Ga naar inhoud

Accu vraag


 Delen

Aanbevolen berichten

Aangezien ik het idee heb dat mijn accu aan het overlijden is ben ik even aan het zoeken geweest op het www. Nu ben ik op de site van yuasa beland en daar staat aangegeven dat in de VTEC de yuasa YTZ12S erin moet. Echter ik zie dat daar ook een YTZ14S op staan. De afmetingen zijn gelijk.

Het enige verschil is dat de YTZ12S een capaciteit heeft van 11Ah met een CCA van 210 en de YTZ14S een capaciteit heeft van 11,2Ah met een CCA van 230. Oh ja en het verschil in gewicht is 0,2 kg.

 

Nu ben ik er wel achter dat CCA staat voor Cold Cranking Amps. Maar waar staat dit voor en is het de moeite waard om de YTZ14S in de VTEC te plaatsen in plaats van de YTZ12S? Heb trouwens een website gevonden waar de YTZ12S 103,95 kost en de YTZ14S 106,95. Dus dat is ook de moeite niet waard.

 

 

Battery Family: YTZ Factory Activated, Maintenance Free

Battery Type: YTZ12S

 

Voltage: 12

Capacity: 11

Dimensions: 6" x 3.4375" x 4.375"

Weight: 8.1 lbs.

Metric Dimensions: 150mm x 87mm x 110mm

Metric Weight: 3.7 kg

Polarity:

Acid Volume: N/A

Amps: 1.1

C.C.A.: 210

 

 

 

Battery Family: YTZ Factory Activated, Maintenance Free

Battery Type: YTZ14S

 

Voltage: 12

Capacity: 11.2

Dimensions: 6" x 3.4375" x 4.375"

Weight: 8.6 lbs.

Metric Dimensions: 150mm x 87mm x 110mm

Metric Weight: 3.9 kg

Polarity:

Acid Volume: N/A

Amps: 1.1

C.C.A.: 230

Link naar reactie
Delen op andere sites

CCA (Cold Cranking Amps) betekent het maximum stroom die de accu (kortstondig) kan leveren bij het starten van een motor.

Met name indien je voorzien bent van vele stroomgebruikers kán een accu met iets hogere CCA nuttig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je een accu nodig hebt kijk hier eens http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=10271

nope, ook al eens geprobeerd, maar de (houdbare) accu's voor de VFR passen niet in de Vtec. :pompomdown:

daar moet een kleinere in en die zijn ook nog eens peperduur. (>100 eur)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De YTZ14S is inmiddels in bestelling. Ik zal wel zien hoe deze accu zich houdt in de VTEC.

had je niet de YTZ12S moeten hebben? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Inmiddels ben ik alweer een tijdje onderweg met de YTZ14S.

Ik heb het idee dat de motor 's ochtends met deze temperaturen lekker vlot aanslaat.

Maar ja dit is eigenlijk logisch ook omdat de andere accu de laatste maanden op sterven na dood was.

In ieder geval bevalt deze accu goed en functioneert dus goed ook al is het een andere aanbevolen type.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de week de motor van stalling gehaald en accu leeg.

100 meter van mijn huis zit MADracing en heb daar een Yuasa YTX12-BS gekocht.

Ze hebben het zuur er in gedaan en opgeladen. Dit kostte mij € 78,34.

 

De vorige accu was precies dezelfde en heeft daar minstens 4,5 jaar ingezeten (toen had ik mijn 800 gekocht).

De accu is er nooit uit geweest in de winters (in onverwarmde garage) en heeft ook nog nooit een lader gezien.

 

Ik weet niet of deze ook in de VTEC past.

 

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of deze ook in de VTEC past.

nope, is een afwijkende maat. (zelf ervaren met de laatste groepsinkoop) :closedeyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan hebbie je accu "duur" betaald. De YTX-12BS kost bij MotorCorner € 52,50 (verzenden € 5,50). Maar ja, service is ook iets waard (en een goede buur wellicht).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook nog op zoek naar een nieuwe. De accu die er nu in zit (nieuwe!!!!) is ook al aan het overlijden. Als ik de motor start wordt ie tot onder de 9,5V getrokken terwijl ie gewoon vol zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan hebbie je accu "duur" betaald. De YTX-12BS kost bij MotorCorner € 52,50 (verzenden € 5,50). Maar ja, service is ook iets waard (en een goede buur wellicht).

Ja misschien wel. En ik heb geen acculader... had ik die ook nog moeten kopen.

Service vind ik ook belangrijk (niet tegen elke prijs).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan hebbie je accu "duur" betaald. De YTX-12BS kost bij MotorCorner € 52, 50 (verzenden € 5,50). Maar ja, service is ook iets waard (en een goede buur wellicht).

 

Heb hem vorige week ook hier besteld. Het prijsverschil van 52,50 vs 80 euro bij de plaatselijke motorboer is me toch wat teveel (zelfs als je daar de verzendkosten bij opteld). Heb er ook een merk accu bij besteld voor mijn honda CB brik, was ook maar 30 euro (+ een flesje zuur).

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...