Ga naar inhoud

Teus fixt zijn kuip


Teus
 Delen

Aanbevolen berichten

kuip bijna af. waarschijnlijk spuit ik mijn kuip in primer, en rij dan nog even rond om te zien of de boel niet gaat scheuren. mogelijks koop ik gewoon een tweede kuip, en gebruik dan herstelde panelen om te rijden op circuit.

 

moto naar de garage gebracht vrijdagavond. geen plastiek rond het zadel, geen zijpanelen, geen topkuip, geen lichten, geen richtingaanwijzers, geen spiegel en zelfs mijn papieren was ik vergeten

al maanden niet meer gereden, maar het ritje was zo fijn hé :)

 

voorste rem is ontregeld door de val, remblok is volledig afgesleten. wat slijtage aan de linker remschijf, hopelijk moeten de schijven niet vervangen worden.

ook de voorvork gaan ze even controleren. bovendien is de slijtage op de voorband onregelmatig, hopelijk zijn er geen grote kosten aan de vork :pompomdown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Teus,

 

ik duim voor je dat de schade/kosten aan de voorpartij meevallen. Mooi dat de punt van de linkerkuip goed gelukt is. En er zit met de rest van het kuipwerk ook nog schot in, begrijp ik. Ik hoop dat je komende zomer gewoon weer kunt rijden op je vfr. Je rijdt dan op een motorfiets die je jezelf eigen hebt gemaakt. Mooi dat je je opknapproject hier post; ik blijf het volgen.

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

kuip bijna af. waarschijnlijk spuit ik mijn kuip in primer, en rij dan nog even rond om te zien of de boel niet gaat scheuren. mogelijks koop ik gewoon een tweede kuip, en gebruik dan herstelde panelen om te rijden op circuit.

 

moto naar de garage gebracht vrijdagavond. geen plastiek rond het zadel, geen zijpanelen, geen topkuip, geen lichten, geen richtingaanwijzers, geen spiegel en zelfs mijn papieren was ik vergeten

al maanden niet meer gereden, maar het ritje was zo fijn hé :)

 

voorste rem is ontregeld door de val, remblok is volledig afgesleten. wat slijtage aan de linker remschijf, hopelijk moeten de schijven niet vervangen worden.

ook de voorvork gaan ze even controleren. bovendien is de slijtage op de voorband onregelmatig, hopelijk zijn er geen grote kosten aan de vork :pompomdown:

 

Ik hoop voor je dat het allemaal mee gaat vallen, zeker een remschijf is niet heel goedkoop.

Als je de herstelde panelen gaat gebruiken voor op het circuit kan je ze wel een beetje gek spuiten..... ik heb altijd al eens een VFR in zebraprint willen zien.... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik loop gék van een kuip met diagonale ruitjes.

bedankt om te duimen voor me. maar ik neem er al vrede mee dat het duur zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik loop gék van een kuip met diagonale ruitjes.

bedankt om te duimen voor me. maar ik neem er al vrede mee dat het duur zal zijn.

Ik heb ooit een keer een bromfietstank(flandria) van een vriend in blokjes gespoten. Heel wat afplakwerk, maar werd daardoor wel een uniek exemplaar.

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je mooi een zootje kleine sponsors zoeken en ieder voor een kleine bijdrage 1 vakje laten vullen, waar kan ik me inschrijven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is het stuk net achter het voorwiel, waar de 2 zijpanelen samenkomen. daar lopen de zijpanelen net langs het spatbord, niet eenvoudig. maar dit is goed genoeg denk ik.

 

 

teus_dsc7708.jpg

 

 

teus_dsc7709.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

remmen laten nazien. voorste remblokken vervangen, remzuigers gereviseerd. ook bleek de vooras krom te staan, die mocht samen met de lager vervangen worden. met een nieuw bandje erbij kwam de factuur toch boven de 500 euro uit, en ik heb ook niet de indruk dat mijn remschijven in topconditie zijn (tamelijk wat groeven). topkuip gemonteerd. zijpanelen pasten niet door het dashboardframe dat krom stond, misschien dit weekend nog eens proberen. maar in elk geval, ik kan terug rijden.

 

door het enorme dashboard ziet de fiets er niet uit zonder topkuip, maar met topkuip begin ik weer te twijfelen of ik crash bars monteer en er een streetfighter van maak

 

teus__DSC9274.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat er weer gereden kan worden Teus! Respect voor het werk dat je er in hebt gestopt. Die punt ziet er weer heel uit, mooi dat dat ook gelukt is. Ook mooi dat de voorpartij weer in orde is. Veel plezier met rijden! Bij een mooie streetfighter komt nog wat meer kijken dan alleen craschbars monteren, denk ik. Zijn de kuipdelen binnenkort allemaal spuitklaar? Wat het ook wordt streetfighter of origineel: veel succes met verder opknappen en ik ben benieuwd naar het resultaat!

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

in deze onderdelen kroop er weinig tijd hoor. rechtertopkuip is heel gebrekkig aan elkaar gelast omdat die toch total loss is.

rechter zijpaneel is spuitklaar maar eigenlijk is het linkerpaneel ook niet volledig herstelbaar. ik informeer eens wat panelen kosten bij een sloper, sowieso krijgen alle goede panelen een nieuw laagje verf en leg ik een tweede kuip aan voor circuitgebruik. komen er mooiere spiegels op, andere pinkers, mijn koplamp heeft toch een barst, etc...

 

wat komt er nog kijken bij een streetfighter?

mijn elektriciteit moet ik wat aanpassen omdat er contactjes bloot liggen en misschien kan de motor wat warmer draaien, meer weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

de onderkuip vermeldt PA COC, dit zou blijkbaar Polyamide nylon zijn. ff research aan het doen om uit te vissen op wat COC slaat.

ik ga mijn onderkuip fixen, weet nog niet of ik ga lassn met ABS, polyamide zoek of gewoon de fiber herstelkit gebruik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

vinyl/polyester herstelkitjes zijn GOOOOOOOOOOORRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

plakt enorm, werkt op je longen en is vervelend om mee te werken. met de 2e poging hardt de vloeistof nu mooi uit, nu zijn er een paar onderdelen aan het drogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...