Ga naar inhoud

Ervaring SuberBikeStuur VFR800FI


Rulesy
 Delen

Aanbevolen berichten

Enige tijd geleden kwam ik op dit forum een 2ehands superbikestuur tegen

voor mijn motor: VFR800FI bj 2000

 

Ik had met langere toerritten last van mijn polsen schouders en nek en heb

besloten om voor die paar tientjes het maar eens te wagen.

 

Toen hij op de mat viel ook direct aan de slag: appeltje eitje dacht ik.. nou

niet helemaal... de oude stuurhendels lagen er zo af..no problem. het nieuwe

stuur zat er ook zo op.. no problem.. alleen was nu mijn stuur uitslag gehalveerd

:angry::klop:

alles er weer af moeten slopen.. kroonplaat er ook af, kabels anders gelegd

en tadaa de boel weer gemonteerd en yes links weer 100% maar naar rechts weer

maar half.. Gaskabels te kort! :1531:

Even verder geneusd op internet.. en ik las de opmerking: gaskabels langs de

andere kant van je balhoofd leggen, PLING :shock:

Maar goed.. wat een %$##@**&&%%$#%$$#$$#@@@%%** werk de 1e keer

om die airbox eruit te krijgen.. brak me ook nog ergens een vacuum aansluiting af..

:shit: dus heerlijk naar bed gegaan...

Volgende dag met frisse moed opnieuw begonnen.. in alle rust de airbox gedemonteerd

gaskabels verleggen was appeltje eitje en airbox monteren wederom %$#%#%#%$ werk

maar het is allemaal prima gelukt, na het ontdekken van wat foefjes...

de hele boel weer gemonteerd en tevens wat nieuwe handvatten erop gezet die ik ook

nog had liggen.

en het resultaat:

e8f94e4d6b5645d7af93adf90f96d04f.jpg

 

f94bf8b72d7c4aceaf7016daa279fcd3.jpg

 

e83359a4145a470a8b3564e84eab0110.jpg

 

0e680e46dabe43dd80eb11a68b42c697.jpg

 

De volgende dag had ik een rit staan van krap 300 km..

Uiteraard even wennen, de houding is echt een stuk rechterop (voor mij) en dan reageert

de boel toch anders.. maar binnen no time een smile :D zoals het hoort.. de houding is

een stuk relaxter, rechterop. het brede stuur bevalt me prima! motor rijdt er heerlijk mee

en na die 290km geen centje last in mijn polsen nek of schouders... voor mij dus echt een

goede investering.. over de looks tja kan je twisten, ik vind het absoluut niet storend.

Moet alleen even een andere rammount halen want deze vind ik niet mooi, en een kortere

wasknijper maar dat komt goed.. Bijkomend voordeel waar ik tijdens de rit achter kwam:

Ik zat met mijn hoofd altijd precies in de turbulentie van de ruit (1.80m met een Puig dubble

bubble screen) nu zit ik er net boven wat toch een boel gedender scheelt in de helm.

 

kort om: ik ben dr errug blij mee! :yahoo:

 

Greetz all

aangepast door Rulesy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Brilliant! Ik zie dat ook wel zitten, vooral de breedte van zo'n stuur. Maar ik vind het wel een hele klus, zeker als ik hoor dat je gaskabel verlegd moet worden, daarom ga ik het eerst proberen met stuurverhogers van GenMar. Vind ik het dan nog te laag, dan kom ik bij jou langs voor tips. Ziet er strak uit. Nog een vraagje: hoe is het zicht in de spiegels met deze houding?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om wat te kunnen zien in de spiegels moet ik mijn ellebogen iets intrekken, maar dat had ik met het originele stuur ook.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Gast liegebeest
idd, nog steeds volledige stuuruitslag..

past precies!

 

Ah mooi, bij jou zie je ook dat het stuur naar achter komt zeg maar.

 

Weet je welk merk set je hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het stuur is tot en met de uiteinden van de trillingsgewichtjes 77cm

 

het merk is MFW volgens de sticker..

er staat nog GH8 in gestanst, type??

 

Greetz

aangepast door Rulesy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er goed uit!

Nu nog een "How-to" en er zullen er ongetwijfeld meer gaan volgen.

 

Ik ga morgen even kijken voor een SBK stuur en als die binnen is zal ik er wel een How-To van maken maar stelt op zich niets voor B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond mijn beschrijving al een aardige how to :yes:

Als het je hiermee niet lukt moet je er volgens mij ook ma afblijven :357:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de kit besteld en hij komt volgende week binnen en met een beetje mazzel zelfs nog deze week.

Het is een LSL/ABM kit, in de kit zit een (semi) kroonplaat en het stuur en meer is er bij de V-tec niet nodig.

Geen langere kabels/leidingen nodig en gelukkig ook geen stukken uit de kuip zagen.

Bij de 800Fi zit er in zo'n kit nog een claxonkabel bij en bij het model daarvoor heb je ook langere rem-/koppelingskabels nodig maar die zitten daar ook in de kit.

Ik heb 'm bij de dealer besteld omdat dat goedkoper was dan bij MDI direct (tenzij je het zelf ophaalt) :scratchchin:

Dus nog een klein momentje en dan is het forum weer een How-to rijker B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Na wat tegenslagen heb ik eindelijk de SBK kit compleet binnen en gisteren afgemonteerd en ik kan je vertellen dat de motor minstens 50Kg lichter aanvoelt :mellow:

Meer dan even van huis naar het werk heb ik nog niet gereden maar de eerste kilometers bevielen al goed dus denk dat het alleen maar beter wordt als ik eenmaal gewent ben aan de nieuwe setting (heb ook de rem- en koppelingshandle anders gezet wat het grootste gewenning is).

Ik heb een paar foto's gemaakt en de How-To volgt... begin al gemaakt maar toen was de tijd op dus nog even geduld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar foto's gemaakt en de How-To volgt... begin al gemaakt maar toen was de tijd op dus nog even geduld.

 

Laat maar komen die How-to. Ik heb vóór mijn weekje Dolomieten de clip-ons 14 mm verhoogd wat een betere zithouding opleverde, maar ook heel snel tintelende handen. Heb ze dus weer teruggezet en ga nu waarschijnlijk toch maar voor een SBK-stuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...