Ga naar inhoud

Teus fixt zijn kuip


Teus
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 5 maanden later...
  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

nou, ik heb er weer zin in. een vriend van me kan wat werken met compressor en spuitpistool, morgen gaan we verf kopen. we gebruiken Motip primer uit spuitbus, voor de lak en vernis weet ik nog niet of we voor 1K of 2K gaan. ik ben nog niet zo heel ervaren in het rijden, en met mijn ambities voor circuitrijden hoeft er geen al te dure verf gebruikt worden.

 

moet ik echter nog wat dingen fixen aan mijn kuip. waar er schade is aan verzakkingen van bouten is het moeilijk om dit te fixen. zou ik er goed aan doen om alle gaatjes op te vullen met plamuur, nieuwe gaten te boren, en dan nieuwe boutjes te gebruiken?

 

dat vergemakkelijkt ook onmiddellijk het spuiten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze kuip zal voornamelijk dienen om op circuit te rijden, dus perfect mooi hoeft die niet te zijn

 

hier een foto van beschadigingen rond montagepunten:

DSC07661.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rikus zal ook wel komen met een reaktie maar ik denk dat als je kracht gaat zetten op plamuur breekt het los. Je kunt het beter vullen met lego en warmte om zo maar te zeggen en dan met de dremel bijwerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de doelstelling van Teus heb ik niet veel te melden. Mijn werkwijze is gericht op een top resultaat en daar gaat het hier duidelijk niet om. :)

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik om te beginnen geen spuitbusjes, dat is geen serieuze ondergrond voor een mooie lakstand.

Schuur voldoende fijn en gebruik als laatste laag een 2K vuller die je nog een keer met korrel 500 droog schuurt alvorens af te lakken.

VFRikus

p.s. kijk eens op mijn site bij bijzondere aktiviteiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is hier voor het laatste stukje niet iets te doen met epoxy en evt. een glasmat erachter te doen? Geen plamuur, maar hars en harder met een filler erdoorheen om het beter smeerbaar(minder vloeibaar) te maken. Als filler door de hars zou ABS schuursle kunnen dienen? Je maakt dan je eigen abs/epoxyplamuur. Ik heb met epoxy gewerkt op polyester- en stalen bootjes met epoxy van West System(ggogle). Heel wat mogelijk met dit systeem om dingen te verstevigen/sterk te maken. Nabehandelen(schuren, boren, slijpen) gaat prima met epoxyverstevigde delen. Juiste temperatuur, luchtvochtigheid en schoon, opgeruimd en precies werken is het devies bij epoxy. Je hebt er overigens de vorm weer behoorlijk in gekregen Teus. De laatste loodjes en in het voorjaar het circuit op? Weet je al waar je wil gaan racen en ga je daarvoor nog lessen nemen?

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

yeah, de grote vormen zitten goed. nu alles netjes opvullen en schuren, dan zien of ze later niet opnieuw scheuren. waarschijnlijk komt er een polyester of epoxy kuip in de plaats.

 

ik zou epoxy willen gebruiken om de gaten op te vullen, maar heb er geen bij de hand. waarschijnlijk bestel ik er wat op http://www.polyestershoppen.nl/ en heb ik nog wat geduld. als filler kan ik losse vlokken glasvezel gebruiken.

 

ik begin niet ver hiervan, op Lezennes. klein circuitje op een 40 minuten rijden waar je voor 450 euro een heel jaar lang kunt gaan rijden. lessen neem ik voorlopig niet, een tweedehands Dainese pakje heb ik echter wel al gekocht. staal omvlochten remleidingen zijn al besteld, de voorste remzuigers zijn gereviseerd en er zitten supersport SBK remblokjes op :)

 

lezenn10.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geklieder met water heb ik al jaren geleden af geschaft.

Ten eerste vanwege de rotzooi die het geeft en ten tweede geeft het veel kans op blistering van de lak door achtergebleven vocht in de onderlaag.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...