Ga naar inhoud

Lakstift of spuitbus verf voor VFR750F rood 1990


tino
 Delen

Aanbevolen berichten

Je had die RC36-I (1991) van mij eens moeten zien... Bij een vorige eigenaar altijd buiten gestaan, en kennelijk ook altijd met dezelfde kant in de zon. Die kant was bijna rose in vergelijking met de andere, Italian Red drielagensysteem of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een drie lagen systeem heb je weinig last van verschieten van de kleur, dus dat hoeft geen probleem te zijn.

De combinatie van basislak en blanke lak is juist om de benodigde kwaliteiten van de laklaag uit elkaar te halen.

De basislak hoeft alleen maar te kleuren en verder niets, terwijl de blanke lak laag enkel en alleen glans en bescherming hoeft te bieden.

VFRikus

 

 

Is dit drie lagen systeem ergens voor een beetje normale prijs te krijgen? Ik zag bij japarts een prijs van €101,- :shock:

 

Is het bij de Halford bijvoorbeeld ook een drie lagen systeem???

 

gr. Tino

Link naar reactie
Delen op andere sites

PS. die van mij heeft zijn hele leven binnen gestaan dus hij is nog erg mooi van kleur !!! (al zeg ik het zelf) .....

 

Het lijkt mij de moeite waard om te proberen als ik de lak voor en beetje normale prijs kan krijgen.

 

Gr. Tino

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een laksysteem voor proffessioneel gebruik en erg duur materiaal. De tweede laag basislak bestaat uit blanke basislak met daarin een inkt om de kleur er aan te geven. Die inkt kost, als ik mij niet vergis, ergens rond de €150.- per liter.

Het is in zijn totaliteit gewoon een erg duur laksysteem en naar mijn idee bij een unikleur ook nog volstrekt onnodig, maar op een andere manier krijg je het zelfde effect niet.

VFRikus

p.s. misschien ten overvloede: denk niet dat je, ook een profi spuiter lukt dat niet, zomaar even een kapje spuit met dit materiaal en dan een 100% kleur match bereikt! De uiteindelijke kleur wordt bepaald door de dikte van de tweede laag (transparante)basislak en het resultaat is pas te beoordelen na het spuiten van de blanke lak. Het mag duidelijk zijn dat je er dan niets meer aan kan veranderen. In dit soort gevallen ga je van te voren een aantal proefstalen spuiten met een verschillend aantal tweede lagen en dan kan je na droging een keus maken van het benodigde aantal lagen om het goede resultaat te krijgen.

Mag duidelijk zijn dat bij de uiteindelijke spuitgang een schied gebedje vooraf geen overbodige luxe is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...