Ga naar inhoud

VFR stripped


MarlBoros
 Delen

Aanbevolen berichten

Jawel VFRienden, zoals de sleutelaars onder ons weten, blijf je altijd wel sleutelen,of het nu gaat om de fun, verbetering of een aanpassing,je blijft altijd in de weer, zo ook ik dus!

 

Mijn RC36 is ook al weer 18 jaar oud en zoals velen weten toch wel in een zeer goede conditie,maar toch wil ik meer.

Aangezien ik nu mijn eigen transport bedrijfje heb en niet meer het hele jaar door rijd, vind ik het wel tijd om hem nog strakker en mooier temaken dat ie al is.

Ik had al een beetje schade nadat ie een keer was omgevallen,dus vond ik het wel tijd worden om er wat aan tedoen.

 

Laats ben ik bezig geweest met het opbergruimte in de VFR dat met succes is afgerond. Zie http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?sho...mp;hl=opbergvak

 

Nu heb ik de kuipen, voorvorken, velgen, tandwielen, ketting, steps, dashboard en hendels gedemonteerd en zo staat mijn beste maatje er nu bij.

 

vfr30112009i.jpg

 

Wat staat er te wachten voor deze maat;

 

* Onderdelen zoals vorkpoten, hendels, velgen en de steps worden gepolijst.

 

*Velgen worden alleen op de randen gepolijst, het hard van de velg blijft gewoon wit.

 

* Kuipen worden overgespoten in een ferrari rood ( zoals iedereen weet betaal je je blauw aan lak, dus het word een variant van het orinele PPG kleur)

Ook komt er een hugger onder die in de kleur meegespoten word. :yes:

 

* Originele VFR-stickers op de zijkuipen worden verwijderd en er komen 3-D stickers van een 2008 model op de topkuipen. (mark type 2)

 

Deze dus:

 

vfrmark2.jpg

 

Er komen nieuwe tandwielen op, achter word van t42 naar T45 van Vortex en voor gewoon origineel.

 

 

Vortex achtertandwiel T45:

 

foto0190.jpg

 

* Omdat aantedrijven komt er een gouden RK racing chain op :D

 

Golden RK Racing Chain:

 

rkracingchain.gif

 

* Dashboard word aangepakt, die word sportiever kwa uiterlijk, en daarnaast worden de tellers vervangen voor witte tellers.

 

* Niet alleen kwa looks word er wat aan gedaan,maar ook motorisch word mijn ViFFeR weer vertroetteld.

Zo worden alle kabels, kastjes, relais en contactpunten schoongemaakt, de carbs gesynchroniseerd en kleppen gesteld.

Mijn collecter heeft de strijd verloren tegen de roest, dus er komt een nieuwe rvs uitlaat systeem onder en waarschijnlijk ook een nieuwe demper,

wat weet ik nog niet precies, ben goed aan het kijken wat ik er onder wil, wel heb ik al hele mooie verschillende variaties gezien wat een lust voor het oog is, en goede prestaties leverd.

Zo heb ik o.a. dual highmounts gezien, GP dempers en nog veel meer.

 

 

Een aardige klus dus, en ben ik er een tijdje zoet mee, ik heb geen deadline voor mijzelf opgesteld, dus we doen het nice and slowly :whistle:

 

 

 

 

 

 

 

 

Gr Ruud

aangepast door MarlBoros
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mail www.newtacho.de eens met de de vraag of ze voor de VFR wat willen maken. De VFR staat nog niet op hun webpage maar het is het proberen waard. Ik heb zulke platen op mijn CBR1000 ooit eens gehad. Het is materiaal is niet erg dik maar als vervanger werkt het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst :respect: voor je ambitieuze plannen! Als het allemaal zo uitpakt als je van plan bent heb je straks een schitterende en unieke VFR staan. Ben heel benieuwd hoe het gaat worden!

 

In antwoord op je vraag:

 

Hoe krijg je de teller platen van de unit? Ik heb de unit al los gehaald, maar krijg de platen er niet van af, ook nadat ik de twee schroefjes los had gedraaid. Weet iemand hier precies de volgorde ervan?

Je hebt toch wel een WPHB? Op pagina 18-9 en verder staat uitgelegd hoe je de klokkenwinkel demonteert en uit elkaar haalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle bedankt voor de positieve reacties, ik ben idd van plan mijn VFR tot een uniek exemplaar temaken,

niet te overdreven,maar wel apart en netjes.

 

@t Arno, dank je voor de site, Ik heb ze gemaild,dus hoop gauw antwoord tekrijgen.

 

@t Mover, nee die heb ik niet, ik heb wel de normale handleiding voor reparaties en servicebeurten.

 

Wel heb ik op een cd-rom partlist voor Honda deze plaatje, maar daar worden de platen er niet afgehaald. zover als deze plaatje ben ik al gekomen, maar de wijzertjes zitten volgens mij vast gelijmd.

 

meters9093.gif

 

Hier even een voorbeeld van gebruiksporen die ik straks niet meer ziet.

Mijn voorvork bijvoorbeeld, lelijk gespoten (vorig eigenaar) en nu aangetast door corrosie, straks opnieuw gepolijst en voorzien van hyperpro veren!

 

voorvork.jpg

aangepast door MarlBoros
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel heb ik op een cd-rom partlist voor Honda deze plaatje, maar daar worden de platen er niet afgehaald. zover als deze plaatje ben ik al gekomen, maar de wijzertjes zitten volgens mij vast gelijmd.

Okee, duidelijk. Die platen krijg je er hoogstwaarschijnlijk niet af; bij alle topics over modificaties van tellerplaten die ik ooit heb gelezen werden de nieuwe platen gewoon over de oude heen geplakt. De wijzertjes kun je misschien nog wel verwijderen door er aan weerszijden een lepel onder te zetten en ze dan voorzichtig omhoog en van het asje af te drukken.

 

LET OP: voordat je dat doet moet je de wijzer met de klok mee draaien zodat ie in zijn neutrale punt blijft staan! Dat punt moet je dan heel nauwkeurig markeren, en bij het later weer terugzetten van de wijzer moet deze weer precies bij het gemarkeerde punt staan. Doe je dit niet, dan zullen de wijzers straks niet langer de juiste waarden aangeven.

 

Zie je dit allemaal niet zitten, maak dan een snede in de nieuwe platen zodat je die gewoon om de asjes heen kunt schuiven. Zorg ervoor dat de snede precies onder de wijzer in de nulstand valt en je ziet er (zo goed als) niets van.

 

Edit: zie ook dit topic op M-F. De schrijver daarvan kwam er later ook achter dat zijn tellers niet meer klopten. Kennelijk kan dit ook opgelost worden door de tellers zonder naalden aan te sluiten, ze op contact te zetten en dan de naalden er precies op de nulstand weer op te drukken. Of deze methode werkt kan ik echter niet garanderen.

 

Edit 2: Nog een linkje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo dat zijn de maatregelen :shock:

 

 

Als ik je plannen zo lees, gaat dit een leuk fietsje worden.

 

En wat betreft dat achtertandwiel: ga je het wereldrecord wheelyen verbeteren ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je tip Mover, wat je zegt over die tellerplaten dat de meeste er overheen geplakt worden heb ik dus ook gelezen, en dit wou ik dus perse niet, ik ben ( dat is me vanmiddag ook gezegd door een vriend) een soort van perfectionist, als ik iets doe, moet het ook tot in de puntjes kloppen, en dus vandaar dat ik ook echt witte platen wil.

 

Maar ik heb al een tweedehands tellerunit besteld, zo dat ik daar aan kan friemelen, en mocht dat mis gaan of een tellertje breekt,is dat geen probleem.

Dus wellicht vind ik de manier om ze eraf tekrijgen.

 

@t Vroembert, nee geen :w trekken, maar wel een flinke scheut acceleratie in mijn fietsje pompen, en leuk fietsje word het zeker :yes: waarschijnlijk komt er een heerlijk GP- uitlaat op, of een dual highmount :)~

aangepast door MarlBoros
Link naar reactie
Delen op andere sites

IK zou een gp uitlaat pas laten maken. O.a. mile pajic adverteert veel met uitlaten pas maken. En ze zien er te gek uit. Alleen het geluid wil met die kleintjes wel eens wat bruut worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Strakke plannen Ruud! respect er voor; houdt je ons op de hoogte van de vorderingen?

 

Ben benieuwd naar de witte tellerplaten; wordt echt maatwerk denk ik maar zal super staan.

(zelf ooit eens witte platen in het dashboard van mijn toenmalige koekblik geplakt; dat plakken is het net niet...)

 

Groeten,

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik heb al een tweedehands tellerunit besteld, zo dat ik daar aan kan friemelen, en mocht dat mis gaan of een tellertje breekt,is dat geen probleem.

Dus wellicht vind ik de manier om ze eraf tekrijgen.

Nou, succes ermee dan maar! Met twee lepeltjes zou het moeten lukken om de naalden te verwijderen, en met een beetje geluk kunnen de platen er dan ook af... Houd ons op de hoogte van je vorderingen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...