Ga naar inhoud

Net niet gestolen


Conorach
 Delen

Aanbevolen berichten

Eindelijk is het dan zover, je weet wel, dat moment waarop je weet dat je buurt nét niet zo veilig blijkt te zijn als je had gedacht/gehoopt...

 

Zondagmiddag rond half-3 ontving ik een voice mail van de Politie Utrecht. Er was aangifte gedaan van poging tot diefstal en de eigenaar had ook mijn kenteken vermeld als zijnde de motor die naast de zijne geparkeerd stond en waarvan het contactslot ook vernield zou zijn.

Een uurtje later arriveerde ik op de plaats des onheils, en zowaar bleek dat inderdaad het contactslot van mijn motor volledig verwijderd was. Hij stond letterlijk klaar om weggeduwd te worden aangezien het stuurslot daarmee dus ook verwijderd is :[.

 

Uiteraard naar het bureau gegaan om ook aangifte te doen, kostte ruim een uur maar dat hoort er natuurlijk wel bij. Daarna eens gaan bellen met het schadebedrijf om de motor op te laten halen en naar de garage te laten brengen. Vanochtend is ie opgehaald en aangezien de motorzaak dicht is vandaag zal ik even moeten wachten tot morgen voor een idee van de financiele schade.

 

Wat ik raar vind is dat mijn witte VFR 750 F uit 1990 (dagwaarde ~1400 euro) dus alsnog een doelwit vormt voor diefstal. Ik begrijp dat ik zelf het de dieven makkelijk heb gemaakt door aan te nemen dat de motorparkeerplaats voor onze studentenflat op de uithof in Utrecht een veilig plek is voor een motor en daarom niet het remschijfslot bevestigd had en verder ook niet het hele zaakje aan een ketting zet oid.

Wat ook raar is, is dat ze niet één, maar twee motoren het stuurslot hebben uitgeboord en ze vervolgens beide hebben laten staan. De andere motor betreft hier een fel blauwe CBR 125 die je met z'n tweeën waarschijnlijk zo een aanhanger zou tillen. Er stonden naast mijn motor nog o.a. een oudere VF750, een 750CC Yamaha en een Suzuki 600CC die onbeschadigd zijn gebleven.

 

De les die ik hier uit heb getrokken is dat ik mijn motor beter moet beveiligen zodat het een minder mooi doelwit is voor diefstal (remslot er altijd op, dikke ketting er aan). Ook zal ik mijn medebewoners er op attenderen dat er tuig op pad was en vragen naar eventuele informatie over of mensen de dief/dieven op heterdaad betrapt hebben of anderszins iets verdachts hebben gezien.

 

Enfin, ik hoop dat jullie dus nog eens goed nadenken voordat je je motor op alleen het stuurslot zet 's avonds ;)

 

Groeten,

 

Simon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig maakt het niet uit hoe oud de motor is en hoe je hem vast zet. Drie remschijfsloten, twee kettingen en het dievengilde slaagt er nog steeds in om hem mee te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een motorfiets die makkelijk te stelen is wordt vaak gebruikt voor criminele doeleinden. Overvallen, liquidaties ed.

het maakt dan ook niet zoveel uit hoe oud ie is....als je er maar snel mee weg kan.....

 

een nieuwe vfr wordt ook gejat, ook al staat ie aan de ketting met schijfremslot en zelfs een doek erover. dat is mijn vader overkomen met zijn vfr uit '06. deze zal wel vervoerd zijn naar het oostblok oid.

 

Maar goed het blijft natuurlijk balen. ik heb het met mijn vfr ook gehad... en het kost jou altijd meer dan je wenst.

ik heb er overigens een tweedehands stuur/contactslot in gezet van een sloper...

 

sterkte ermee.

 

MRT

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er overigens een tweedehands stuur/contactslot in gezet van een sloper...

 

Dankjewel voor je tip.

Ik zal mijn dealer direct vragen naar de mogelijkheden om er een 2e-hands slot in te zetten.

 

 

@mover: Zal ik niet vergeten, had al verschillende topics gelezen waarin de eigenaar inderdaad al dan niet bijna de oude sleutels al had weggegooid ;)

 

 

Het stomste is nog wel de machteloosheid die ik voel als ik bedenk dat ik zo weinig kan doen om de daders te achterhalen en het *ahem* recht te laten zegevieren.

 

Groeten,

 

Simon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij toen ook bijna gejat, stuurslot vernield en ja, bijna mijn sleutels weggegooid.

Ik ben toen op zoek geweest voor een 2e hands slot. Dit is vrij moeilijk want ze bieden 'm compleet aan: contact/buddy/tank.

Ik heb bij Roukema een nieuw imitatie slot gekocht voor ca. 20 euro. Ik heb dus nu twee verschillende sleutels, maar vindt dat niet erg.

Een paar uurtjes werk monteren, maar werkt perfect.

René

aangepast door RvdMei
Link naar reactie
Delen op andere sites

Enfin, ik hoop dat jullie dus nog eens goed nadenken voordat je je motor op alleen het stuurslot zet 's avonds ;)

aan de ketting gaat ie altijd!

 

gelukkig heb je hem nog, want van verzekerings uitkering wordt je nooit wijzer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk is het dan zover, je weet wel, dat moment waarop je weet dat je buurt nét niet zo veilig blijkt te zijn als je had gedacht/gehoopt...

 

Zondagmiddag rond half-3 ontving ik een voice mail van de Politie Utrecht. Er was aangifte gedaan van poging tot diefstal en de eigenaar had ook mijn kenteken vermeld als zijnde de motor die naast de zijne geparkeerd stond en waarvan het contactslot ook vernield zou zijn.

Een uurtje later arriveerde ik op de plaats des onheils, en zowaar bleek dat inderdaad het contactslot van mijn motor volledig verwijderd was. Hij stond letterlijk klaar om weggeduwd te worden aangezien het stuurslot daarmee dus ook verwijderd is :[.

 

Uiteraard naar het bureau gegaan om ook aangifte te doen, kostte ruim een uur maar dat hoort er natuurlijk wel bij. Daarna eens gaan bellen met het schadebedrijf om de motor op te laten halen en naar de garage te laten brengen. Vanochtend is ie opgehaald en aangezien de motorzaak dicht is vandaag zal ik even moeten wachten tot morgen voor een idee van de financiele schade.

 

Groeten,

 

Simon

 

Ik zou het niet kunnen laten om hem te laten staan en ergens een cameratje te verstoppen. Pakken die lui op heterdaad!

Damn, ik baal zo van dit soort dingen. Ik parkeer mijn motor nu in de parkeer garage op KLM terrein (je moet dus door een beveiligde poort). Maar zelfs daar wordt wel eens wat gestolen (!) :s

Ik ben eigenlijk voorstander van 'lok motoren' etc. gewoon om dit soort dingen eens aan te pakken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die lok-motoren werden ook wel vaker ingezet, weet dat er in Zuid-Limburg wel mee gewerkt werd door de politie. Maar weinig dingen zo frustrerend als wanneer iets gestolen wordt, je kunt je woede op niemand kwijt....Dat ze met hun tengels toch een van andermans spullen afblijven zeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, uiteindelijk kan iedere motor een doelwit zijn. Alles is te stelen, al hang je er nog zoveel sloten aan. Wel is het zo dat hoe meer en hoe beter je er aan hangt, hoe meer tijd het een dief kost en bovendien doen ze waarschijnlijk een vergelijkend warenonderzoek, dwz; als er 5 motoren staan waarvan 2 minimaal beveiligd en 3 vol sloten, dan gaan ze echt niet beginnen aan de 3 die vol sloten hangen.

Maar.... wel kut voor je, brengt een hoop gezeik met zich mee en er is 1 ding zeker, jij schiet er niks mee op. Veel succes met de afwikkeling e.d.!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker balen.

 

Ik heb op mijn Martek (2de motor) geen contactslot meer, maar M-Lock van Motogadget. Je zet daarmee in elk geval een potentiele dief aan het denken. Immers er is geen zichtbaar contactslot meer. Deze werkt met RFID en is onzichtbaar (ergens achter een kuipdeel oid) weg te werken. Werkt perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...