vfr keesie Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Mijn broer kwam deze vfr met zijspan tegen in luxemburg op de camping. volgens de eigenaar bouwer de enige vfr zijspancombinatie in nederland? ziet er best goed uit voor meer informatie: http://www.basicsidecars.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansM Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Mijn broer kwam deze vfr met zijspan tegen in luxemburg op de camping.volgens de eigenaar bouwer de enige vfr zijspancombinatie in nederland? ziet er best goed uit voor meer informatie: http://www.basicsidecars.com  Ohhhh je bedoelt deze.   Groetend,   HansM Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRLoos Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Dat is volgens mij deze Leuk dat ze een prijs gewonnen hebben!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robvanreefgreef Posted September 5, 2009 Share Posted September 5, 2009 haha precies op dezelfde tijd gepost grote klasse Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanFillemJansen Posted September 8, 2009 Share Posted September 8, 2009 (edited) Â Â Mijn broer kwam deze vfr met zijspan tegen in luxemburg op de camping.volgens de eigenaar bouwer de enige vfr zijspancombinatie in nederland?ziet er best goed uitvoor meer informatie: http://www.basicsidecars.com Ja dat is de mijne. Ja en ook ter wereld denk ik. Ik heb via internet wat zoektochten gedaan maar niets gevonden. Edited March 20, 2015 by JanFillemJansen Link to comment Share on other sites More sharing options...
davey400 Posted September 9, 2009 Share Posted September 9, 2009 (edited) Ja dat is dus de mijne. Ja en ook ter wereld hoor. Ik heb via internet wat zoektochten gedaan maar niets gevonden. Erg grote complimenten. Erg benieuwd naar meer foto's op de site. Op de 2 foto's die ik nu heb gezien ziet ie er prachtig uit! Â Edit: Correctie: Er staan inmiddels foto's in de 'Gallery link op de site. Vooral zijspannen in het algemeen overigens. Edited September 9, 2009 by davey400 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bvanes Posted September 9, 2009 Share Posted September 9, 2009 Ja dat is dus de mijne. Ja en ook ter wereld hoor. Ik heb via internet wat zoektochten gedaan maar niets gevonden. Â Om mijn V-TEC kenteken deel 1 staat specifiek dat ik er geen zijspan aan mag hangen. Stond dat ook op jouw VFR750 kenteken? Je hebt denk ik wel de combinatie moeten laten keuren bij het RDW. Waren ze daar lastig? Heb je nog wat moeten aanpassen voor het RDW? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanFillemJansen Posted September 12, 2009 Share Posted September 12, 2009 (edited)   Om mijn V-TEC kenteken deel 1 staat specifiek dat ik er geen zijspan aan mag hangen.Stond dat ook op jouw VFR750 kenteken? Je hebt denk ik wel de combinatie moeten laten keuren bij het RDW.Waren ze daar lastig?Heb je nog wat moeten aanpassen voor het RDW? Nee dat staat niet op mijn kenteken. Ook niet op de site van de RDW trouwens dat een "zijspan niet toegestaan" is.Nee, NL kent geen wet die verplicht de combinatie te laten keuren. Dld kent wel Tuv, maar hier is het dus vrij.Vroeger is het wel zo geweest, en kregen zijspannen een zogenaamd inlegvel bij het kentekenbewijs. Rectificatie: inmiddels is het voor zijspannen in NL wel verplicht om te keuren. De L3e voertuigcategorie word na keuren, wegen en meten veranderd naar L4e Tot medio 2016 is het voor bestaande combinaties tot bouwjaar 2009 mogelijk om gratis en online om te zetten.  Mijn VFR combi is in november 2013 al gekeurd bij de RDW te Zwolle uiteraard met goedkeur Maar maak je geen zorgen. We hebben uitgebreid onderzoek gedaan voor dat we een zijspan aan de VFR hebben geknoopt.Er worden op deze manier meer motoren voorzien van zijspan bijv. FJR en Pan european. Edited March 20, 2015 by JanFillemJansen Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretpiloot Posted September 12, 2009 Share Posted September 12, 2009 waar blijft het video materiaal van dit mooie span Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietman Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 zo, dat is leuk, en goed op internet gekeken of het al niet bestond? ook op dit forum toevallig? ....vfr-zijspan vraag 2007  want om nou te zeggen dat het de eerste en enige is vind ik wel ver gaan  ik moet toegeven dat die van mij lang niet zo mooi is en dat ik idd nog steeds bezig ben om de kuip er weer fatsoenlijk op te knoeien, maar toch is die er en rijdt het span al ff rond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanFillemJansen Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 Hoi Pietman, Â Is jou motor een RC36? Ik heb je topic inderdaad gezien en ben vaak op de foto van de bak die in het gras stond uitgekomen bij het zoeken naar Viffers met span. Echter heb ik jou project nooit af gezien en stammen de laatste berichten op je topic ook al uit 2007. Lijkt me dus niet raar dat ik het claimde. Maar daar gaat het me niet om hoor. Â Ik ben trouwens net zo proffesioneel als jij, omdat ik ook nog nooit eerder een zijspan heb gebouwd. Misschien ziet het geheel er erg proffesioneel uit, en is dus een compliment waar ik je voor wil bedanken. Ik heb ook al aangegeven dat Verstegen ook al eens een RC24 met zijspan heeft aangeknooid. Â Ik ben wel heel nieuwsgierig hoe jij het hebt gedaan. Ziet er goed uit. Inderdaad is het niet de bak die ik had uitgezocht bij een VFR. Â JFJ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietman Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 (edited) Jan Willem, idd ik heb een RC24, is makkelijker, maar ook die zie je (bijna) nooit met zijspan, eigenlijk zie je nooit VFR'en met zijspannen. Betekent dat wij de eerste 2 amateurs zijn die dit gedaan hebben? Je kunt goed zijn dat jij er minimaal 5 maand langer aan gewerkt hebt dan ik (ben je toch nog proffessioneel ), bij mij is het puur functioneel, mooi hoort niet bij mij(n motor) hier nog wat foto's voor de geintereseerden: waar moet die komen: waar maak ik het aan vast, de eerste ideeen (niet te lang over na denken, snel en sterk genoeg!): hoe lijnen we een en ander uit: het eerste subframe idee vervangen door iets stevigers en definitiever: De hele bevestigings zooi bij elkaar: En hier boven is het (eind) resultaat, nu nog kuip netjes erop maken (ja, dat duurt al langer dan de rest, licht ook goed in de garage....) Edited October 15, 2009 by pietman Link to comment Share on other sites More sharing options...
V4 Rosso Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 want om nou te zeggen dat het de eerste en enige is vind ik wel ver gaan Hmm, de foto's van jouw zijspan in opbouw zijn van anderhalve maand geleden, toen stond het span van JFJ al op de EGT in Luxemburg. Â Wel een klassiek uitzien karretje, uit welk jaar komt het? Link to comment Share on other sites More sharing options...
broeren79 Posted October 16, 2009 Share Posted October 16, 2009 hoeveel gewicht voeg je nou toe met deze combinatie? Ik kan me voorstellen dat als je een partner achterop en 1 of 2 kinderen "in 't bakkie" zet, plus de gewicht van het bakkie zelf, dat het zaakje in totaal wat aan de zware kant wordt.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietman Posted October 16, 2009 Share Posted October 16, 2009 (edited) Hmm, de foto's van jouw zijspan in opbouw zijn van anderhalve maand geleden, toen stond het span van JFJ al op de EGT in Luxemburg. Wel een klassiek uitzien karretje, uit welk jaar komt het? Anderhalve maand geleden? Sterker nog: toen ik deze topic las heb ik eens gezocht wat ik aan foto's had (weinig) en er een een aantal foto's bij gemaakt dus deze zijn zelfs nog veel recenter. Ik was toch bezig dus de boel er toch weer af, wat kinderziektes opgelost, alles weer gestraald en gespoten, toen meteen maar een mooie foto serie gemaakt. Trouwens, Jan Willem is onbetwist de eerste met zijn RC36ll daar zijn hij en ik het over eens. De titel van de topic is dus eigenlijk niet goed.  klassiek? ik zou zeggen, gewoon oud, heb geen flauw idee hoe oud die is. Edited October 16, 2009 by pietman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts