Ga naar inhoud

verlagen


postrider
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn dochter heeft zo goed als een VFR 700 bj.'88 gekocht

Omdat ze klein is moet de motor worden verlaagd

Voorkant geen probleem maar heeft iemand ervaring met de achterkant zit geen triangel die vervangen kan worden

Tevens zal er een andere jiffy op moeten heeft iemand nog een exemplaar liggen om in te korten

Zodoende kan het origineel exemplaar bewaard blijven

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch jammer dat niemand hier ervaring heeft met het verlagen van een ouder type VFR

weinig respons bij de club als je een ouder model hebt jammer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het even voor je nagezocht.

We hebben 1371 forumleden (en lang niet allemaal clubleden) en daarvan hebben er welgeteld 6 een VFR700, alle zes zijn 'mannen'.

Ik denk dat domweg niemand ervaring heeft met het verlagen van dit type :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil anders wel ff met je meekijken

 

't is nu niet of je zo ver weg woont

 

deze week zit ik helemaal vol, maar volgende week heb ik wel een paar plekkies tijd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem met het verlagen is, dat er geen standaard onderdelen voor zijn te maken. De constructie is net even anders, als bij de meeste supersport motoren, de dogbones van het hefboommechanisme zitten voor zover ik weet, op een bus en niet los zoals bij de meeste motoren. Ik zal er eens naar gaan kijken, ik heb in mijn loods nog e.e.a. aan los materiaal van een rc 24 liggen, de 700 is op het motorblok na identiek aan de 750. modelcodes rc 26 en rc 24.

 

http://www.cmsnl.com/honda-vfr750fh-1987-a...st/F__2500.html

 

Het gaat om onderdeel nr 27 van de parts fiche. Door de lengte van de armen te varieren, kan je de rijhoogte aanpassen. Eventueel zou onderdeel 5 ook kunnen worden aangepast, dat heeft ook invloed op de rijhoogte. Maar de vraag is, of daar ruimte genoeg is voor bevestigen op de schokdemper, na aanpassen.

Misschien dat een metaalbewerker wel passende onderdelen voor je kan maken.

De reden, dat je waarschijnlijk heel weinig over een 700 aan info kan vinden, zit in het feit, dat meestal over het hoofd wordt gezien, dat het rijwielgedeelte identiek is aan de 750 en dat alleen het motorblok verschilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ulco en vroembert beide bedankt voor de reaktie

ben er inmiddels uit samen met mijn monteur die maakt eerst even provisorisch een andere gaffel om te kijken of e.e.a. dan genoeg is aangepast qua zithoogte

om vervolgens een vervangend exemplaar te laten maken

begrijp dat er zowiezo weinig dames VFR rijden maar mijn monteur had een zeer mooi exemplaar op de kop getikt en mijn dochter was er gelijk weg van

probleem is alleen dat ze zeer klein is

maar hopen dat we e.e.a. nu kunnen oplossen zodat ze ook snel kan genieten van haar eigen VFR

nogmaaals bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad vroembert alleen sleutelen aan nr 5 geeft niet genoeg speling gaat dus vervangend exemplaar laten maken voor nr.27

heb net mail van hem gehad gaat helemaal goedkomen

frame etc is inderdaad gelijk aan de 750 modellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad vroembert alleen sleutelen aan nr 5 geeft niet genoeg speling gaat dus vervangend exemplaar laten maken voor nr.27

heb net mail van hem gehad gaat helemaal goedkomen

frame etc is inderdaad gelijk aan de 750 modellen

 

 

Het enige verschil met de 750 is die 50 cc, die in combinatie met aangepaste nokkenassen voor de 700 maar liefst 20 pk aan vermogen kost . Daar merk je in de praktijk overigens weinig van, alleen op de autobahn volgas merk je, dat je vermogen te kort komt. . Mijn jongste zusje heeft ook VFR gereden, ze is ook wat kleiner en kon net met de tenen aan de grond komen. M'n zusje rijd inmiddels al weer heel wat jaartjes op een Fazer, die is voor haar net wat makkelijker te hanteren, met opbokken en dergelijke. Ze heeft de fiets ook voor woon werk gebruikt en dan speelt dat ook mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vroembert: nou.... die 20pk merk je eigenlijk heel goed. Ik heb 'm eens mogen vergelijken met die van Wubbes en zijn vfr trekt in het onder- en middengebied veel beter op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

trouwens vroembert jij had nog van alles en nog wat liggen heb je dan toevallig ook nog een jiffy liggen

 

Ik zal morgen even in mijn loods gaan kijken, van de jiffy weet ik het niet zeker. We hebben indertijd een sloper zonder blok en kuipdelen overgenomen, stepjes, bobines en vele andere onderdelen waren er nog wel, maar veel is inmiddels ook al weer hergebruikt.

 

Een goede lasser, slijpt overigens een stukje tussen de jiffy uit, bakt hem weer aan elkaar en kan later eventueel het er tussen uit gehaalde stukje er zo weer tussen lassen.

De jiffy gewoon inkorten en niet moeilijk over doen.

 

De motor ziet er overigens heel erg mooi uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag heeft dochterlief even proef gezeten

word een nieuwe gaffel gemaakt zijn namelijk niet op maat te krijgen

en er komen volledig instelbare telefix stuurhelften op

als alles dan gereed is kan er gereden worden (denk binnen 14 dagen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag heeft dochterlief even proef gezeten

word een nieuwe gaffel gemaakt zijn namelijk niet op maat te krijgen

en er komen volledig instelbare telefix stuurhelften op

als alles dan gereed is kan er gereden worden (denk binnen 14 dagen)

 

Ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Hoop dat je dochter er een hoop plezier aan zal beleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...