Ga naar inhoud

,


vfrnold
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb geen ervaring met de carburateur van de VFR, maar als het een luchtregel schroef is lijkt mij dat bij indraaien het mengsel rijker wordt.

Rijdt anders even bij je (auto)garage langs, die heeft ongetwijfeld een CO meter en wil hem er vast wel even in hangen, dan weet je het zeker.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor zover ik het heb begrepen is het de plaats van deze schroef die bepaald of 't een lucht- of benzineschroef is. Bevindt deze zich in de buurt vd intake?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afstelling zoals deze in het werkplaatshandboek staat, is niet per se het beste voor jouw fiets hoor. Dat kan best afwijken. Heb je nu het gevoel dat hij te arm of te rijk staat, loopt hij niet lekker?

 

Mijn gezonde verstand zegt dat indraaien een rijker mengsel geeft (meer benzine, minder lucht), bij luchtstelschroeven. Bij benzineschroeven is het juist andersom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

UItgaan van je werkboek is slechts een basisinstelling en moet dan ook bij alle 4 de carbs gebeuren.

Wil je het echt goed doen dan moet je zoals Rikus al aangeeft naar een garage of motorzaak die meetapparatuur heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afstelling zoals deze in het werkplaatshandboek staat, is niet per se het beste voor jouw fiets hoor. Dat kan best afwijken. Heb je nu het gevoel dat hij te arm of te rijk staat, loopt hij niet lekker?

 

Mijn gezonde verstand zegt dat indraaien een rijker mengsel geeft (meer benzine, minder lucht), bij luchtstelschroeven. Bij benzineschroeven is het juist andersom.

Ik ben het nog nooit bij geen enkele carburateur anders tegen gekomen dan dat je het kanaal afsluit door indraaien en verder open als je uit draait.

Dat houd in dat bij een luchtschroef je bij uitdraaien meer lucht krijgt bij dezelfde hoeveelheid brandstof, dus armer mengsel.