JanFillemJansen Posted March 29, 2015 Share Posted March 29, 2015 Het is een stadje daar dichtbij Vandaag nog even bezig geweest. Onderkuip schoongemaakt, in de zwart gezet. Kan er morgen aan. Remmen naar zijspanwiel aangesloten en ontlucht. Er zitten twee remklauwen op de schijf, gelinkt met voorrem, andere met achterrem. In de bodem van de zijspanbak zouden ook de gaten zijn voorgeboord voor op het zijspanframe. Dat was men vergeten, en daarom heb ik de mal toegestuurd gekregen. Morgen even de gaten overzetten op de bodem van de bak. Helaas maar mondjesmaat tijd om er mee bezig te zijn. Komend weekend organiseer ik met mijn maat een zijspantreffen, maar ben bang dat het me voor die tijd niet meer lukt de bak er op te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted March 29, 2015 Share Posted March 29, 2015 Dat is dan jammer als je op je eigen treffen niet met de zijspan kan zijn, ik ga het helaas ook weer niet redden want m'n vriendin wordt donderdag aan de knie geopereerd en zal zeker de eerste week hulp nodig hebben. Ik hoop dat je wel beter weer hebt dan nu en helemaal dan wat wij vorig weekend gehad hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanFillemJansen Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 Ach, er staan spannen genoeg en wij hebben als Basic Sidecars wel weer wat leuks te laten zien. Deze week nog twee avonden aan een schommelvork voor een R60/6 werken om hem op de wielen te krijgen. Daarnaast nog een avond storingsdienst, en dus blijft alleen vanavond over om ook nog mijn gezien eens te zien. Hemelvaart zal alles klaar moeten zijn. Wil ook geen haastwerk, dan geniet ik er niet van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JooST Posted March 31, 2015 Share Posted March 31, 2015 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanFillemJansen Posted April 2, 2015 Share Posted April 2, 2015 Die hang ik in de garage aan mijn wall of fame/fail Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanFillemJansen Posted April 2, 2015 Share Posted April 2, 2015 Remmen zijn hard en span staat weer op drie wielen. Vandaag krijg ik de mal om de 6 bevestigingspunten van de bak, over te zetten. Daarna kan de bak eigenlijk op het frame. Dat gaan we na het weekend doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanFillemJansen Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 De boel is klaar, bak kan er op. Is altijd nog wel geknoei om de schoorstang achter de kuip vast te zetten, maar optisch wel het mooist zo. Vandaag ook poedercoating klaar van navigatiesteun en schakelpookje. Was nog altijd niet af. Nu wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
CassiusZ Posted April 14, 2015 Share Posted April 14, 2015 Ziet er weer goed uit hoor!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanFillemJansen Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 Gisteravond is de nieuwe bak er op gegaan, maar alles moet nog worden afgewerkt. Stand zint me niet helemaal, bak moet nog iets naar de motor toe. Dus stand op het frame iets veranderen. Frame is verder goed afgesteld voorlopig. Uiteraard komt er nog een spatbord naast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 Ik vind 'm ook wat ver naar voren staan als je het mij vraag maar dat kan ook een vertekend beeld zijn op de foto. Er is in ieder geval vooruitgang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanFillemJansen Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 (edited) Dat vertekend idd. Lijkt ook of het wiel naar buiten leunt. Is puur omdat die hoek het dichts bij de telefoon camera was. Zijspanbak ligt voor en achteraan de motor gelijk. Je kan aan de straat stenen ook zien dat de foto uit elkaar gaat. Edited April 16, 2015 by JanFillemJansen Link to comment Share on other sites More sharing options...
CassiusZ Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 Ziet er goed uit hoor! Idd nog iets meer richting brommert en het kleurtje erop en hij is weer fantastisch! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanFillemJansen Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 Nou nog een schaarse update. Ben met meerdere dingen bezig, de koffers voor mijn vrouw haar V strom ook aan het afbouwen en monteren. Gisteren spansluitingen binnengekregen, en dus eerst even daar druk mee. Koffers zijn op het werk gezet en een bodem er in gelast. Lassen weg geslepen en de hoeklijnen er omheen. word wel netjes zo. Worden nog zwart gecoat. Juiste spatbord binnen gekregen, bleek dat ik een engelse had, en dat past dus niet.Nu aan het uitlijnen. Voorwiel lagers bleken versleten dus die ook nog ff vervangen.Meteen ff naloop verkorting goed bekeken, maar die heeft niks geleden. Begint op te schieten dus. Hopelijk komt de zitting komende week binnen.Nu maar hopen dat Hemelvaart en Pinksteren mooi weer word. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanFillemJansen Posted May 4, 2015 Share Posted May 4, 2015 Ook lijkt het qua ruimte te gaan lukken voor de dames. Ikke gewoon trots, en mijn dames ook. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanFillemJansen Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Vandaag nog vanalles afgewerkt aan het span. Kofferdeksel is nu sluitend, alleen de instap nog. Ook zitten kinderstoel met 5 punts gordel, en de maxicosi voor de kleinste nu op de plek. Ook de gister geleverde BMW grips gemonteerd. Past perfect, en voelt erg lekker aan. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts