Ga naar inhoud

Nieuwe remblokken


 Delen

Aanbevolen berichten

Weet er iemand of de remblokken van bij david silver spares gesinterde zijn (de genuine honda's)?

Net een mailtje gedaan en hij antwoordde dat het dezelfde zijn die er standaard opzitten, dus normaal zijn dit gesinterde dacht ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist 3 stel remblokken van David Silver ontvangen. Ze zien er origineel uit.

Ik weet niet hoe je het verschil tussen gesinterde en niet-gesinterde kunt zien. Ik kan je dus niet zeggen of deze gesinterd zijn.

mvg L Coudert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist 3 stel remblokken van David Silver ontvangen. Ze zien er origineel uit.

Ik weet niet hoe je het verschil tussen gesinterde en niet-gesinterde kunt zien. Ik kan je dus niet zeggen of deze gesinterd zijn.

mvg L Coudert

In de foto hieronder zie je gesinterde, je kan de blinkende metaaldeeltjes er zien in zitten:

0000_EBC_Sintered_Front_Brake_Pad.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ik heb ook onlangs nieuwe remblokken besteld bij David Silver. Volgens mij zijn dat gersinterde blokken als ik het bovenstaande plaatje zo bekijk. Het vervelende is alleen dat ik het niet meer 100% zeker weet. Het is alweer een paar weken geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

David Silver levert gesinterde blokken. Zie het plaatje hieronder.

In het plaatje zie je boven een nieuw, daaronder een versleten origineel blok en helemaal onderaan een gesinterd SAITO blok. SAITO is de merk aam van Louis voor motoronderdelen.

 

 

 

mvg L Coudert

post-1829-1246537151.jpg

aangepast door VFRLoos
de lange link verwijderd aangezien de foto al geplaatst is :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Heeft iemand een heel uitgesproken mening over welke blokjes de beste zijn?

Het is even de vraag waar ik dit soort dingen zou moeten halen. Motozoom levert Lucas (45,-) en Saito(34,-) (allen gesinterd), Martijns Motorwebshop levert Nissin-blokjes, gesinterd a €30,-, David Silver levert origineel Honda a €20,-.

 

Krijg dan dus heel erg de neiging origineel Honda bij DSP te bestellen, maar wie weet zijn er wel veel betere blokjes beschikbaar?

aangepast door broeren79
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de beste zijn doe ik geen uitspraken over, maar mijn motor boer monteert bij voorkeur Lucas. Hem kennende is dat niet uit financiele motieven.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb onlangs (onder andere) remblokken bij David Silver gekocht. Remblokken voorrem zijn gesinterd. Hoe het remt en wat de levensduur is weet ik niet; nog niet mee gereden. Kan me niet voorstellen dat ze wat prestaties betreft onder doen voor andere merken, maar ik kan dat niet objectief beoordelen, omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb. Prijzen voor(originele) onderdelen bij Silver zijn, in vergelijking met prijzen in Nederland, goed. Zeker met de huidige koers van de engelse pond.

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

qua koers heb je natuurlijk helemaal gelijk. Zoals je in mijn vorige post kon lezen, zijn originele blokjes bij DSP nog de goedkoopste ook....

 

En toch heb ik altijd wel een zwak bij dit soort dingen voor de originele materialen "zoals Honda-san het bedoelt had".

 

Maar ja, het is toch alweer 15 jaar verder in de toekomst, dus misschien ontzeg ik mezelf wel het e.e.a.

Link naar reactie
Delen op andere sites

qua koers heb je natuurlijk helemaal gelijk. Zoals je in mijn vorige post kon lezen, zijn originele blokjes bij DSP nog de goedkoopste ook....

 

En toch heb ik altijd wel een zwak bij dit soort dingen voor de originele materialen "zoals Honda-san het bedoelt had".

 

Maar ja, het is toch alweer 15 jaar verder in de toekomst, dus misschien ontzeg ik mezelf wel het e.e.a.

 

 

Daarom gebruikt die kennis/motorboer Lucas, want dat is een OE fabrikant. Oftwel origineler dan Honda, want die heeft nog nooit zelf een remblokje gemaakt. Hooguit specificaties op gesteld, die Lucas dan weer maakt. Ferodo ook BTW.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was Nissin inderdaad even vergeten in het rijtje OE leveranciers. Er zullen er vast nog wel meer zijn, maar Nissin staat wel met hele grote letters op de meeste remklauwen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hi,

 

Heeft iemand een idee wat die blokjes ongeveer zouden mogen kosten voor achter (alleen achter dus ;) )

Zojuist met twee dealers gebeld maar die geven aan dat de originele 62,50 zouden kosten.

Hier lees ik +/- 30,- ;) (twijfel dus even of ik wel de juiste onderdelen vergelijk)

(ik rij een vfr 800 vtec uit 2002.

 

Thanks,

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ze als ik jou was HIERbestellen Als ik het eerder had geweten had in mijn set daar ook gehaald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Martijns Motorwebshop levert Nissin-blokjes, gesinterd a €30,-,

deze heb ik eens op de 1000F gemonteerd, ik merkte geen verschil met originele.

(ik rij ook niet vaak op de limiet, wel sportief)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...