Ga naar inhoud

Afdoppen Air reduction flap.


harrrumpie
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb eens even de HOW/TO gelezen en ben toch wel heel benieuwd.

Ik ga het ook eens proberen.

Ik zal mijn bevindingen hier melden.

 

 

Edit: Sterker nog, ik heb hem al "omgebouwd" het zal mij benieuwen.

Hij geeft een zwaarder geluid, en alleen dat is al indrukwekkend.

Gelukkig rijd ik met otoplastieken, dus die illusie zal verdwijnen op de snelweg. Morgen meer.

 

(hoorde wel soort knalletjes/plofjes door de uitlaat tijdens de test start in de schuur, dat bevalt me niet, maar eerst maar ff rijden morgen ochtend)

aangepast door Silver Surfer
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Oke, mijn bevindingen:

 

Hij rijd soepeler, pakt beter op ook bij lage toeren.

Hij is minder "schokkerig" bij optrekken, ook is het duiken bij gas los verminderd.

Maar soepeler is toch de beste omschrijving.

Ik heb gedaan: stekker los, snorkel eruit, klep los gekoppeld.

 

Heb nog wel eens nagedacht over het brandstof verbruik, mijns inzien kan een vermindering wel mogelijk zijn, vermeerdering daarintegen niet.

Er is namelijk alleen wat veranderd aan lucht zijnde, brandstof blijft hetzelfde. Maar dat kan ik mis hebben.

 

Over de powerdip, tja ik ben geen racer, en een echte powerdip heb nooit gevoelt op mijn VTEC.

Het kan natuurlijk zo zijn dat er nu juist minder power is en dat het daardoor lijkt dat de dip verdwenen is.

Dit zou op de test bank moeten worden bekeken.

 

Conclusie: dit soepeler rijden bevalt me zeer goed, ik laat alles zoals hij nu is aangepast. Geluid is wel een pluspuntje trouwens. B)

aangepast door Silver Surfer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijdt nu alweer een aantal (honderden) kilometers zo rond en aan het brandstof verbruik heb ik nog niets gemerkt. Is nog steeds hetzelfde als voorheen.

 

Voor de rest zijn mijn bevindingen ook nog erg positief en gelijk aan die van Silver Surfer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De slurf had ik er alleens uitgetrokken en dit gaf veel meer pit en een mooier geluid. Gisternacht ook de klep in het luchtfilter gemodificeerd, zodat deze niet meer dichtgaat.

 

Bedankt voor de tip harrrumpie, ik ben benieuwd of ik het ga merken :w

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in de pauze op het werk dat lijstje even afgewerkt en ik kan nog geen objectief oordeel vellen.

Normaal rij ik nooit met oordoppen maar vanwege de harde wind op de terugweg wel gedaan.

Hierdoor hoor je anders en dit kan het gevoel ook beïnvloeden dus wel gedaan maar nog niet in staat een mening te geven.

Stationair na het weer in elkaar zetten leek het geluid juist zachter maar dit kan komen omdat de ECU de nieuwe waarden nog niet heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je alles gedaan of alleen de klep?

Wanneer de slurf eraf is geeft dat eigenlijk meteen al een ander geluid.

Wanneer je ook het PAIR systeem uitgeschakeld hebt merk je dan niets in het rijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hele mikmak...

Maar zoals ik al typte had ik bij uitzondering oordoppen in en dan is de ervaring anders en niet een goeie basis voor een vergelijk.

Om een objectief antwoord te kunnen geven moet ik een bekend stuk weg rijden en niet de woon-werkrit want dat is teveel snelweg en heb je geen vergelijking door het hele toerenbereik.

Als ik nu een ervaring zou neerzetten is dat grotendeels wat er tussen de oren afspeelt op basis van de verwachting(en).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat ik niet echt een verschil merk (lees: alleen misschien tussen de oren). De PAIR-valve gaat sowieso niet helpen. Enige dat ik nu hebt is dat de uitlaat iets ploft als je het gas dicht doet. Komt ook door mijn korte demper dat ie wat knalt, maar dat doet ie nu dus meer. Van de klep in de luchtinlaat kan ik niet echt zeggen dat het helpt. Komt misschien ook doordat ik de snorkel al vanaf het begin er uit heb gemikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook alles weer teruggebouwd zoals het was. Behalve wat extra geluiden uit het luchtfilterhuis en de uitlaten heb ik niets gemerkt van een soepeler motorloop rond die 5000 toeren. Ook de snorkel heb ik weer teruggezet want met een heel klein beetje gas bij het stilstaan hoorde ik iedere keer die klep (of wat dan ook) 'klikken'. Snorkel er weer in en weg was het geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat die klep bovenop je filterhuis juist de oorzaak was van die plop/klik.

Ik zal morgen eens goed horen of ik hem nog hoor nu ik die klep heb uitgeschakeld.

 

Das op zich het mooie aan dit, je kan het binnen 10 minuten weer terug bouwen naar origineel.

En ik merk wel degelijk wat aan mijn motor.

 

Maar ja dat is blijkbaar per bike verschillend.

 

Edit: Voorheen wel een "plop", nu niet meer.

aangepast door Silver Surfer
Link naar reactie
Delen op andere sites

:357: Ik ben nu even wat wijzer geworden nav de laatste berichten. Ik had inderdaad ook steeds dat ik iets hoorde. Al vaker gekeken naar bij voorvork of daar iets mee aan de hand was (die is van een CBR1000RR dus je weet maar nooit met zo'n ombouw). Ik had er geen verklaring voor...... nu wel. Kan ik nu weer rustig slapen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag wegens omstandigheden wat meer moeten rijden en deels in de baas z'n tijd... Goh wat erg.

De overgang naar V-tecmodus is dusdanig vloeiend geworden dat ik even dacht dat die ook was uitgeschakeld.

Het geluid valt qua extra volume mee maar is i.c.m. die mod die ik aan de dempers heb gedaan wel voller en heeft wat meer roffel.

Ploffen bij afremmen op de motor is niet zo heel erg aanwezig (alleen bij koude motor eventjes) en hij pakt ook wat vloeiende op na schakelen.

Dit zijn mijn objectieve bevindingen waarbij ik zoveel mogelijk het "tussen de oren" oordeel heb weten weg te filteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb het slangetje weer terug gemonteerd. De indruk heb ik dat de overgang bij 7.000 meer merkbaar is als de klep niet actief is. Na het terugplaatsen van het slangetje, is die overgang veel minder merkbaar, lees soepeler. Is dan waarschijnlijk config afhankelijk aangezien de een er wel baat bij heeft en de ander niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het slangetje weer terug gemonteerd. De indruk heb ik dat de overgang bij 7.000 meer merkbaar is als de klep niet actief is. Na het terugplaatsen van het slangetje, is die overgang veel minder merkbaar, lees soepeler. Is dan waarschijnlijk config afhankelijk aangezien de een er wel baat bij heeft en de ander niet.

 

7000 toeren haal ik bijna nooit.

Ik kom van een BMW R80 '78 ofzo af, dus vooral lage toeren.

En zo rijd ik nu eigenlijk ook nog.

aangepast door Silver Surfer
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...