Ga naar inhoud

Bouwjaren VFr 800 Vtec


Trunks81
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal

 

Vroeg me het volgende af in welk jaar en maand is de eerste VFr Vtec geleverd ? en is de 800fi ook geleverd met de uitlaten onder de kont ?

 

Groetjes Trunks

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer de VTEC voor het eerst is geleverd weet ik niet, maar de 800 FI is niet geleverd met uitlaten onder de buddy.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo VFRikus

 

Vraag dit omdat ik een VFr800 Vtec kan kopen die uit 2002-7 komt. en werd even aan de twijfel gebracht

Omdat er hier bij de modellen VFr800fi een plaatje staat van motor met tekst 2002 en de uitlaten onder de buddy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet is de uitlevering van VTEC begonnen ergens in 2001. Er zijn er hier vast wel die dat preciezer weten.

Echter: door showroom voorraden kan je best een 800FI met een datum eerste afgifte in 2002 tegen komen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

De V-tec is in 2002 op de markt gekomen en de 800Fi is t/m 2002 gebouwd dus het is mogelijk.

Maar een 800Fi met uitlaten onder de buddy is een V-tec of een verbouwde 800Fi.

In principe is de V-tec ook een 800Fi want deze heeft ook 800cc en Fuel Injection.

Als die Fi met uitlaten onder de kont hoekige lijnen heeft is het een V-tec want de Fi heeft ronde lijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag dit omdat ik een VFr800 Vtec kan kopen die uit 2002-7 komt. en werd even aan de twijfel gebracht

 

Heb je hier toevallig geen foto van? Of een link waar hij te koop aangeboden wordt.

Dan weten we zo wat het is.

 

Maar zoals al verteld is, en naar mijn weten, is de VTEC eind 2001 leverbaar geworden en de "gewone" 800Fi tot in 2002 leverbaar geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dit zijn foto uit het verkoop topic

 

Zoals op de foto ziet er uit als een Vtec, Zijn helaas geen grotere foto.

Ook staat in de advertensie dat deze motor ABS heeft hoe kun je dat controleren,zien.

Einge wat ik een klein beetje vreemd vind dat is dat deze motor uit 2002 komt en maar 14.500 km op teller heeft staan

post-3631-1267999319.jpg

post-3631-1267999325.jpg

post-3631-1267999330.jpg

aangepast door Trunks81
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je hier toevallig geen foto van? Of een link waar hij te koop aangeboden wordt.

Dan weten we zo wat het is.

 

Maar zoals al verteld is, en naar mijn weten, is de VTEC eind 2001 leverbaar geworden en de "gewone" 800Fi tot in 2002 leverbaar geweest.

Zoals ik al zei is de V-tec in 2002 op de markt gekomen.

The sixth generation VFR (for the first time marketed only as the "Interceptor" in the USA) was introduced in 2002. For the first time it featured dual underseat exhausts, an optional anti-lock braking system (ABS) in addition to the DCBS, and optional hard luggage. It featured chain-driven cams rather than the traditional VFR gear-driven cams, and was the first motorcycle to have Honda's VTEC valve-actuation technology

bron:

http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_VFR800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat ik de verwarring een beetje snap. Verkoper heeft type omschrijving van de papieren over genomen en ik meen mij te herrineren dat de Vtec nogsteeds als VFR800Fi in de papier genoteerd staat.

 

Wat betreft begin levering Vtec. Eerste die ik gezien heb was van dec. 2001.

 

Vermoed dat alles vanaf jan. 2002 en later dus of Vtec of Showroommodel 800 Fi betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat ik de verwarring een beetje snap. Verkoper heeft type omschrijving van de papieren over genomen en ik meen mij te herrineren dat de Vtec nogsteeds als VFR800Fi in de papier genoteerd staat.

 

Wat betreft begin levering Vtec. Eerste die ik gezien heb was van dec. 2001.

 

Vermoed dat alles vanaf jan. 2002 en later dus of Vtec of Showroommodel 800 Fi betreft.

 

mijn vfr800fi heeft augustus 2002 als datum 1e afgifte kenteken. Had bij aanscaf ook slechts 17150km gelopen. Aan de staat van de motor gezien klopt dat ook wel. Als jij een Vtec kan kopen met weinig km's die naar je zin I

is en lekker rijdt zou ik dat gewoon doen. Desnoods laat je hem keuren door Eric v lent (ANWB) als je het niet vertrouwt.

 

Gr., Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VTEC's zijn geleverd voor zover ik weet vanaf 2002.

De oudste VTEC die bij de club is geregistreerd is op 5-1-2002 op kenteken gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ABS kun je herkennen aan de remschijven die voorzien zijn van een ringetje waar uitsparingen in zitten.

ABS uitvoering heeft de remklauw ook in de koper/goud achtige kleur zoals hierboven, terwijl de niet ABS uitvoering zwarte remklauwen heeft. Snel te herkennen, zelfs voor mensen zonder kennins van techniek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...