Ga naar inhoud

VFR stripped


MarlBoros
 Delen

Aanbevolen berichten

goede morgen ,

 

vandaag heb ik een technische vraagje,

Ik heb weleens gehoord dat je de voorvork van een RC36II 1 op 1 kan overzetten op een RC36I,

maar kan dat ook alleen met de voorwiel en remschijven terwijl je de voorvork en remklauwen standaard houd?

 

Gr Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook goede morgen Ruud :)

 

Diameter van de remschijven is hetzelfde, dat mag geen probleem zijn. Ik weet niet of de offset van de remschijven gelijk is. Misschien eens met onderdelen fiches de onderpoten vergelijken.

 

Het belangrijkste verschil tussen de rc 36 I en II vorken is toch de instelbaarheid van de demping, is dan het uitwisselen van binnenwerk of binnenpoten met binnenwerk geen idee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even verder voor je geneusd en de bestelnummers van de binnenpoten lijken gelijk te zijn, dus dan zouje het binnenwerk moeten kunnen uitwisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm even verkeerd gelezen dan :1241emule:

 

vork zit dacht ik verder geen verschil in, dus zou het een wiel met schijf en spacers moeten worden.

 

Maar behalve de looks wou ik dan ook het binnenwerk van de rc 36 II vork. Kan je de boel tenminste naar wens afstellen.

 

Als er wel verschil in de onderpoten zit, heb ik nog wel onderpoten van een cbr 600 liggen, die heeft ook dezelfde zwevende schijven.

aangepast door vroembert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen mensen,

 

Mover heeft gelijk, ik wil inprincipe alleen de remschijven en daardoor de velg van de RC36II.

De standaard voorvork van een RC36I is opzich al redelijk, zeker met hyperpro is de wegligging meer dan goed.

Verlopig ben ik toch flink aan het polijsten, dus het heeft geen haast, tijd genoeg om het grondig te onderzoeken.

 

Ik zal jullie alvast een update geven over de dashoard (neem aan dat jullie toch al een beetje zitten te springen om wat foto's) :yes:

 

Eerst heb ik mijn tellerplaten ontworpen zoals ik ze wil hebben,alleen heb ik zelf niet het materiaal waar ze opgedrukt worden,dus heb ik met een bedrijf uit duitsland gemaild en die wou ze wel maken voor me,ik hoefde alleen de originele platen en mijn ontwerp op testuren naar hem.

 

 

Mijn stappen op weg naar een ontwerp.

 

1. Inscannen

foto0246x.jpg

 

2. de juiste tellers knippen

foto0247.jpg

 

 

3. juiste grote aannemen

foto0248y.jpg

 

4.Uiteindelijke ontwerpen

vfr750f1.jpg

 

Dit waren dus de tellerplaten.

Om nog even toe tevoegen, onder deze witte tellerplaten komen blauwe leds tezitten.

 

Voorbeeld.

tachoscheiben20kawasaki.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Ook ben ik bezig met de dashboard zelf.

 

I.p.v. een gewone zwarte dashboard komt er een rvs plaat op zodat het toch een beetje afbreek van een saaie uitstraling.

Daar heb ik al een ontwerp van gemaakt zoals het er uit moet komen tezien.

 

1. Ontwerp normaal

dashboardfinished01.jpg

 

1. Ontwerp snachts

dashboardatnight2.jpg

 

 

 

Zoals je kan zien ga ik voor een sportievere look.

 

 

Ik heb zelf al een voorbeeld gemaakt van mijn eigen dashboard :yes:

 

1.Eerst heb ik datgene waar de plaat overheen komt uitgeslepen.

foto0296.jpg

 

Dankzij Heidi's donor dashboard kon ik dat doen. :worshippy:

 

Na het glaswerk en alles aan de achterkant weggeslepen tehebben heb ik dat plaatsje plat gevijlt tot 3mm en daarna gepast.

 

 

foto0297.jpg

 

Uiteraard komen er twee gaten in zodat je de linker knipperlichtlampje kunt zien en de dagteller kan resetten.

 

Dat was het, nu word het alleen wacht op mijn tellerplaten en op m'n rvs plaat.

 

Het goede nieuws is dat de tellerplaten bijna klaar zijn. :pompom:

 

 

 

Gr Ruud

aangepast door MarlBoros
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed bezig, ik zal een in de fiches duiken en wat bestelnummers vergelijken. Ik denk dat dat 36 II wiel met schijven wel pas te maken is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@t Bert, wat kan je zien aan de bestelnummers? of de onderdelen gelijk aan elkaar zijn?

 

@t Broeren, nee niet echt, er zit toch weinig ruimte voor de zon om er op teschijnen.

Als de zon van van boven komt zit ofwel je helm ervoor,ofwel je ruitje, en mijn ruitje is smoke,dus laat weinig zonlicht door.

Komt de zon van achter zit je er meestal :scratchchin: voor ;)

En van de zijkanten zit een stukje van je kuip en/of je armen ervoor.

 

@t de rest, nog even geduld :yes:

aangepast door MarlBoros
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik leg de bestelnummers naast elkaar en de tekeningen van de fiches zelf geven vaak ook al een goed beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...