Ga naar inhoud

Mijn mishandelde VFR.


PprMkr
 Delen

Aanbevolen berichten

Wat me het meeste pijn deed, was het witte koppie van mijn zoon. Hij zag me in zijn achteruitkijkspiegel rechtdoor gaan in de bocht waar hij net met 100 doorheen was gegaan.

Na de motor rechtopgezet te hebben, even een tabakkie gedraaid en mijn zoon gerust gesteld.

 

Ik had een paar grassprietjes op mijn rug en er zat wat zand aan een handschoen. Achteraf valt dat reuze mee. Ik ging toch gauw met 80 km/uur van het taludje af en stond / lag zo'n 40 meter naast de weg!

 

SL740080.jpg

ps. toch maar mooi die ene boom gemist !

 

Was dit in de buurt van Frankenberg? Ik meen het stuk te herkennen... bocht naar links, uit het bos komend na een stel haarspelden terwijl het lijkt of de weg rechtdoor gaat? Hier is er volgens mij in het weekend van 2008 van de VFROC ook iemand rechtdoor gereden.

 

Als er hierna een bocht naar rechts kwam met na 200 meter een dorpje....Rengershausen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Was dit in de buurt van Frankenberg? Ik meen het stuk te herkennen... bocht naar links, uit het bos komend na een stel haarspelden terwijl het lijkt of de weg rechtdoor gaat? Hier is er volgens mij in het weekend van 2008 van de VFROC ook iemand rechtdoor gereden.

 

Als er hierna een bocht naar rechts kwam met na 200 meter een dorpje....Rengershausen.

Klopt !!!

 

We zaten in Hotel Haus Wiesengrund in Hallenberg-Braunshausen, een paar kilometer verwijderd van deze plek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de 140mm gemeten met de veer er in of er uit? Ik meen me te herinneren van mijn setje wilbers dat ik dit moest meten met de veer erin en als ik jouw foto's bekijk lijkt het of je het zonder veer hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet, meet je bij een rc 24 met veer eruit.

 

 

Of ik doe het al jaren verkeerd, maar dat denk ik niet.

aangepast door vroembert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de 140mm gemeten met de veer er in of er uit? Ik meen me te herinneren van mijn setje wilbers dat ik dit moest meten met de veer erin en als ik jouw foto's bekijk lijkt het of je het zonder veer hebt gedaan.

 

 

Voor zover ik weet, meet je bij een rc 24 met veer eruit.

 

 

Of ik doe het al jaren verkeerd, maar dat denk ik niet.

 

 

Inderdaad zonder veer en in de laagste stand, helemaal ingedrukt ...

 

Bij verwijderen van de oude veren liep de olie al bijna over de rand toen ik de poten liet zakken ... Standaard is de luchtkamer dacht ik 170 mm, zonder veer.

De veer neemt een groot deel van het volume in, dus zou je een luchtkamer met veer toepassen, hoeft er niet veel olie in! Nu ongeveer 0,7 - 0,8 liter, gezien het restje wat nog in een fles zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu de ketting eens proberen ...

 

Het demonteren gaat vrij voorspoedig. De bout waarmee het voorste tandwiel vastzit, zat wel erg vast ... Verlengstuk op de sleutel en een blok hout tussen achterrem pedaal en frame en toen ging hij ...

 

Eerst maar eens de onderdelen een beetje schoonmaken.

 

SL743260.jpg

 

Daarna het voortandwiel erop, de ketting eromheen en het achterwiel er weer in.

 

SL743264.jpg

 

 

Maar nu komt het: Ik had gedacht al la Vroembert ( topic) even hamertje tik de schakel sluiten. Dat valt tegen!

Ik krijg niet eens het plaatje over de pennen.

 

SL743267.jpg

meer foto's

 

En nou din ????

aangepast door PprMkr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een passende tang een beetje druk uitoefenen op het plaatje en dan gaat hij er wel overheen. Met klinkgereedschap gaat het natuurlijk net even beter, maar voor die ene keer in tig jaar ..... :39:

 

Volgens mij als ik me het nog goed herinner heb ik een waterpomptang met een redelijk smalle bek gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij als ik me het nog goed herinner heb ik een waterpomptang met een redelijk smalle bek gebruikt.

 

Ik ga direct de garage in en zal het proberen!

 

10 minuten later ...

 

Pijn in de handen, alle kracht gezet met de waterpomptang ...

 

En hij gaat niet! Nog geen halve streep verder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het plaatje van de sluitschakel ziet er op de foto anders uit dan de rest van de ketting. Is deze sluitschakel met plaatje meegeleverd bij de nieuwe ketting of is het een andere? Daar zou de oorzaak ook kunnen liggen. Verder moet ie er precies recht opgeschoven worden; een beetje scheef en het gaat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De motorgarage waar ik mijn kettingset heb gekocht vertelde mij dat je om een ketting goed te sluiten je het plaatje al met de pons er over moet draaien, want de passing is zodanig dat dan het pons proces eigenlijk al begint.

Bij de bij de kettingset behorende pons zit ook een caliber waarmee je het plaatje exact op zijn plaats draait zodat de o ringen de goede voorspanning hebben om hem vervolgens te ponsen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je niet een plaatje van je oude ketting gepakt, om op de nieuwe te zetten, want het lijkt op de foto, alsof je een roestig plaatje op een nieuwe ketting probeert te zetten.

Ik heb al verscheidene kettingen in elkaar gezet en heb altijd het plaatje er met enig aandringen op kunnen zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit setje zat bij de ketting geleverd. De oude ketting heb ik doorgeslepen, en is echt onbruikbaar.

 

 

SL743270.jpg

De schakel aan de achterzijde. Iets donkerder van kleur...

 

SL743271.jpg

Het plaatje, na een doekje eroverheen gehaald te hebben ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit ie er nu opgeschoven of niet? Als het niet lukt toch de tip van VFRikus opvolgen en ponsgereedschap kopen, lijkt mij. Misschien iemand bij je in de buurt die een pons heeft? Hoe dan ook succes! Moet gaan lukken.

ps zitten er geen braampjes en/of vuiltjes in de weg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pons gereedschap is kettingmerk gebonden en duur. Daarom koop ik mijn ketting bij de motorboer om de hoek.

Wel een paar centen duurder, alhoewel dat dik mee valt, maar hij ponst hem gratis voor mij met het correcte gereedschap en dat is ook weer wat waard.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...