Ga naar inhoud

Ventilator


 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn vraag aan jullie is deze (kan hem niet vinden) was net mijn motor aan het warm draaien ivm rep. carter met

Loctite 3455 a&b (tip van Rikus)

 

Draaide twee duizend toeren ongeveer twintig minuten op de bok met in zijn eerste versnelling, maar hij werd bloedheet en begon te borrelen, want ik wachte tot de ventilator ging draaien, niet dus. Wanneer gaat die draaien?

De motor stond binnen in schuurtje.

Heeft iemand daar nog een antwoord voor.

Opa Rossi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik het carter er af gehaald hebben voor reparatie. Je moet dat spul verwerken op een absoluut vet vrije ondergrond en ik ben bang dat je dat zo niet gaat lukken.

Wanneer of je vin moet aanslaan weet ik zo niet, want ik ken jouw type niet zo goed. Maar als hij gaat borrelen, dus koken, is er iets niet in orde.

VFRikus

p.s. waarom laat je hem warm worden in de versnelling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ik hem in zijn versnelling liet lopen deed ik om het carter sneller warm te krijgen, des te meer onderdelen draaien.

Maar nu heb ik het reparatie en onderhoud boek gelezen, en daar leesde ik dat hij bij extreme warmte pas gaat draaien

hij slaat aan bij 110 graden en slaat af bij 93 graden, dus ga ik morgen even de thermo schakelaar controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ik hem in zijn versnelling liet lopen deed ik om het carter sneller warm te krijgen, des te meer onderdelen draaien.

Maar nu heb ik het reparatie en onderhoud boek gelezen, en daar leesde ik dat hij bij extreme warmte pas gaat draaien

hij slaat aan bij 110 graden en slaat af bij 93 graden, dus ga ik morgen even de thermo schakelaar controleren.

 

Je fan slaat aan bij 95graden, voor de duidelijkheid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een Vtec slaat de thermo-schakelaar in bij 98-102 C en uit bij 93-97 C. Deze motoren lopen dus (relatief) warm.

De thermo-schakelaar is meestal naar aarde geschakeld. Als je de draad lostrekt en aan aarde legt moet de ventilator gaan draaien.

 

mvg L Coudert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de ventilator niets mis mee, heb hem getest en liep als een tielerier, ik wacht tot ik weer op de weg kan rijden dan kan ik ook zien hoe de temperatuur zich houd, bedankt mensen voor de antwoorden. Opa Rossi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht een goed idee om het koelsysteem even te controleren op lucht. Je hebt iets horen borrrelen en dat duid op lucht in het systeem en dat kan ook de werking van de zelfdenkende vin verstoren. Terwijl de koelvloeistofpomp zijn werk dan ook niet goed kan doen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...