Ga naar inhoud

,


vfrnold
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb geen ervaring met de carburateur van de VFR, maar als het een luchtregel schroef is lijkt mij dat bij indraaien het mengsel rijker wordt.

Rijdt anders even bij je (auto)garage langs, die heeft ongetwijfeld een CO meter en wil hem er vast wel even in hangen, dan weet je het zeker.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor zover ik het heb begrepen is het de plaats van deze schroef die bepaald of 't een lucht- of benzineschroef is. Bevindt deze zich in de buurt vd intake?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afstelling zoals deze in het werkplaatshandboek staat, is niet per se het beste voor jouw fiets hoor. Dat kan best afwijken. Heb je nu het gevoel dat hij te arm of te rijk staat, loopt hij niet lekker?

 

Mijn gezonde verstand zegt dat indraaien een rijker mengsel geeft (meer benzine, minder lucht), bij luchtstelschroeven. Bij benzineschroeven is het juist andersom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

UItgaan van je werkboek is slechts een basisinstelling en moet dan ook bij alle 4 de carbs gebeuren.

Wil je het echt goed doen dan moet je zoals Rikus al aangeeft naar een garage of motorzaak die meetapparatuur heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afstelling zoals deze in het werkplaatshandboek staat, is niet per se het beste voor jouw fiets hoor. Dat kan best afwijken. Heb je nu het gevoel dat hij te arm of te rijk staat, loopt hij niet lekker?

 

Mijn gezonde verstand zegt dat indraaien een rijker mengsel geeft (meer benzine, minder lucht), bij luchtstelschroeven. Bij benzineschroeven is het juist andersom.

Ik ben het nog nooit bij geen enkele carburateur anders tegen gekomen dan dat je het kanaal afsluit door indraaien en verder open als je uit draait.

Dat houd in dat bij een luchtschroef je bij uitdraaien meer lucht krijgt bij dezelfde hoeveelheid brandstof, dus armer mengsel.

Dat houd ook in dat je door een benzine schroef uit te draaien meer benzine bij de zelfde hoeveelheid lucht krijgt en dus een rijker mengsel.

VFRikus

p.s. over het algemeen zijn regelschroeven luchtschroeven en zijn de benzinesproeiers vaste doseur openingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of FF DIT doen en dan naar een rollenbanktester. Dan krijg je je carbs pas ECHT correct afgesteld.

 

.....wilde al bijna gaan zeggen .... meten=weten .... :D;)

aangepast door Che
Link naar reactie
Delen op andere sites

maar zijn we daar niet te veel aan de hobby gebonden,???

Bedoel ie daar mee?

Als je wil weten wat het effekt van in of uitdraaien is kan ook een gewone autogarage je prima helpen.

Wil je echt goed afstellen moet je doen wat Che gedaan heeft. Dan kan je per cilinder meten en afstellen.

VFRikus

p.s. meten = weten, helemaal mee eens, maar nog niet compleet. gissen = missen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of FF DIT doen en dan naar een rollenbanktester. Dan krijg je je carbs pas ECHT correct afgesteld.

 

.....wilde al bijna gaan zeggen .... meten=weten .... :D;)

 

 

Je kan natuurlijk ook gewoon de uitlaat tot op de bochten demonteren en per bocht meten.

 

Maar of de buren daar zo blij mee zijn :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals vfrikus het zegt klinkt het logich en denk ik ook dat het zo is, en inderdaad het beste is de motorzaak.

 

maar zijn we daar niet te veel aan de hobby gebonden,???

 

Of je struint marktplaats e.d. af op zoek naar een CO meter, die niet meer voor de APK mag worden gebruikt, die kan je voor weinig op de kop tikken en zo meet je het zelf.

Ik heb zo toch al wat storingen opgespoord en verholpen, waaronder hangende choke en loszittende inlaatrubbers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hellaas zitten de bochten van de vfr aan elkaar tot en met de collector, maar een zaag doet wonderen

 

 

Bij mijn oude rc 24 heb ik ze alle apart en hoef ik niet te zagen.

aangepast door vroembert
Link naar reactie
Delen op andere sites

hellaas zitten de bochten van de vfr aan elkaar tot en met de collector, maar een zaag doet wonderen

 

 

weet niet meer welke M maat je moet hebben maar kijk anders even in de DYNO topics want daarin staat over dit onderwerp ook genoeg geschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het nog nooit bij geen enkele carburateur anders tegen gekomen dan dat je het kanaal afsluit door indraaien en verder open als je uit draait.

Dat houd in dat bij een luchtschroef je bij uitdraaien meer lucht krijgt bij dezelfde hoeveelheid brandstof, dus armer mengsel.

Dat houd ook in dat je door een benzine schroef uit te draaien meer benzine bij de zelfde hoeveelheid lucht krijgt en dus een rijker mengsel.

Dat is toch precies hetzelfde wat ik zeg? Bedoelde je dit bericht ter ondersteuning?
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...