Ga naar inhoud

Rubber "moertjes"


Ruler
 Delen

Aanbevolen berichten

Dag mensen,tijdens een middagje sleutelen kwam ik er achter dat een twee-tal kleine onderdeeltjes zijn zoek geraakt.

Het gaat om rubberen dingetje met daarin een moertje met schroefdraad. deze onderdeeltje dienen o.a. om de schroeven voor het kuipwerk te bevestigen op de plaatsen welke te zien zijn op onderstaande afbeelding.

 

Is er iemand die weet waar ik zo iets kan verkrijgen (en of ze gewoon als los onderdeeltje te koop zijn). Ik kan zo 1,2,3 niet vinden welk part-nummer deze dingetjes hebben.

 

Wellicht kunnen jullie me iets verder helpen.

 

plaatsaanduidingmissing.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo geen nummer voor je, maar de Honda dealer heeft ze zo op de plank liggen.

VFRikus

 

Dank,....ik weet genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Arno Ruler,

 

ik zou er ook wel een paar kunnen gebruiken. Mocht je ze gaan bestellen dan mag je er voor mij ook wel wat doen. verzendkosten betaal ik mijn deel aan dan natuurlijk.

 

Groetjes,

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Arno,

 

ik zou er ook wel een paar kunnen gebruiken. Mocht je ze gaan bestellen dan mag je er voor mij ook wel wat doen. verzendkosten betaal ik mijn deel aan dan natuurlijk.

 

Groetjes,

Ron

 

 

:357: Ruler vroeg om info! Ik heb alleen maar aangegeven wat het part nummer is volgens de fiches. Zoals VFRikus al aangaf, dit onderdeel is meestal wel voorradig bij de lokale motordealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige zomer heb ik een voorraadje van die spullen ingeslagen via Ebay:

 

ebay: rubber nut

 

Spotgoedkoop en prima spul. Die gast verkoopt trouwens nog wel meer zaken die wel eens van pas komen (en nog meer die gewoon "leuk voor de show" zijn) :

 

plastic screws

 

Die laatste heb ik daarnet direct besteld want die had ik toen niet gezien!

 

Veel succes ermee, ik kan hem aanbevelen.

 

 

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zogenaamde NUTS heb ik vanmiddag inderdaad in Venlo gehaald.

 

Bij thuiskomst bleek dat het toch niet helemaal te zijn. Wat ik eigenlijk bedoel zijn de soortment rubber ringetjes (dus geen buitjes als de NUTS) met ingegoten moertjes die op de aangewezenplaats opde foto (bij het "dashboard" in het onderliggende stalen stripje zitten. Deze dingen hebben toch totaal geen borging? je kunt er de schroeven wel indraaien, echter blijven de nergens achter "haken".

 

Zo'n zelfde rubber schijfje zit ter plekke van de andere aangegeven plaats in de zijkuip, in de "binnenste" kuip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Zie topic "inbusboutje doorgedrukt" bij Techniek Algemeen

 

Heb ze bij de lokale honda dealer besteld en ondertussen al gemonteerd. Je kan ze apart kopen maar de zijkuipen hebben er 3 per kant nodig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan doe je toch iets verkeerd, want op die plaatsen zitten wel degelijk van die well nuts. De borging moet komen van het feit dat het rubberen omhulsel tot een soort ring wordt geperst door de moer aan te draaien. Daarom zie je ook rubberen "ringen" die er eigenlijk geen zijn. Natuurlijk moet je er wel voor zorgen dat het rubber opgebold wordt achter het bevestigingsgat: je steekt het buisje met de moer naar beneden door het gat en laat het op de bovenste rand rusten (het is niet deze rand die voor de borging moet zorgen!). Bij het aanschroeven let je erop dat je de moer steeds naar beneden blijft drukken (tot het rubber zo dik is dat dat de moer blokkeert). Hopelijk lukt het je nu wel.

 

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

:withstupid: Een beetje olie aan de schroefdraad helpt, want je moet de moer als een soort popnagel in elkaar trekken zodat hij zich zelf vast klemt.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zogenaamde NUTS heb ik vanmiddag inderdaad in Venlo gehaald.

Zo'n zelfde rubber schijfje zit ter plekke van de andere aangegeven plaats in de zijkuip, in de "binnenste" kuip.

 

Hoi Ruler,

 

mocht je ze kwijt willen.... :whistle: Doe dan maar een PBtje. neem ze graag van je over :focuski9:

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...