Ga naar inhoud

Log in om dit te volgen  
Sander

Begrenzing Nc24 verwijderen

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Heb dus een vfr 400 Nc24 gekocht, deze is echter begrenst op 25kw, weet iemand hoe je dit moet verwijderen/aanpassen?

Ik heb gehoord dat je in je carburateurs moet zoeken m.b.t. sproeiers?

 

Ik hoor het graag!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 
Hallo,

 

Heb dus een vfr 400 Nc24 gekocht, deze is echter begrenst op 25kw, weet iemand hoe je dit moet verwijderen/aanpassen?

Ik heb gehoord dat je in je carburateurs moet zoeken m.b.t. sproeiers?

 

Ik hoor het graag!

 

Optie 1

Als jouw model uitgerust is met CV carburateurs dan is er een extra aanslag gemaakt op bovenzijde de vacuum schuiven. verwijder de kunstof ringen in het deksel en de begrensing is eraf

 

Optie 2

er is een vaccum bypass gemaakt in het carburateur huis. Boven een bepaalde hoogte van de CV schuif word het membraam van de schuif belucht. Dicht dit kanaal af met epoxy.

 

Optie 3

 

in de inlaat kanaalen zit een vernauwing gemonteerd. Verwijder het luchtfilter huis geef volgas en duw de CV schuiven met de hand omhoog. Als de vernauwing dan zichtbaar is verwijder die vervolgens.

 

Optie 4

 

Bij japanse import motoren zit in de km teller een sensor die registreerd of de motor sneller rijd dan 180 km/h Monteer een europese km teller.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 
Optie 4

Bij japanse import motoren zit in de km teller een sensor die registreerd of de motor sneller rijd dan 180 km/h Monteer een europese km teller.

Ik ging er ook een beetje van uit dat het topic om dit punt ging, en dacht niet aan de kw's...

maar voor deze begrenzing is het niet nodig een andere teller te kopen. Voorzover ik heb begrepen is het een kwestie van 1 draadje loskoppelen in de teller, nl. het draadje dat naar de optische sensor gaat.

Het was toen ik mijn NC30 kocht voor de dealer toen een paar minuten werk (en zonder extra kosten).

 

 

Veel plezier met deze geweldige motor!

 

 

Dave

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Heren alvast bedankt!,

 

Gaat zaterdag gelijk ff kijken en dan laat ik het jullie nog even weten.

 

Gr, Sander

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Goed,

 

De motor vanmiddag opgehaald en gelijk de kuipdelen er afgeschroefd voor de beoordeling van de motor. Ook gelijk naar de carburateurs gekeken en tot mijn verbazing kwam ik er achter dat deze bij de buitenste 2 cilinders gewoon domweg op de inlaat rubbers rusten!. helemaal los dus.

 

Ik heb ook gelijk bekeken voor de begrenzing van de honda op 25 kw, maar ik kan tot nu toe niks vinden. Geen ringen of vernauwingen in de inlaatrubbers, ook geen snelheidbegrenzer erop en ook geen ringen bij de cv schuiven. Wat betreft een bypass ga ik nog kijken en anders ga ik het bedrijf bellen die hem op de rollerbank heeft gehad i.v.m. vermogensafgifte.

 

Als het goed is krijg ik binnenkort de foto van de motor die vanmiddag is gemaakt, deze zal ik er gelijk even opzetten.

 

Als er nog iemand ideeen heeft hoor ik die graag!

aangepast door Sander

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Als twee van de vier carbs niet luchtdicht op de inlaten zitten denk ik dat je daar de "begrenzing" te pakken hebt ;)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Op die manier zal nooit bewust een begrenzing gemaakt worden. Zoiets verstoord in ernstige mate je mengsel vorming.

VFRikus

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

:withstupid:

 

Dan mag je van geluk spreken, als er door een te arm mengsel en de bijbehorende hete verbranding geen gaten in de zuigers zitten.

 

Bougies er uit halen en de boel eens goed bekijken op schade, want de fiets kan zo nooit goed gelopen hebben.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Vandaag nog even de schuur ingedoken om foto's te maken van de gisteren al 'uitgekleden' aanwinst

post-3998-1264339110.jpg

post-3998-1264339191.jpg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 
Vandaag nog even de schuur ingedoken om foto's te maken van de gisteren al 'uitgekleden' aanwinst

Heb je zelf al iets aan de achterlichten gedaan, of was dat zo?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Ben je er al achter hoe de vermogens beperking uitgevoerd is ?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 
Heb je zelf al iets aan de achterlichten gedaan, of was dat zo?

Zo te zien zijn die gewoon standaard :?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 
Zo te zien zijn die gewoon standaard :?

Het was me nooit opgevallen dat ze op de NC24 zo anders waren dan op de NC30, vandaar.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Heren mede vfr-rijders!

 

Afgelopen week een hoop gesleuteld aan de vfr. Als eerste heb ik het blok er onderuit gehaald,zodat ik bij het carter kon komen i.v.m. een gescheurd schroefdraad van de carterplug. Bij de aankoop van de vfr kreeg ik ook een vastgelopen donorblok mee met goede carter. Al met al een hoop werk maar inmiddels is het blok al weer herenigt met de rest van de fiets.

 

Verder zat ik ook nog met het 25kw/carburateur verhaal. Navraag bij de Honda dealer in de buurt(benjan motoren) leerde dat er o.a. ook een cv schuif gewoon geen vacuum meer had. Wat was het geval; er was een stuk van het membraam die boven op de cv schuiven zitten afgeknipt zodat deze cv schuif gewoon niet meer functioneerden. Erg bagger dus aangezien deze schuiven niet/nauwlijks te krijgen zijn en eveneens stinkend duur zijn......

 

De oplossing deed zich voor d.m.v. een advertentie op marktplaats.nl. Een lijst met spullen waar o.a. ook een complete carburateur bij zat.

Gisteren avond langs geweest en voor een mooi prijsje de carburateurs gekocht, km tellerkabel+zijstandaard+stuurorganen+linkervoetsteun ook gelijk meegenomen.

 

Nu nog te doen;

-Voorvorkkeeringen vervangen

-Achterrem gangbaar maken

-Ketting reinigen/smeren

-Blok vullen met olie

-Motor verder afbouwen

-Motorblok afstellen(carburateurs+koppeling

 

Hier nog enkele foto's van de motor zoals die nu is en de cv shuif(rechtsboven)

 

Ps; Iemand nog ervaring met het stellen van de ketting van dit type vfr?

post-3998-1264763297.jpg

post-3998-1264763312.jpg

aangepast door Sander

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Gelukkig maar dat je via Marktplaats aan onderdelen kon komen.

Succes met het verder opbouwen van de viffert!!!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
 
Log in om dit te volgen  

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien