Ga naar inhoud

Accu vraag


 Delen

Aanbevolen berichten

Ik ben ook nog op zoek naar een nieuwe. De accu die er nu in zit (nieuwe!!!!) is ook al aan het overlijden. Als ik de motor start wordt ie tot onder de 9,5V getrokken terwijl ie gewoon vol zit.

dan zou ik even controleren of je SR niet kaduuk is, anders kan je accu's blijven wisselen... :wacko:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm...kan ik ook nog doen. Denk gewoon een paar weken rijden met m'n andere SR en kijken wat ie dan doet of moet het anders? Mocht er een draadje zijn op het forum, kan iemand die link ff plaatsen??

 

Edit: Mijn maximale laadspanning is trouwens wel goed, zo'n beetje rond de 14,4 volt.

 

:focuski9:

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn al zoveel topics over de SR, gebruik eens de zoekfunctie, je gaat meer topics vinden dan je lief is denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edit: Mijn maximale laadspanning is trouwens wel goed, zo'n beetje rond de 14,4 volt.

Dat wil niet zeggen dat die laad spanning altijd zo keurig is. Kijk maar eens in het archief hier over.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al van alles door gekeken maar kan niet vinden wat ik zoek :huh: nou scheelt het dat ik een reserve SR heb dus mocht ie ooit een keer pfffft zeggen is het nog niet zo'n ramp :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jeroen,

 

Wat lees ik nou?? Heb je nu al die nieuwe accu gemold? B)

Zelf heb ik nog nooit de SR hoeven te vervangen; zat er al op toen ik hem kocht. Kan zijn dat hij misschien toch een beetje op aan het raken is.

zou die andere SR monteren en kijk of hij dan netjes bij laadt en niet gelijk de spanning onderuit gaat met starten.

weet je in ieder geval meer dan nu.

 

Misschien is die accu een maandagochtend exemplaar geweest; heeft ook wel 3 jaar standby gestaan hiero... Mocht het met het wisselen van de SR niet uitmaken zou je kunnen proberen er een goede acculader aan te hangen en nadat die hem vol geladen heeft kijken wat er gebeurt met starten.

 

Succes,

keep us posted!!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al van alles door gekeken maar kan niet vinden wat ik zoek :huh: nou scheelt het dat ik een reserve SR heb dus mocht ie ooit een keer pfffft zeggen is het nog niet zo'n ramp :P

Spanning regelaar gaat nogal eens met horten en stoten ter ziele. Dat betekend in de praktijk dat hij soms een tijd niet bij laad. Zolang je rijd gaat dat heel lang goed, maar als je hem net in zo'n periode stop zet krijg je hem na een koffie pauze niet meer aan de praat. Geef je hem dan een duw dan kan het best zijn dat hij weer gaat bij laden en na de volgende stop doet hij het wel weer gewoon.

Capice?

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Om maar eens een oud topic van mezelf op te rakelen.

 

Vanochtend startte ik de motor en jawel, alles ging uit inclusief een reset van de dagteller en de tijd. Ik had op voorhand de verlichting al uit gedaan voor het starten. Ik denk dat de accu het langzaam begint te begeven. Ik rijdt er dagelijks mee en deze heeft nog een nooit een oplader gezien. Vind wel dat ie het relatief snel begeven heeft. Iets meer dan twee jaar.

 

Maar even kijken hoe die zich morgen en overmorgen houdt, anders toch weer op zoek naar een andere :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dagelijks gebruik is ook beter voor een accu, maar dat wil nog niet alles zeggen over de levensduur.

Met een accu is alles tussen een week en tien jaar redelijk normaal.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend ging het dan wel goed maar ik ben er nog steeds niet gerust op. Ook moet ik bij een startpoging de verlichting uitdoen anders gaat het starten ook erg slecht. 2 jaar vind ik inderdaad erg kort. De accu is ook niet diepontladen geweest, of iets dergelijks. Ik zal van het weekend even meten wat de accu doet op het moment van starten. Wanneer deze te ver "inkakt" dan is het tijd voor een nieuwe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...