms opnieuw) laten inbouwen. Wat de verzekering eigenlijk onnodig duur maakt, tenzij je zelf er een alarm op wilt.

 

Verder scheelt het nog enorm waar je woont. In de grote steden ben je veel meer kwijt als er een diefstalverzekering bij zit, maar ik weet niet Oud-Beijerland in de regio Rotterdam hoort wat verzekeringen betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij verschillende verzekeringen kun je de No Claim van je auto gebruiken voor je motor.

En die no-claim verdwijnt bij sommige verzekeraars ook voor al jouw voertuigen als je op slechts één schade claimt. Iets om in de gaten te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De motoport-verzekering is gewoon de verzekering bij Enra. Daar kun je je ook rechtstreeks aanmelden. Voor het ene type motorfiets was in mijn geval de KNMV veel goedkoper, namelijk voor de VFR (allrisk). Dat scheelde heel veel geld. Voor de nieuwe motorfiets van mijn vrouw is de ENRA weer veel goedkoper (ook allrisk). Vergelijkbare voorwaarden.

 

Pas op met het overnemen van de No-claim van je auto. Je krijgt dan wel de korting, maar je begint met 0 (nul) schadevrije jaren en je moet echt opnieuw gaan opbouwen. Dus óf je gaat voor schadevrije jaren, óf je gaat voor een no-claim korting.

aangepast door L1dert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit bij unive en daar kun je ook je motor qua no-claim koppelen aan je auto (schadevrije jaren voor mij geen probleem had ik toch niet toen ik de motor verzekering afsloot). No-claim is dan hetzelfde als bij de auto maar je moet wel kiezen welke no-claim je beschermt wilt hebben. Doe je dat op de auto en je krijgt wat met de motor dan val best een eind terug krijg je wat met de auto is er eigenlijk niet zoveel aan de hand. Maar vergeet niet dat als je all-risk verzekerd dat wat je bespaard door dit te doen na 1 jaar al zoveel is dat het niet zo'n ramp is als je een paar treden terug valt (was bij mij naar 58% na 2 schadevrije jaren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf heb al mijn verzekeringen door een assurantie adviseur laten checken en zij hebben voor mij de diverse verzekeringen die een mens nodig heeft bij verschillende maatschappijen ondergebracht.

 

En ik krijg dus van mijn adviseur ook gewoon de stapelkorting die je krijgt als je meerdere verzekeringen afsluit.

 

Je kunt niet overal verstand van hebben toch?

 

mvgr VFRené

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga denk ik is bij unive kijken, Ik heb mn auto er ook verzekerd en na alle kleine lettertjes ben je bij unive bijna het zelfde kwijt met WA als bij de rest.

 

In ieder geval bedankt voor de tips.

 

Groeten,

 

Erwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag je hopen dat je niet uitsluitend w.a.-verzekerd bent, want een collega VFR-rijder (SpeedyWilly) heeft kortgeleden schade gehad met de VFR van z'n vriendin veroorzaakt door een derde (auto).

Hij is (nog) verzekerd bij Unive en die wilden hem niet helpen. Helaas meneer, u bent uitsluitend w.a.-verzekerd. Dus uitsluitend verzekerd voor schade die je veroorzaakt aan derden.

Hij moest zijn schade zelf maar zien te verhalen. Gelukkig heeft een collega VFR-rijder, die bij een assurantiekantoor werkt, de schade uiteindelijk netjes en kosteloos verhaald.

Persoonlijk advies? Univé heeft zo’n 150 regiokantoren in het land. Er is er dus altijd wel één bij u in de buurt. Ja, ja, ja, alleen helpen wij u mooi niet!!!! Unive, daar plukt u de vruchten van.

Unive, u wordt bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan toch moeilijk verwachten dat een verzekeraar dingen voor jouw gaat doen waar je je zelf uitdrukkelijk niet voor hebt verzekerd.

Ik vind dat je hier wel een beetje erg kort door de bocht gaat.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...